جمعه 7 ارديبهشت 1403, Friday 26 April 2024, مصادف با 17 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 3995
منتشر شده در شنبه, 04 شهریور 1396 13:39
تعداد دیدگاه: 0

این روزها گزینه های متعددی برای استانداری اصفهان، یکی از مهم ترین استان های کشور، مطرح می شود که نام دو گزینه به عنوان اصلی ترین آن ها این روزها سر زبان هاست.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، مرتضی بانک و سید حمیدرضا طباطبائی به عنوان اصلی ترین گزینه های استانداری اصفهان در دولت دوازدهم مورد توجه وزیر کشور قرارگرفته و به نظر می رسد نمایندگان مجلس شورای اسلامی، امام جمعه و دیگر فعالان سیاسی اصفهان نیز با یکی از این دوگزینه موافق تر از دیگر گزینه های مطرح شده باشند.
در زیر بخشی از سوابق فعالیتی این دو مدیر را بررسی می کنیم.
مرتضی بانک:
وی اصالتا اصفهانی است و در سال 1334 در اصفهان به دنیا آمده است، در دولت یازدهم معاون نهادریاست جمهوری بود و در دولت اصلاحات نیز معاون وزیر امور خارجه بوده است. بانک در دولت آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز استاندار کرمان بود. وی کارشناس امور بازرگانی، گردشگری و صنعت می باشد و در حوزه سیاسی نیز عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه است.
بانک در تمام این مسئولیت ها اجرای دقیق قانون و رعایت اصول مدیریتی را مد نظر قرار داده و به عنوان مدیری موفق، با روابط گسترده با مدیران در سطوح مختلف مدیریتی در کشور شناخته می شود.
وی به موضوع گردشگری اهمیت خاصی می دهد و هرچند استاندار اصفهان در دولت یازدهم با شعار حل معظل کم آبی به این استان سفرکرد، اما به نظر می رسد بانک برای توسعه زیرساخت های گردشگری اصفهان که به عنوان مهمانخانه ایران شناخته می شود راهی این استان شود.
سید حمیدرضا طباطبائی نائینی:
طباطبائی متولد سال 1347 در نائین می باشد. تحصیلات وی در حوزه علوم قضائی است و از ابتدا به عنوان دادیار دادسرا در اصفهان مشغول به فعالیت قضایی شد، اما پس از مدتی وی به عنوان رئیس شعبه 36 عمومی، جزایی اصفهان منصوب شد. طباطبائی با ابلاغ ویژه قضایی از رئیس قوه قضائیه وقت در ابتدای دهه هشتاد منشاء فعالیت های چشمگیری در حوزه قضایی شد و توانست تحولات زیادی در استان اصفهان در این زمینه ایجاد نماید که پیگیری پرونده قرض الحسنه ها در آن زمان از فعالیت های ویژه این قاضی جوان بود.
وی با احیای مجدد دادسراها به سمت معاون قضایی دادگستری استان اصفهان منصوب و پس از گذشت مدتی به عنوان دادستان عمومی و انقلاب اسلامی اصفهان فعالیت خود را آغاز کرد. در دوره دادستانی، توانست با هماهنگی بین مدیران، بخش زیادی از زمین های دولتی را که توسط افراد زیاده خواه تصرف شده بود بازپس گیرد.
طباطبائی بیشتر بر لزوم پیشگیری از وقوع جرم تا برخورد با مجرمین تاکید داشت تا اینکه راهی تهران شد و در دوران ریاست آوایی بر دادگستری استان تهران، به عنوان معاون قضایی این دادگستری فعالیت کرد تا این که برای دوره نهم مجلس ، از حوزه انتخابیه نائین با رای حداکثری توانست وارد بهارستان شده و به عنوان نایب رئیس اول کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در راستای اصلاح بخشی از قوانین فعالیت خود را در حوزه جدید آغاز نماید. با آغاز دولت یازدهم، طباطبائی یکی از گزینه های مطرح برای استانداری اصفهان بود، اما بنا به دلایلی این اتفاق نیفتاد و اکنون دوباره نام وی به عنوان گزینه ای مطرح در این زمینه بر سر زبان ها افتاده است.

 

پارسا فرزین

نوشتن دیدگاه