جمعه 7 ارديبهشت 1403, Friday 26 April 2024, مصادف با 17 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 14540
منتشر شده در شنبه, 29 شهریور 1399 21:06
تعداد دیدگاه: 0
پروژه‌ها-در-استان-قزوین-باید-دارای-پیوست-فرهنگی-باشد

قزوین- استاندار قزوین گفت: در استان قزوین سعی خواهیم کرد پروژه‌ها با پیوست فرهنگی عملیاتی شود و از ظرفیت اهالی فرهنگ و هنر نیز بیشتر استفاده خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، هدایت‌اله جمالی‌پور بعد از ظهر امروز در دیدار با شاعران و نویسندگان استان قزوین که به مناسبت روز ملی شعر و ادب فارسی برگزار شد اظهار کرد: ابتدایی‌ترین قدم در توسعه، حرکت به سمت فرهنگ، توسعه فرهنگی و تأمین زیرساخت‌های فرهنگی و آموزشی است.

وی افزود: توسعه و تعالی جامعه در گرو کمال و توسعه فکری انسان است و فراهم کردن زمینه این توسعه با اهالی فرهنگ است.

استاندار قزوین با بیان اینکه رمز موفقیت در دفاع مقدس پیوند همین ارزش‌های و فرهنگ‌های تعالی با یکدیگر بوده است، تصریح کرد: اما بعد از دفاع مقدس و با نگاه به شرایط امروز این‌طور به نظر می‌رسد که نتوانسته‌ایم به خوبی این ارزش‌ها را با ساختارهای اداری کشور پیوند داده و به مانند دفاع مقدس موفق عمل کنیم.

وی با اشاره به اینکه دغدغه‌های فرهنگی مقام معظم رهبری، باید به دغدغه‌های مسؤولان تبدیل شود، اضافه کرد: یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های مقام معظم رهبری حوزه فرهنگ است اما این دغدغه مورد وفاق همه مسؤولین نیست و می‌بینیم که بر روی آن تمرکز جدی صورت نگرفته است.

جمالی‌پور اهالی فرهنگ و هنر را از ذخایر و سرمایه‌های معنوی کشور دانست و بیان کرد: استفاده از ظرفیت اهالی فرهنگ و هنر، مخصوصاً پیشکسوتان این عرصه راهگشای خیلی از مشکلات کشور است.

وی ادامه داد: باید به سمتی حرکت کنیم که تمامی برنامه‌ها و پروژه‌ها در این کشور دارای پیوست فرهنگی باشد تا خلاءهای فرهنگی موجود نیز کم شود.

استاندار قزوین اضافه کرد: در استان قزوین نیز سعی خواهیم کرد پروژه‌ها با پیوست فرهنگی عملیاتی شود و در این شرایط از ظرفیت اهالی فرهنگ و هنر نیز بیشتر استفاده خواهد شد.

وی بیان کرد: نباید فرهنگ، هنر، زبان و ادبیات این کشور به نگاه دولتی و حاکمیتی وابسته شود اما این امر چیزی از وظایف دولت برای حمایت از این بخش کم نمی‌کند.

مقام عالی دولت در استان قزوین رمز ماندگاری زبان و ادبیات در این کشور را استقلال صاحبان و بزرگان این عرصه از نگاه حکومتی دانست و عنوان کرد: امروز هم از صاحبان فرهنگ و هنر می‌خواهیم با حفظ همین استقلال به عنوان مشاوران دلسوز استان در کنار ما باشند.

وی در پایان یادآور شد: شخصیت‌های ادبی و هنری و بزرگترین سفیران فرهنگی جامعه هستند و باید با تمام توان بر حل مشکلات آنها اصرار داشته باشیم.

نوشتن دیدگاه