شنبه 8 ارديبهشت 1403, Saturday 27 April 2024, مصادف با 18 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 4183
منتشر شده در شنبه, 07 بهمن 1396 22:15
تعداد دیدگاه: 0

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی گفت: در حالی که استان اصفهان بیشترین منابع را دارد اما دارای رتبه چهارم بیکاری در کشور است.

سمیه محمودی عصر امروز در جلسه شورای اداری شهرضا با بیان اینکه در همه کشور شرایط صندوق‌های بیمه خوب نیست و در حال ورشکستگی هستند، اذعان داشت: بودجه ضعف‌هایی دارد اما باید به شکلی بودجه را تعریف کنیم که به نفع مردم باشد.

محمودی با اشاره به اینکه در کمیسیون تلفیق بازنگری‌هایی در بودجه شده و اجازه نمی‌دهیم حق مردم تضییع شود، ادامه داد: زمانی که اقتصاد وابسته به نفت باشد این مشکلات به وجود می‌آید.

وی با اشاره به این‌که مردم شرایط اقتصادی و معیشتی خوبی ندارند، افزود: شرایط اشتغال باید حل شود و راهکار آن است که مسؤولان شهرستان قوانین را درست تفسیر کنند.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که استان اصفهان به سخت‌ترین شکل قانون را اجرا می‌کند، تأکید کرد: در حالی که استان اصفهان بیشترین منابع را دارد نرخ چهارم بیکاری را در کشور دارا است، تنگ نظری‌ها سبب شده این شرایط به وجود آید.

محمودی با اشاره به این‌که در صنایع دستی و گردشگری می‌توانیم کل استان را پوشش دهیم که باید دید مثبت داشته باشیم، ابراز داشت: افرادی در روستاها ایجاد اشتغال کردند که برای وام یک میلیون تومانی او را در بوروکراسی سخت قرار می‌دهند و به چه دلیل باید برای تسهیلات شرایط سخت اعمال کرد.

وی با اشاره به اهمیت ایجاد اشتغال در شهرستان شهرضا، گفت: باید قوانین کشور بر اساس سند آمایش شهرستان شهرضا بومی‌سازی شود.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه از آب زاینده‌رود هیچ سهمی به شهرضا نمی‌رسد، اضافه کرد: 99 میلیارد تومان مازاد بودجه به استان اصفهان تخصیص پیدا کرد، 20 نماینده استان اصفهان برای تعیین تکلیف این پول جلسه گرفتند، نمایندگان استان که از حوزه زاینده‌رود آب برداشت می‌کردند نظر داشتند که این بودجه به آن‌جا اختصاص پیدا کند.

وی اضافه کرد: چند شهرستان که هیچ استفاده‌ای از این آب نمی‌کردند نسبت به این تصمیم مخالفت کردیم که 5 میلیارد و 800 میلیون تومان سهم شهرضا شد که برای یکی از طرح های ملی قرار دادیم.

محمودی با اشاره به اختصاص 9 میلیارد تومان برای راه‌های شهرستان شهرضا، اذعان داشت: بوروکراسی‌های سخت اداری مانع از افتتاح طرح راه شهرضا به مبارکه در دهه فجر شد.

وی با بیان اینکه 5 میلیارد تومان برای طرح 6 خطه کردن شهرضا به اصفهان اختصاص پیدا کرد، بیان کرد: تصفیه‌خانه فاضلاب که بوی بد آن مردم را اذیت می‌کرد در حال ارتقا است.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که در دهه فجر می‌توانیم کلنگ فاضلاب شهرضا را بر اساس تبصره 3 بر زمین بزنیم، تأکید کرد: کارهای بسیاری در شهرستان شهرضا انجام شده است.

وی با اشاره به اختصاص 2.5 میلیارد تومان برای طرح فاضلاب شهرضا، ابراز داشت: یکی از مشکلات شهرستان شهرضا این است که ردیف بودجه ندارد.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تغییر فرماندار شهرضا، بیان داشت: مقصر تغییر فرماندار شهرضا استاندار قبلی است که 24 ساعت قبل از این‌که بخواهد برود ابلاغ تغییر فرماندار را زد.

وی با بیان این‌که خدماتی که در شهرستان شهرضا می‌شود نادیده گرفته می‌شود، اظهار کرد: تا 15 روز آینده فرماندار شهرضا مشخص و در همین ماه معرفی می‌شود.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ایجاد نمایشگاه صنعت ساختمان در کارخانه تاریخی نوین، خاطر نشان کرد: تملک کارخانه نوین باید انجام شود و محلی برای نمایشگاه‌های دائمی شهرستان شود تا صنف‌های مختلف نمایشگاه برگزار کنند.

نوشتن دیدگاه