جمعه 7 ارديبهشت 1403, Friday 26 April 2024, مصادف با 17 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 15514
منتشر شده در سه شنبه, 27 آبان 1399 16:14
تعداد دیدگاه: 0
نامه سرگشاده یک روزنامه نگار به رئیس جمهور:

آقای روحانی، قطعا شما هم ویدئویی که وزیر بهداشت و درمان اتان در آن گلایه می کند از عدم همکاری ها برای مقابله با اپیدمی کرونا را دیده اید، وزیری که می گوید "کجای دنیا باید برای اجرای پروتکل های بهداشتی یک وزیر التماس کند؟ به پای مردم زانو بزند و..."؛ ما هم دیده ایم.

حتی یک گام فراتر از آن این که جزئیات بیشتری را شما از زبان شخص ایشان شنیده اید که ما آن ها را نشنیده ایم...

اما هنوز جای سئوال برای من این جاست که چگونه تصور می کنید با یک افتتاح ویدئو کنفرانسی خطری کسی را تهدید نمی کند؟

آقای رئیس جمهور، قطعا اینچنین برنامه های ویدئو کنفرانسی گزندی به شما وارد نخواهد ساخت، اما با یک حساب سر انگشتی در می یابیم برای افتتاحی مانند افتتاحیه کنارگذر شرق اصفهان حد اقل یکصد نفر از استاندار تا خبرنگار، عکاس، مدیر استانی، ، کارمندان جزء ، کارگر خدماتی و ... باید تلاش کنند تا یک لحظه لفظ" علی برکت الله" از طریق ویدئو کنفرانس بر زبان جنابعالی جاری شود.

حال سئوال بنده از جنابعالی این است که آیا واقعا هدف از احداث این کنار گذر خدمت به مردم است؟ که قطعا پاسخ آن مقام عالی مثبت است، پس در چنین شرایطی چه نیازی به چنین کنفرانس هایی است؟

اجازه بدهید خود مردم با ورود به این کنار گذر آن را افتتاح کنند و شما نیز با حضور در یک برنامه تلویزیونی ، همراه با استاندار و شهردار و مدیر کل اداره راه و شهرسازی و دیگر عوامل دست اندرکار پروژه مختصات آن را برای مخاطبینی که این موضوعات برای آن ها اهمیت دارد، تشریح فرمایید.

آقای رئیس جمهور، شما که تحصیل کرده کشور انگلیس ، یکی از کشورهای پیشرفته دنیا هستید، قطعا تائید می فرمایید که دیگر استفاده هرچه بهتر از ابزار و وسائل ارتباط جمعی فرا رسیده است.

همچنین شما که اکنون 41 سال است از مدیران طراز بالای مملکت هستید و از نمایندگی مجلس تا ریاست قوه مجریه تصمیم گیر و تصمیم ساز بوده اید، به خوبی می دانید که در شرایط کنونی که مرغ کیلویی 22400 تومان، گوشت کیلویی 127000 تومان،  تخم مرغ شانه ۱٫۹ کیلوگرمی ، 27550 تومان مردم خیلی هم به سخنرانی های پشت سر هم ردیف شده مسئولان که در این شرایط جنگی باید پشت خاکریز های جنگ اقتصادی باشند، توجه نمی کنند.

آقای رئیس جمهور، دغدغه مندی مسئولان و در راس آن ها جنابعالی برای مقابله با کرونا ستودنی است، اما در برابر ایثار و از خودگذشتگی کادر درمانی کشور که در حال پرپر شدن هستند، قطره ای در برابر دریا هم نیست، پس بیایید یکبار هم که شده، به احترام این قشر تلاشگر افتتاح این کنار گذر شرقی را به دست خود مردم بسپارید، بدون هیچ شوآفی، حتی به صورت ویدئو کنفرانسی.

اصلا بیایید یکی دو نفر از کادر پزشکی را به عنوان" سفیران تلاش ، سلامت و خدمت" سوار بر خودرویی از این کنارگذر عبور دهید و اسمش را بگذارید افتتاحیه متفاوت تا در تاریخ ماندگار شود.

آقای رئیس جمهور، اینچنین اقدام کنید، بی شک این شیوه رفتار شما ماندگار هم می شود و بیشتر از سخنرانی به دل مردم می نشیند، شائبه دست آویزی برخی از جناح های فعال در شهرها به ساحت ریاست جمهوری 80 میلیونی برای جلب توجه به منظور کسب رای نیز ایجاد نمی شود.


با تشکر-
رضا صالحی پژوه، روزنامه نگار

نوشتن دیدگاه