جمعه 7 ارديبهشت 1403, Friday 26 April 2024, مصادف با 17 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 1790
منتشر شده در چهارشنبه, 19 فروردين 1394 13:17
تعداد دیدگاه: 0
دبیر پنجمین کنگره تخصصی ملی فاطمه شناسی:

دبیر پنجمین کنگره تخصصی ملی فاطمه شناسی نگاه عمیق به مسایل دینی را زمینه مناسبی برای جلوگیری از بروز بسیاری از مشکلات جامعه دانست. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز ، حجت الاسلام حمیدرضا صادق زاده در جمع خبرنگاران گفت:فاطمه(س) تربیت یافته مکتب پیامبر اسلام(ص) بود و نباید از این بانوی نمونه در جهان...


دبیر پنجمین کنگره تخصصی ملی فاطمه شناسی نگاه عمیق به مسایل دینی را زمینه مناسبی برای جلوگیری از بروز بسیاری از مشکلات جامعه دانست.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، حجت الاسلام حمیدرضا صادق زاده در جمع خبرنگاران گفت:فاطمه(س) تربیت یافته مکتب پیامبر اسلام(ص) بود و نباید از این بانوی نمونه در جهان بشریت تنها عفاف و حجاب را الگو دانست، بلکه ابعاد زندگی فردی و اجتماعی ایشان در همه ابعاد الگوی مناسبی برای انسانیت در عصرهای مختلف است.
وی اظهار کرد:چهاردوره گذشته این کنگره ها تاکنون توانسته حدود 30 الی 40 مورد از موارد زندگی حضرت زهرا(س) را مشخص کند و به عنوان الگوهای تربیتی مورد بررسی قرار داده و بر اسا آن تولید علم نماید.
صادق زاده بیان کرد: حضرت زهرا(س) در 18 سال عمرپربرکتی که داشتند موارد بی نظیری در همسرداری،تربیت فرزند، ارتباط با پدر و مدیریت به طور عملی اجرا کردند که هرکدام از آن می تواند سرفصلی برای الگوپذیری بشر باشد.
دبیر پنجمین کنگره تخصصی ملی فاطمه شناسی با اشاره به این که تا کنون دبیران آموزش و پرورش،دانشجویان و دانشگاهیان،حوزویان و طلاب بیشترین آثار را به دبیرخانه این کنگره ارسال کرده اند، تصریح کرد: استان های اصفهان ،تهران و خراسان رضوی در ارسال آثار پیشتاز بوده و با توجه به این که تا دهم اردیبهشت ماه دبیرخانه کنگره آثار محققان را می پذیرد امکان این که در این روال تغییری ایجاد شود وجود دارد.
وی ادامه داد:از تعدادی از شخصیت های علمی در سطح ملی برای سخنرانی در روز برگزاری این کنگره دعوت کرده ایم که به محض قطعی شدن حضور آن ها اسامی این شخصیت ها را نیز اطلاع رسانی خواهیم کرد.
صادق زاده اضافه کرد: در این کنگره ها سعی بر این داریم تا شخصیت حضرت زهرا را تعمیق ببخشیم و از سطحی نگری در خصوص ایشان در سطح جامعه جلوگیری کنیم که امیدواریم با بالابردن سطح علمی این کنگره ، به این مهم دست یابیم.
بنا بر گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، پنجمین کنگره تخصصی ملی فاطمه شناسی، در تاریخ 24 اردیبهشت ماه سال جاری در سالن همایش های بین المللی نمایشگاه های استان اصفهان برگزار می گردد.
محورهای این کنگره نیز عبارتند از :
1- فاطمه(س) تربیت یافته مکتب پیامبر رحمت(ص)
2- پیامبر رحمت(ص) و جایگاه والای زن در اسلام
3- فاطمه(س) نقدی بر زندگی غربی و فمینیسم
4- پیامبر(ص)الگوی جامعه اسلامی
دوپایگاه اینترنتی www.bentenabi.ir و www.emamemobin.com نیز برای ارتباط با محققان با دبیرخانه این کنگره معرفی شده است.

نوشتن دیدگاه