دوشنبه 10 ارديبهشت 1403, Monday 29 April 2024, مصادف با 20 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 22428
منتشر شده در شنبه, 30 مهر 1401 21:25
تعداد دیدگاه: 0

در حالی که پاسداران گمنام امام زمان (عج) 100 تن برنج قاچاق را در یکی از شهرستان های استان اصفهان کشف کرده بودند، پیگیری های دفتر یکی از وزرا در این زمینه حاشیه ساز شد.

پایگاه خبری تحلیلی همراز/ محمد توکلی فرد: اردیبهشت ماه سال جاری پاسداران گمنام امام زمان (عج) محموله 100 تنی برنج قاچاق را در یکی از شهرستان های استان اصفهان کشف کردند که در سامانه "بازرگام" ثبت نشده بود.

لذا به عنوان کالای قاچاق برای صاحب این محموله پرونده قضایی تشکیل و نامبرده باتهام قاچاق کالا دستگیر و به دستگاه قضایی معرفی شد.

این متهم در اظهارات خود صراحتا اقرار کرد که برنج ها به میزان 700 تن بوده که با دستور مستقیم یکی از وزرا و خارج از ساختار قانونی به وی تحویل شده و حدود 600 تن آن بین افرادی که ایشان معرفی کرده بود، توزیع شده است.

اما از سوی دیگر همزمان با تشکیل پرونده، پیگیری های دفتر وزیر یاد شده آغاز و خواستار عدم توزیع 100 تن برنج در بازار شدند که مورد مخالفت مدیران استانی به ویژه استاندار استان اصفهان قرار گرفت.

همچنین همزمان با این پیگیری ها، پرونده قضایی با دقت در دادگستری استان دنبال شد تا این که برنج ها با دستور قاضی پرونده به رغم فشارهای وارد شده در بازار توزیع و پرونده همچنان باز و در حال رسیدگی است و متهم نیز با قرار وثیقه سنگین آزاد است.

اما سئوال هایی که در این زمینه مطرح است این که:

اولا چرا باید فردی که اکنون اقاریر صریح و مکتوب وی موجود می باشد، با دستور یکی از اعضای کابینه بتواند 700 تن برنج را بدون درج در سامانه بازرگام تحویل بگیرد؟

دوم این که؛ هرچند 100 تن از این برنج ها کشف شده، ولی تکلیف 600 تن برنج دیگر که بدون ضابطه تحویل افرادی خاص شده است چه می شود؟

سوم این که؛ بر اساس اقاریر این متهم ، برنج های قاچاق در تاریخ بهمن ماه سال 1400 تحویل وی شده و توزیع آن در اردیبهشت سال بعد صورت گرفته، این در حالی است که در همین بازه زمانی نرخ برنج در بازار نزدیک به 100 درصد رشد داشته و این عمل علاوه بر قاچاق، احتکار نیز تلقی می شود.

چهارم این که چرا باید دفتر وزیر یاد شده همواره پیگیر پرونده اشاره شده باشد، در حالی که این موضوع در دستگاه قضایی به طور جدی در حال پیگیری است؟

بر اساس اعلام شورای سردبیری پایگاه خبری تحلیلی همراز ، پیگیری های رسانه ای با در اختیار داشتن مستندات برای روشن شدن زوایای پنهان ادامه خواهد داشت و آمادگی انتشارپاسخ طرفین به این خبر را اعلام می داریم./ انتهای پیام

نوشتن دیدگاه