يكشنبه 9 ارديبهشت 1403, Sunday 28 April 2024, مصادف با 19 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 23073
منتشر شده در یکشنبه, 11 دی 1401 12:06
تعداد دیدگاه: 0
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان:

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تاکنون ۱۳.۵ میلیارد تومان به عنوان عوارض آلایندگی به شهر اصفهان داده شده است، اما خطاب من به معاون مالی شهرداری این است که خود برای گرفتن عوارض آلایندگی چه کرده‌اید؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، محمدرضا فلاح در نطق میان دستور هفتادمین جلسه علنی شورای شهر با گرامیداشت آغاز سال نوی میلادی اظهار کرد: اصفهان نماد زیست مسالمت آمیز ادیان بوده و هست. زمانی در این شهر صفاخانه‌ای تشکیل شده و گفت‌وگوی ادیان در آن با حضور عالمان مسلمان و مسیحیت شکل می‌گرفت. امیدواریم همه شهرهای جهان اصفهان را در این راستا الگوی خود قرار دهند.

وی با گرامیداست سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی گفت: سردار دل‌ها، مرد همیشه در میدان و مقاومت، طلایه دار جهاد تببین و محبوب قلوب مردم مستضعف و خار چشم دشمنان بود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: امام علی (ع) فرموده‌اند: کسی که به هنگام یاری ولی خود خواب باشد با لگد دشمن از خواب بیدار خواهد شد. ما با داشتن رهبری حکیم و خردمند و ملت با وفای ایران توانسته‌ایم دشمنان را در دست یابی به اهدافشان ناکام بگذاریم.

وی ادامه داد: حضور مردم در حماسه ۹ دی، تشییع شهدای گمنام در شهر اصفهان، راهپیمایی ۱۳ آبان، برگزاری مراسم شهادت حضرت زهرا (س) نشان دهنده حضور با بصیرت مردم جهت تقویت نظام و انقلاب و عهد و پیمان مجدد با رهبر مسلمین جهان بود.

فلاح خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی مردی بیدار بود که بسیاری از مردم مستضعف جهان را نیز بیدار کرد. شهادت او حزن و اندوه بسیاری به دنبال داشت و شکوه تشییع او نشان دهنده محبوبیتش در میان مردم بود.

وی با اشاره به استفاده نیروگاه شهید منتظری از سوخت مازوت گفت: استفاده بی شرمانه از مازوت، ظلم و خیانت به مردم اصفهان است. این نیروگاه و دیگر صنایعی که از سوخت‌های غیرمتعارف استفاده کنند، به نوعی قتل عالم مردم اصفهان را رقم می‌زنند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: در قرآن کریم بسیار اشاره شده هرکسی فرد را از روی عمد به قتل برساند جایگاهش دوزخ است، نیروگاه با سوخت مازوت در حال خفه کردن مردم است و شاهد آن حضور مردم در بیمارستان‌هاست. باید پرسید متولیان امر چه می‌کنند و کجا هستند؟ چه حرکتی بابت جلوگیری از سوخت مازوت انجام داده‌اند.

وی در خصوص دریافت عوارض آلایندگی گفت: تاکنون ۱۳.۵ میلیارد تومان به عنوان عوارض آلایندگی به شهر اصفهان داده شده است، اما خطاب من به معاون مالی شهرداری این است که خود برای گرفتن عوارض آلایندگی چه کرده‌اید؟

فلاح با بیان اینکه شهرداری به روزمرگی دچار شده است، گفت: اگر برای گرفتن این عوارض رایزنی نکنیم ثمره‌ای برای شهر به دست نخواهیم آورد.

وی با اشاره به جلسات مشترک شورا و نمایندگان مجلس بیان کرد: خروجی این جلسات چیست؟ آیا جز گپ و گفت‌وگو و درد دل چیز بیشتری بوده است؟ آیا نمایندگان مجلس برای گرفتن عوارض آلایندگی اقدام خاصی کرده‌اند. 

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به وضعیت نظافت و حمل زباله در شهر بیان کرد: وضعیت حمل زباله در شهر در حال بدتر شدن است. با حذف یک روز از جمع آوری زباله، نه تنها به شهر و شهروندان کمکی نشد، بلکه ظلم فاحشی نیز صورت گرفت.

وی افزود: در روزهای شنبه و دیگر روزها سری به کوچه و پس کوچه‌های شهر بزنید تا ببینید. به نام کمک به کارگر، یک روز از جمع آوری زباله حذف شده است در حالی که کمکی به شهر و کارگر نشد. معاون خدمات شهری سری به کوچه‌های شهر بزند.

وی خاطرنشان کرد: مردم نسبت به این وضعیت ناراضی هستند. این صحنه‌ها را می‌بینند و به شدت آزرده می‌شوند. باید برای حل این مشکلات دست به دست هم دهیم./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه