يكشنبه 9 ارديبهشت 1403, Sunday 28 April 2024, مصادف با 19 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 23127
منتشر شده در شنبه, 17 دی 1401 13:25
تعداد دیدگاه: 0
نامه سرگشاده عضو شورای شهر اصفهان به مسئولان استان؛

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان در رابطه با آلودگی هوا و معضلاتی که در حوزه آب این شهر وجود دارد، نامه‌ای به مسئولان ذی‌ربط در استان نوشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، در متن نامه مجید نادرالاصلی آمده است:

«اگر امروز بگوییم نفس‌های مردم اصفهان به شماره افتاده است و همانگونه که آب سر منشأ حیات و پایداری سلامت را از مردم اصفهان گرفتند، هوای پاک را هم از مردم شریف و نجیب اصفهان گرفتند و متأسفانه صدایی از ندائی بلند نمی‌شود، سخنی به گزاف نگفته‌ایم.

مسئولان استان! ظاهراً تولیت استان پهناور و تاریخ‌ساز و البته سخت‌کوش این دیار در ید قدرت حکومتی شماست! من به عنوان یک شهروند و در کسوت احدی از مردمی که گمان می‌کنم رسالتی بر دوش دارم، با صدای بلند و حتماً مطالبه‌گرانه از شما می‌خواهم، محافظه‌کاری و سکوت در برابر نابودی حق مسلم اصفهان که همانا زنده بودن است را کنار بگذارید. عجیب‌تر اینکه از گوشه و کنار می‌شنویم که؛ شما دیگران را نیز دعوت به سکوت و خاموشی می‌کنید.

فاین تذهبون

کجای کارتان ایراد دارد، آب را بر اصفهان و اصفهانی بالغ بر ۲۳ سال است که بسته‌اند و بر مردم این دیار تنگ گرفتند و هر مدیری و ظاهراً هر گروهی که آمد مدعی شد ما می‌توانیم حق مردم را بگیریم و همه‌اش تا امروز هم در حرف گذشت آقایان! مراقب باشید زود دیر می‌شود.

پس از آب چه اتفاق دیگری رخ داد فرونشست زمین. امروز به ضرس قاطع عرض می‌شود اگر کار بر همین منوال باشد و درب بر همین پاشنه بچرخد، مطمئن باشید اصفهان را و مردم آن را و تاریخ سراسر افتخارش را به دل زمین خواهند سپرد. حالا که در مورد این سه موضوع مهم محیط زیست و، آب و فرونشست قرار ندارید صحبتی کنید و زبان‌ها و تریبون‌ها و مطالبه گری‌ها را می‌خواهید در دم خفه کنید، با صدای بلند در شکوه‌ای به پیشگاه خداوند تبارک و تعالی عرض می‌کنیم، این مردم در پای عهدی که با نظام مقدس جمهوری اسلامی و آرمان‌های امامین انقلاب بسته‌اند بنایی بر شکوه و اعتراض مکشوف ندارند، اگرچه همین خدای مظلومان فرموده «لایحب الله الجهر بالسوء الا من ظلم.»

لذا مسئولان امروز و دیروز بدانید صبر انقلابی مردم شریف، محجوب، متدین و با ایمان هم حدی دارد. در این راستا پیشنهاداتی تقدیم می‌شود امید که گوش شنوا و البته قدرتی برای عمل به آنها باشد.

۱_ هر نوع توسعه و گسترش صنایع آلاینده و مخرب محیط زیست در شعاع‌های کمتر از ۵۰ و حتی ۱۰۰ کیلومتری شهر اصفهان و شهرهای تابعه ممنوع شود. از توسعه نیروگاه برای تأمین انرژی دیگران، از توسعه فولاد مبارکه برای پر کردن جیب‌های دستوری و اراده‌ای مسئولان کشوری جلوگیری کنید. از بسط و گسترده‌تر کردن پالایشگاه اصفهان به بهانه اصلاح سیستم هد خودداری شود و...

۲_ تلاش شود صنایع موجود در حریم و حدود محیط زیستی اصفهان به تدریج به خارج از محدوده و در حریم تعریف شده قانونی منتقل گردد.

۳_ استان‌های همجوار تشنه ایجاد چنین صنایع بزرگی هستند که به دلیل نبود صنایع این چنینی، بخش اعظمی از مردم شریف این مناطق برای کار آواره شهرها و قصبات همجوار هستند، لطف کنید این عطیه‌های اشتغال و توسعه و کار را به این عزیزان پیشکش بفرمائید.

۴_ بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های خیریه‌ای که از ایثار مال و جان و توانایی این مردم احداث شده دیگر یارای تحمل بیشتر بیماران خاص، صعب‌العلاج و… را ندارد. حداقل برای زنده ماندن حیات نباتی این مردم تلاشی کنید.

در پایان از این دست دل‌نوشته و دردهای آشکار و نهان این مردم فراوان است و برخی از شما هر از گاهی زبان‌های گویا را به دلایلی که اساساً هیچ دلیل منطقی ندارد از گفت‌وگو منع می‌کنید، یک روز می‌فرمایید، راجع به آب و خشکسالی و به روز سیاه افتادن مردمان این دیار سخنی گفته نشود و روز دیگری به مسئله فرونشست نباید پرداخته شود، چرا سرمایه‌گریزی رخ می‌دهد و روز دیگر مبادا کسی از استفاده از سوخت خفه‌کننده موادی مانند مازوت کلامی به میان بیاورد و حالا هم هرچه می‌گوییم آب استان را بیش از ۲۰ سال همسایگان غربی و شرقی آنطور که خود خواسته‌اند می‌برند و امروز هم که راه‌های دیگری برای برون‌رفت از این ماجرا مطرح می‌شود، می‌گویند آب فقط از مسیر بهشت‌آباد است و حرفی و سخنی از مناطق جنوبی استان خرسان و ونک و … و انتقال آب آن برای رفع نیازهای واجب و حیاتی خود جنوب استان هم به میان نیاورید.

مسئولان گرامی، تا کی سکوت، محافظه‌کاری و نگاه کردن و به یغما رفتن سرمایه این مردم محترم و دم از حق نزدن.»/انتهای پیام

نوشتن دیدگاه