يكشنبه 9 ارديبهشت 1403, Sunday 28 April 2024, مصادف با 19 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 22218
منتشر شده در یکشنبه, 27 شهریور 1401 13:47
تعداد دیدگاه: 0
نظارت میدانی نمایندگان استان اصفهان؛

اعضای مجمع نمایندگان استان اصفهان در سرکشی به حوزه های انتخابیه، ضمن بازدید و بررسی مشکلات استان، نشست‌هایی را با مسئولان مربوطه جهت رفع مشکلات حوزه های انتخابیه برگزار کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی اقدامات انجام شده در زمان سرکشی از حوزه‌های انتخابیه گفت: در حوزه انتخابیه چند جلسه مهم با حضور تعداد پرشماری از افراد برگزار شد که بازنشستگان در دو مرحله حضور پیدا کردند، کانون‌های بازنشستگی اعم از بازنشستگان تامین اجتماعی و لشکری و کشوری بصورت مستقل در جلسه‌ حضور داشتند که مسائل و مشکلات آنان طرح شد و در خصوص مطالبات این عزیزان نامه‌ای به معاون اول رییس جمهور، سرپرست وزارت تعاون، رفاه اجتماعی و رئیس سازمان تامین اجتماعی ارسال شد تا موانع و مشکلات مرتبط با حقوق بازنشستگان مرتفع شود.

نماینده مردم اصفهان در ادامه اظهار داشت: براساس پیگیری‌هایی که از طریق وزارت کار و معاون پارلمانی ایشان صورت گرفته، امیدواریم که مطالبه بحق بازنشستگان با سرعت و جدیت بیشتری دنبال شود تا به نتیجه مطلوب برسد، همچنین جلسه‌ای در محل دیوان محاسبات اصفهان با اصناف کشاورزی شهرستان‌های اصفهان، کوهپایه، هرند، ورزنه و جرقویه تشکیل شد که در آن مسئولان سازمان آب و مسئولان ارشد سازمان بازرسی کل کشور در اصفهان، در این جلسه حضور داشتند.

بخشی از مشکل کشاورزان به مسئله آب باز می‌گردد

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به موانع و مشکلات کشاورزان تاکید کرد: بخشی از مشکلات کشاورزان به سازمان آب و بخشی دیگر به نهادهای نظارتی مربوط است، در جلسات اخیر که با حضور مسئولان سازمان آب و مسئولان ارشد سازمان بازرسی کل کشور داشتیم، پیگیری‌های لازم صورت گرفت و تمام شهرستان‌ها و روستاهای حوزه انتخابیه مورد سرکشی قرار گرفت.

نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: جلساتی در مورد برخی از بازدیدهای میدانی در زمینه‌ راه‌ها، برق و خدمت رسانی‌های مرتبط با آن و همچنین مشکلات مردم برگزار شد. پیگیری‌ها در خصوص برخی از تعاونی‌ها و اتحادیه‌هایی که مشکلاتی در مورد تولیدکنندگان مرغ و تخم مرغ داشتند و همچنین جلساتی در دفتر نمایندگی و محل شهرستان‌ها با شوراهای شهری و روستایی، شهرداران، فرمانداران شهرستان‌های حوزه انتخابیه برگزار شد که امیدواریم نتایج آن به نفع مردم باشد.

 گردشگری نطنز نیازمند نگاه پر مهر وزارت گردشگری

رحمت الله فیروزی پوربادی نماینده مردم نطنز، بادرود و بخش قمصر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی اقدامات انجام شده در زمان سرکشی از حوزه‌های انتخابیه گفت: استان اصفهان با توجه به ویژگی‌هایی که هم خود شهر اصفهان و هم برخی شهرهای دیگر آن دارد قابلیت زیادی برای جذب گردشگر دارد؛ در شهرستان‌ها نیز به همین گونه بوده و از جمله در حوزه انتخابیه‌ام نطنز به دلیل جاذبه گردشگری که در ابیانه وجود دارد و جاذبه زیارتی امامزاده آقا علی عباس (ع) شهر بادرود ؛ تعداد بسیاری از مردم در ایام خاصی از سال مراجعه کردند که با استفاده از همکاری همه ادارات، ارگان ها، نهادها، حسینیه‌ها، مدارس و اماکن اقامتی و خانه‌های بومگردی از مسافرین پذیرایی شده است.

مشکلات دارویی در نطنز را دریابید

نماینده مردم نطنز، بادرود و بخش قمصر در مجلس شورای اسلامی پیرامون مشکلات دارویی در داروخانه‌های شهرستان‌های نطنز؛ یادآورشد: با توجه به اینکه بحث دارو با سلامت مردم سر و کار دارد، از دولت می‌خواهیم پیرامون این موضوع، اهتمام جدی داشته باشد.

فیروزی‌پوربادی در خصوص سفر ریاست‌جمهوری طی یک‌سال گذشته به ۳۱ استان اظهار کرد: اصل سفر ریاست‌جمهوری و هیئت همراه به استان‌های مختلف اقدام خوبی است؛ از طرفی شناسایی مسائل و مشکلات مناطق و افزایش تعامل و ارتباط بیشتر با استان‌ها را به همراه داشته است.

مصوبات سفر رییس جمهور حالت اجرایی بگیرد

وی با بیان اینکه باید در این‌گونه سفرها مصوبات محقق شود تا اقدامات قابل توجهی برای آن استان و مردم صورت بگیرد، ادامه داد: ارتباط و تعامل بیشتر و شناخت مشکلات مردم هر استان از اهداف سفرهای استانی ریاست‌جمهوری بوده که خوشبختانه طی یک سال گذشته اهداف مدنظر دولت محقق شده است. سفرهای استانی اقدام خوبی است که توسط دولت سیزدهم اجرایی شد اما باید مصوبات سفرها شکل اجرایی به خود بگیرد تا مسائل و مشکلات مردم هرچه سریع‌تر برطرف شود.

وی تصریح کرد: در سفر رئیس‌جمهور به استان اصفهان، هنوز اجرای مصوبات نهایی شهرستان نطنز ابلاغ نشده است اما منتظر هستیم که این مصوبات به حالت اجرا دربیاید. هنوز نمی‌دانیم چه تعداد از مصوبات اجرایی شده است و چه تعداد اجرا خواهد شد.

دولت مصوبه‌ای رابرای تامین نهاده‌های دامی تصویب کند

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: دولت در بحث نهاده‌های دامی نتوانسته دامداران را قانع کند و دامداران پیرامون این موضوع دل نگران هستند. امیدواریم دولت مصوبه‌ای را تصویب کند که باعث خوشحالی دامداران در حوزه نهاده‌های دامی شود.

بی آبی مشکل اصلی اصفهان است

حسین میرزایی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی از اقدامات انجام شده در زمان سرکشی از حوزه‌های انتخابیه گفت: با احیای زاینده رود از سراب تا پایاب مطالبه اصلی مردم استان در طول ۳۶۵ روز سال باید جریان داشته باشد، با توجه به دستور رییس جمهور باید اقداماتی را وزارت نیرو در این خصوص انجام بدهد. در صورت حل مشکل آب، بقیه مشکلات استان را مردم خود با تدبیر و درایتی که دارند، حل می‌کنند، اما اگر این مسئله حل نشود و آب از سراب تا باتلاق گاوخونی جاری نشود، هر اقدامی در استان انجام بشود، دیده نخواهد شد.

وی در ادامه اظهار داشت: پیگیری برای گروه های مختلف مردمی، مساجد، هیئت ها و حوزه های اباعبدالله الحسین (ع) داشتیم و از نزدیک با مشکلات مردم در محلات شهر اصفهان آشنا شدیم، سفری به شهرستان هایی مانند هرند و مرکزی داشتیم و از نزدیک مشکلات مردم را پیگیری کردیم، در ادامه این پیگیری‌ها مقرر شد جلساتی با وزارت ورزش و وزارتخانه های دیگر نیز داشته باشیم.

صنایع «های‌تِک» راه‌حل توسعه اصفهان است

عضو کمیسیون فرهنگی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صنایع «های‌تِک» راه‌حل توسعه اصفهان است، افزود: با توجه به ظرفیت دانشگاهی عظیم اصفهان که بیشترین بیکاری‌ها هم مربوط به همین دانشگاهیان است و با توجه به مشکل آب و آلودگی هوا، سیاست دولت در اصفهان باید توسعه صنایع «های‌تِک» باشد که نیازمند آب نبوده و آلاینده نیستند همچنین مشکل اشتغال را مرتفع می‌کنند.

پیگیری‌های لازم برای رفع مشکلات هلال احمر شهرستان گلپایگان صورت گرفت

سیدمسعود خاتمی نماینده مردم گلپایگان و خوانسادر مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی از اقدامات انجام شده در زمان سرکشی از حوزه‌های انتخابیه گفت: سوم شهریور ۱۴۰۱، کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر کشور برای پیگیری و رفع مشکلات هلال احمر شهرستان گلپایگان و خوانسار، در این شهرستان حضور پیدا کرد.در این برنامه، از پایگاه امدادی شهدای امدادگر، پایگاه شهید غزنوی، انبار امدادی هلال احمر گلپایگان، کارخانه نساجی هلال احمر خوانسار، پایگاه امدادی تیدجان و پایگاه امدادی باغکل خوانسار، بازدید میدانی به عمل آمد، وی در ادامه، با حضور در ساختمان های اصلی هلال احمر شعبه گلپایگان و خوانسار، ضمن گفتگوی صمیمی با کارکنان و امدادگران هلال احمر شهرستان، جلسه ای با کولیوند، رییس سازمان امداد و نجات کشور، رییس سازمان داوطلبان هلال احمر کشور، رییس هلال احمر استان اصفهان، مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان، فرماندار خوانسار و برخی دیگر از مدیران استان و شهرستان برگزار شد.

وی در ادامه افزود:هم چنین در این جلسه، پیرامون برخی مسائل دیگر هلال احمر شهرستان از جمله کمبود نیروی انسانی، مشکلات امدادگران فعال و توسعه تجهیزات شعبه نیز گفت‌وگو شد و تصمیمات مهمی اتخاذ گردید و خواستار رسیدگی وزارت جهاد کشاورزی به تداخلات اراضی کشاورزی در روستاها و جریمه‌های متعدد کشاورزان شدند.

خاتمی با بیان اینکه یکی از ظرفیت‌های مهم و استراتژیک کشور، کشاورزی است و مشکلات مختلفی مانع این فعالیت بهینه می‌شود، گفت: قانون جنگل‌ها باعث ایجاد تداخل در اراضی کشاورزی شده و کشاورزان را با جریمه‌های متعدد روبرو می‌کند.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه کارگروه رفع تداخلات روستاها که متولی حل این مشکلات است به کندی عمل می‌کند، اظهار داشت: کمبود نیروی متخصص، عدم تهیه و تفسیر نقشه‌ها، نبود تجهیزات فنی، نبود مشاوران نقشه‌برداری و کمبود حقوق و مزایا از جمله مشکلاتی است که باعث کندی کار این کارگروه شده و وزیر جهاد کشاورزی باید به سرعت به آن رسیدگی کند.

بررسی روند توسعه بیمارستان خیریه آیت الله گلپایگانی گوگد

وی در ادامه تصریح کرد: شیرانی، رییس دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان، برای بررسی روند توسعه و بازسازی بیمارستان خیریه آیت الله گلپایگانی گوگد، در این بیمارستان حضور یافت.در این برنامه، پس از بازدید میدانی از فعالیت های عمرانی در حال انجام در این بیمارستان، جلسه هیئت مدیره بیمارستان خیریه شفای آیت الله گلپایگانی گوگد با حضور آیت الله سید جواد گلپایگانی، تولیت موقوفه بیمارستان، شیرانی، رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و برخی از مدیران استان و شهرستان برگزار شد.در این جلسه، فعالیت های عمرانی انجام شده و برنامه های پیش رو برای تکمیل و بازسازی بیمارستان گوگد به تفصیل مورد بررسی قرار گرفت. همچنین در این نشست مقرر گردید تا پایان سال جاری بخش های اورژانس، درمانگاه تخصصی و زنان و زایمان بیمارستان به بهره برداری برسد.

خاتمی در پایان خاطرنشان کرد: طی دو سال اخیر، پس از تغییر هیئت امنا و هیئت مدیره بیمارستان و هم چنین ثبت حقوقی و اخذ مجوز فعالیت این بیمارستان، روند توسعه بیمارستان گوگد در حال پیگیری است. هم چنین در سال گذشته، اعتبار قابل توجهی برای بازسازی و تکمیل بیمارستان گوگد جذب شد که پس از انجام تشریفات قانونی لازم، از ابتدای سال جاری عملیات بازسازی و تکمیل بیمارستان آغاز شده است./انتهای پیام

خانه ملت

نوشتن دیدگاه