شنبه 8 ارديبهشت 1403, Saturday 27 April 2024, مصادف با 18 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 2202
منتشر شده در جمعه, 20 شهریور 1394 18:08
تعداد دیدگاه: 0
نماینده مردم اصفهان در مجلس:

نماینده مردم شهر اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه در سال‌های اخیر به بخش حمل و نقل اصفهان رسیدگی نشده اما نمایندگان مجلس در تلاش بوده‌اند تا قطار سریع‌السیر اصفهان - قم - تهران راه‌اندازی و هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد. عباس مقتدایی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز...



نماینده مردم شهر اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه در سال‌های اخیر به بخش حمل و نقل اصفهان رسیدگی نشده اما نمایندگان مجلس در تلاش بوده‌اند تا قطار سریع‌السیر اصفهان - قم - تهران راه‌اندازی و هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.

عباس مقتدایی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز اصفهان با اشاره به بزرگ‌بودن تمدن و قدمت شهر اصفهان گفت: اصفهان دارای تمدنی بالا بوده و در ادوار مختلف تاریخی همچون پیروزی انقلاب اسلامی ایران پیشرو محسوب می‌شده است.

وی افزود: تاریخ فراموش نخواهد کرد که مردم اصفهان همه سعی و تلاش خود را به عمل آوردند تا امام (ره) تنها نماند و انقلاب اسلامی شکل بگیرد.

نماینده مردم شهر اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اصفهان شهر مسجدهای دارای گنبدهای فیروزه‌ای برافراشته است و مردمانش همواره به دلیل حمایت از اسلام به توسعه مساجد کمک کرده‌اند که این تنها بخشی از ویژگی‌های اسلام است.

  • میراث فرهنگی جزئی از نگرانی نمایندگان است

وی با اشاره به لزوم حفظ و نگهداری هرچه بیشتر از آثار تاریخی شهر اصفهان اظهار داشت: همه مسئولان در ارگان‌های مختلف کشور بایستی به این موضوع توجه کنند که آثار گران‌بهای فرهنگی اصفهان آثاری بوده که برای ایران و جهان باقی مانده و نیازمند حفظ و حراست بیشتری است.

مقتدایی تصریح کرد: چندی پیش نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور کشور تقاضا داشتند تا به نگهداری میراث فرهنگی کشور توجه ویژه‌ای شود و بنابراین جلساتی در این باره گذاشته شود تا اینگونه نباشد که بنایی تاریخی فرو بریزد و بعد به فکر حفاظت آن بیفتیم.

وی با بیان اینکه میراث فرهنگی جزئی از نگرانی نمایندگان است، تأکید کرد: اینجانب شخصاً در صحن علنی مجلس خطاب به رئیس جمهور کشور گفتم که آثار و ابنیه تاریخی مسئله مهمی است و بایستی مورد توجه ویژه دولت قرار گیرد.

نماینده مردم شهر اصفهان در مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: مردم و نمایندگان شهر اصفهان نگران از بین رفتن ابنیه تاریخی، میراث ماندگار و بناهایی هستند که بخشی از هویت و ظرفیت‌های مردمان این سرزمین بوده و آن‌ها را متجلی کرده است.

وی با اشاره به ضرورت نجات آثار تاریخی اصفهان بیان داشت: بایستی همه مسئولان کشور به نجات میراث فرهنگی اصفهان و دیگر شهرها بشتابند، چراکه اگر امروز به فکر نباشیم فردایی خواهد رسید که دیگر دیر شده است.

مقتدایی خطاب به دولت اضافه کرد: جلسه‌ای ویژه توسط هیأت دولت برای دفاع و حراست از میراث فرهنگی شهر اصفهان برگزار شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اصفهان دارای حوزه‌های علمیه برتر، دانشگاه‌های سطح بالا و مراکز تحقیقاتی و زیست‌فناورانه بزرگی است که همواره فعال و پیشتاز بوده و وظایف سنگینی برعهده آن‌ها است.

  • در سال‌های اخیر به بخش حمل و نقل اصفهان رسیدگی نشده است

وی با اشاره به ظرفیت‌های بالای شهر اصفهان در ابعاد مختلف گفت: وزارتخانه‌ها و نهادهای مختلف دولتی بدانند که با حمایت آن‌ها ظرفیت‌های بالقوه اصفهان به بالفع تبدیل می‌شود و اصفهان به عنوان یکی از بزرگترین شهرهای صنعتی ایران و یکی از مراکز بازرگانی محسوب شده و شاهراه ارتباطی میان دیگر شهرها است.

مقتدایی افزود: متأسفانه در سال‌های اخیر به بخش حمل و نقل اصفهان رسیدگی نشده اما نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تلاش بوده‌اند تا قطار سریع‌السیر اصفهان - قم - تهران راه‌اندازی و هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم این قطار سریع السیر در آینده‌ای نه چندان دور به بهره‌برداری برسد بنابراین از رئیس مجلس و وزارت راه و ترابری که در به نتیجه رساندن این موضوع کمک کردند کمال تشکر را دارم.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: اصفهان مهد آزادی بیان و گهواره پرورش افکار بوده که بخشی از علما و دانشمندان این شهر در تخت فولاد آرمیده‌اند و این موضوع گویای بزرگ‌منشی و مقام بالای مردم اصفهان است.

  • مدرسه ابن‌سینا نیازمند بازسازی و تعمیر است

وی با اشاره به زندگی 17 ساله ابن سینا در اصفهان تصریح کرد: ابوعلی‌سینا 17 سال از زندگی خود را در اصفهان گذرانده و این عالم جهان اسلام بیشتر دوره علمی خود را در این شهر سپری کرده است، مدرسه ابن‌سینا در اصفهان می‌تواند مرجع بزرگی برای علم و تمدن این شهر باشد و باید مورد بازسازی و تعمیر قرار گیرد چرا که ممکن است گنبد آن فرو بریزد.

مقتدایی با بیان اینکه اقلیت‌های دینی در اصفهان به صورت آزادانه مراسمات مذهبی خود را برگزار می‌کنند، تأکید کرد: مردم اصفهان آنقدر بزرگوارند که با زندگی در کنار همه اقلیت‌های دینی کاری کرده‌اند که گردشگرانی که از این شهر بازدید می‌کنند به وضوح اخلاق‌مداری اصفهانی‌ها را لمس کرده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به لزوم وحدت میان اقشار مختلف مردم اذعان داشت: کشور ما امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت بوده و این همان موضوعی است که از کلام قرآن، پیامبر و ائمه بیان شده و همچنین امام خمینی (ره) نیز به آن اشاره داشته‌اند.

نماینده مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: همه کسانی که اصل نظام و ولایت فقیه را قبول دارند باید زیر چتر انقلاب اسلامی فعالیت کنند و بتوانند در خدمت نظام جمهوری اسلامی ایران باشند.

وی با اشاره به پیشرفت‌های صنعتی شهر اصفهان، بیان داشت: تلاش مردم اصفهان در صحنه‌های مختلف اقتصادی و صنعتی زمینه‌های پیشرفت در کشور را فراهم کرده تا اینکه امروز شاهد تأمین فولاد و برق کشور توسط شهر اصفهان هستیم.

  • توسعه اصفهان نیازمند حمایت بیشتر از طرف مسئولان است

مقتدایی خاطرنشان کرد: اصفهان نیازمند حمایت بیشتری از طرف مسئولان است؛ آن‌ها باید بدانند که رشد و توسعه اصفهان یعنی رونق کل کشور و ثروت آفرینی اصفهان معادل پیشرفت در عرصه‌های متنوع کشور است.

وی با اشاره به بزرگ بودن شهر اصفهان از لحاظ صنعتی اظهار داشت: در کجا می توانید بیش از 8 هزار واحد تولیدی پیدا کنید، این در حالی است که صنعتگران اصفهان زیر بار فشار مالیات هستند و اصناف و بازاریان و بخش‌های مختلف صنعتی مشکلات زیادی دارند و برای حل آن‌ها از مسئولان مطالبه دارند.

نماینده مردم شهر اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: اصفهان در بخش‌های کشاورزی نیازمند رسیدگی‌های بیشتری است؛ سال‌های سال برای آبرسانی طبق طومار شیخ بهایی تقسیم‌بندی آب در اصفهان داشتیم اما اکنون با پیگیری‌های متعدد توانستیم 9 مصوبه شورای آب استان اصفهان برای زاینده‌رود تصویب کنیم که باید اجرایی شود.

وی ادامه داد: در جلسه‌ای که اخیراً با ریاست محترم جمهور بود عنوان شد که مردم اصفهان جاری شدن زاینده‌رود به صورت دائمی را از مسئولان طلب دارند و آن را به طور جدی پیگیری می‌کنند.

مقتدایی در پایان تأکید کرد: با تلاش‌های انجام شده توانستیم حدود 19 درصد آلودگی هوای استان اصفهان را متوقف کنیم اما اصفهان همچنان نیازمند رسیدگی بیشتر است.

 

منبع:فارس

نوشتن دیدگاه