چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403, Wednesday 1 May 2024, مصادف با 22 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 21432
منتشر شده در یکشنبه, 07 فروردين 1401 15:35
تعداد دیدگاه: 0
رئیس کل دادگستری استان اصفهان:

رئیس کل دادگستری استان اصفهان اجرای احکام حدود الهی که بر زمین مانده است را برای کنترل جرائم خشن در این استان از اولویت های دستگاه قضایی و انتظامی در سال جدید خواند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز حجت الاسلام والمسلمین اسداله جعفری گفت: هرچند رسیدن به احسن الحال محال نیست اما نیاز به مراقبت دارد و در دل همین جوامع و شرایط افرادی مثل حاج قاسم پرورش یافتند و توشه اصلی در مسیری که به سمت نقطه پایان زندگی و آغاز ابدیت خود پیش رو داریم، عمل صالح است.

رییس کل دادگستری استان اظهار داشت: متأسفانه هر ساله علی رغم تشکیل جلسات، برنامه ریزی ها و تقسیم کارها، در مقام عمل و اجرا، آنگونه که باید، عمل نمی شود و ضمن تقدیر از تلاش های انجام شده در حوزه خدمات رسانی به عموم مردم استان و همچنین مسافران نوروزی، نسبت به پیگیری و مطالبه در خصوص کوتاهی های صورت پذیرفته اقدام خواهد شد.

ایشان خاطرنشان ساخت: در مسأله مقابله با ارتکاب جرایم در سال جدید حتماً نیاز به برنامه ریزی دقیق تر و هدفمند تر و گسترش میدان تعامل دستگاه قضایی و انتظامی است.

رییس دستگاه قضایی استان ادامه داد: در حوزه کنترل مجرمان حرفه ای، سابقه دار و مجرمان جرایم خشن ضمن بازخوانی مصوبات قبلی، نقاط ضعف شناسایی و نسبت به رفع آنها اقدام خواهد شد و مصمم هستیم اجازه ندهیم فضای امنی برای ایجاد ناامنی برای مردم فراهم شود.

عالی ترین مقام قوه قضاییه در استان همچنین یادآور شد: از دیگر اولویت های دادگستری کل استان و نیروی انتظامی اجرای برخی احکام حدود الهی بوده که بر زمین مانده و در سال جدید با پیگیری های که انجام خواهد شد اجرای احکام قطعی مربوط به جرایم مهم، خشن و حرفه ای که در اجرای احکام باقی مانده، در اولویت خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری در بخش دیگری از سخنانش ضمن عرض خیرمقدم به مسافران نوروزی دیار نصف جهان گفت: موضوعی که این روزها مطرح است و متأسفانه توسط بعضی افراد معدود از شهروندان و مهمانان نوروزی مشاهده می شود، جرایمی است که علیه عفت عمومی انجام می‌شود و باعث نگرانی شدید مردم شده و موضوع مطالبه عموم مردم شهید پرور اصفهان قرار گرفته است.

ایشان تأکید کرد: برخی مسایل در حوزه حجاب ریشه فرهنگی داشته و در حد قصور است که برای رفع آن نیاز به کار فرهنگی است، اما بعضی موارد مثل کشف حجاب مصداق جرم مشهود پیدا می‌کند که قانون به صراحت برای آن مجازات و کیفر مشخص کرده و پیگیری اولیه آن نیازی به دستور قضایی ندارد و نیروی انتظامی و دادستانی بدون افراط و تفریط و ذره ای تعدی از حدود و اختیارات قانونی خود نسبت به برخورد قانونی اقدام خواهند نمود.

رییس دستگاه قضایی استان در پایان ضمن تقدیر از زحمات و تلاش های انجام شده در مجموعه انتظامی استان ابراز امیدواری کرد: همه ما با اهتمام به رعایت قانون قدردان تلاش های این مجموعه خدوم باشیم./ انتهای پیام

نوشتن دیدگاه