شنبه 8 ارديبهشت 1403, Saturday 27 April 2024, مصادف با 18 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 21385
منتشر شده در یکشنبه, 22 اسفند 1400 12:37
تعداد دیدگاه: 0

آخرین جلسه شورای مدیران قضایی استان در سال‌ جاری تشکیل شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، در این نشست که به منظور جمع بندی کلی اقدامات و عملکرد یک سال گذشته دادگستری کل استان و نیز ارائه نظرات و پیشنهادات برای برنامه ریزی مدیریتی در سال آینده تشکیل شد، حجت الاسلام و المسلمین جعفری رییس کل دادگستری استان ضمن تبریک فرارسیدن ایام و اعیاد شعبانیه و بزرگداشت سالروز شهادت شهید همت بیان داشت: ایام ماه مبارک شعبان فرصت مغتنمی است برای بهره مندی حداکثری از فیوضات این ماه پر خیر و برکت و آماده شدن برای ورود به ماه مهمانی خدا.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای انقلاب اسلامی به خصوص شهید همت گفت: این شهید والامقام از ستاره‌های پرفروغ آسمان شهادت، ایثار و فداکاری است و باید همه ما با الگو قرار دادن سیره معنوی و عملکرد زندگی وی، جهادگونه و ایثارگرانه با کمترین امکانات در مسیر تحقق اهداف و آرمان‌های عالی نظام و انقلاب تلاش کنیم.

ایشان با تأکید بر لزوم بررسی علل و عوامل افزایش ورودی پرونده ها، از رؤسا و دادستان های حوزه های قضایی خواست: با بهره مندی از تمامی ظرفیت ها از جمله دستورالعمل رسیدگی به پرونده های قضایی و صدور ابلاغ برای همکاران دیگر جهت رسیدگی قضایی به پرونده های مسن و معوق، برای کاهش پرونده های مانده برنامه ریزی کنند.

ثبت کلیه پرونده های ثبت نشده تا پایان سال جاری، ساماندهی اجرای احکام و رسیدگی و اجرای احکام پرونده ها، استفاده از ظرفیت های شهرستانی و استانی برای احداث و تکمیل پروژه های ساختمانی نیمه تمام، نظارت بر پرونده های کثیرالشاکی، ساماندهی پست ها و رعایت عدالت در توزیع نیرو و امکانات در محاکم و دادسرا و... از دیگر موارد مورد تأکید ریاست دستگاه قضایی استان بود.

عالی ترین مقام قوه قضاییه در استان در ادامه بر لزوم فعال شدن کشیک دادسراها و محاکم با حضور پزشکی قانونی، ثبت اسناد و کلیه ادارات و سازمان‌ها که به هر شکلی در مسیر تشکیل پرونده قضایی می‌باشند، در ایام تعطیلات نوروز تأکید و اعلام داشت: در ایام تعطیلات نوروز با فعال شدن کشیک باید به گونه‌ای عمل شود که عموم مردم و مسافران به سهولت از خدمات قضایی بهره مند شده و در کمترین زمان ممکن درخواست ها و استعلامات مربوط به پرونده ها پاسخ گفته شود.

حجت الاسلام و المسلمین جعفری همچنین از فعال شدن کشیک ادارات مرتبط با موضوع تغییر کاربری اراضی و تعرض به منابع طبیعی از جمله جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست و کشیک ویژه تصادفات ضمن هماهنگی و تشکیل جلسات مؤثر با بیمه ها در ایام نوروز خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین جعفری در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: در خصوص جرایم خشن و جرم سرقت ضمن برخورد قاطع و جدی از بدو تشکیل پرونده، سرعت در رسیدگی، نظارت مستمر بر پرونده، عدم استفاده از ارفاقات، امتیازات و تأسیسات حقوقی و قانونی مثل آزادی مشروط، مرخصی پایان دوره، پابند الکترونیک و... مدنظر قرار گیرد و در ایام تعطیلات به هیچ وجه به این دسته از محکومین مرخصی داده نشود.

شایان ذکر است الزام کارشناسان، ضابطان و سازمان های تابعه به همکاری جهت رسیدگی سریع و رفع اطاله دادرسی، تقویت و افزایش آمار دادرسی الکترونیک، افزایش بازدید قضات از زندان‌ها، برنامه ریزی جهت اجرای احکام پرونده های مربوط به خلع ید، رفع تصرف اراضی، انجام جشن گلریزان در ماه مبارک رمضان و راه اندازی سامانه ارتباط مردمی از مهمترین مباحثی بود که در سال آینده در اولویت و دستور کار دادگستری استان قرار گرفت./ روابط عمومي دادگستري کل استان اصفهان

انتهای پیام

نوشتن دیدگاه