جمعه 7 ارديبهشت 1403, Friday 26 April 2024, مصادف با 17 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 2179
منتشر شده در چهارشنبه, 11 شهریور 1394 02:07
تعداد دیدگاه: 0
خروش غیرت عباسی ، شکوه حرمت زینبی

وقتی اتوبوس زرد رنگ شرکت واحد مقابل مسجد رکن الملک اصفهان توقف کرد، صدای مداحی که از بلندگوی مقابل مسجد پخش می شد در فضا پیچیده بود. بوی نمی که حاصل پاشیدن آب مقابل مسجد بود با عطر شهادت در هم آمیخته و با پیاده شدن مهاجران افغانی که تمامی آن ها لباس سیاه به تن داشتند و قرارگرفتنشان در کنار...


وقتی اتوبوس زرد رنگ شرکت واحد مقابل مسجد رکن الملک اصفهان توقف کرد، صدای مداحی که از بلندگوی مقابل مسجد پخش می شد در فضا پیچیده بود.
بوی نمی که حاصل پاشیدن آب مقابل مسجد بود با عطر شهادت در هم آمیخته و با پیاده شدن مهاجران افغانی که تمامی آن ها لباس سیاه به تن داشتند و قرارگرفتنشان در کنار پاسدارانی که با لباس سبز رنگ سپاهی انتظارشان را می کشیدند، نشان از حضور گلبرگ های گلی در جمع مردمی با صفا و خداجو داشت.
مقابل مسجد با داربست جایگاهی علم کرده بودند که پشت آن تصویر یک مرد افغانی بود با چفیه ای بر گردن که لبخندش در بَنِر نشانی از "عند ربهم یرزقون" موعود داشت.
با جمع شدن مردم مقابل مسجد رکن الملک همه چیز آماده بود برای تشییع یکی دیگر از مدافعان حرمی که هرچند کیلومترها از ایران دور است، اما با استشمام بوی عطرحضورش گویی که همین نزدیکی است، در اطراف دل داغدار شیعیان.
حریمی که روزگاری مدافعش غیرتمندی چون عباس(ع) بود، حالا به حرمی مبدل شده که نوکران آستان عباس(ع) به پاسداری آن افتخار می کنند.
و حالا شیران بیشه پارس پاسداران زینبیه ای شده اند که روزگاری زینبش با خطبه ای قرا ستون کاخ استکبار را به لرزه در آورد و دستی که از آستین مقدس نمای کفر بیرون زده بود را از بنیان کَند.
بازوان ستبر مردان و زنان منتظر مقابل مسجد رکن الملک انتظار پاسداری را می کشید که با اقتدا به مقام غیرت عباس(ع) راهی حرم زینبیه شده و گلگون کفن به میهن دومش که زادگاهش بود بازگشته است.
عقربه های عاشقی وقتی به ساعت 10 نزدیک شدند، آمبولانس قرارگاه سید الشهدا(ع) خود را مقابل جایگاه رساند و پاسدارهای مستقر در محل تابوت شهید را که برخلاف شهدای ایرانی که به پرچم سه رنگ ایران مزین بودند، به احترام ملیتش ،تنها با یک پارچه سبز رنگ و سبدی پر از گل های تازه تزیین شده بود، بر روی جایگاه گذاشتند.
پیرزنی دردکشیده که خودش هم مادر شهید بود ، با زحمت فراوان روی نوک پنجه های پا ایستاد تا خودش را به تابوت برساند و دستی به نشانه تبرک بر آن بکشد.
حالا صدای مداحی قطع شده و قاری قرآن داشت آیه هایی از قرآن تلاوت می کرد.
بسم الله الرحمن الرحیم
مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَى نَحْبَهُ وَ مِنْهُم مَّن يَنتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا ۞ و ....
میدان یک صدا سکوت شده بود با بغضی نشکفته در گلوی حاضران و با سکوت قاری قرآن، رزم نوازان سپاه صاحب الزمان(عج
) سرود جمهوری اسلامی ایران را نواختند تا پیکر یک مهاجر افغانی که متاثر از پیام امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، بدون نگرش به ملیت ، با عشق و ارادت دفاع از حریم عشق را برگزید، راهی دیار عاشقی گردد.
حجت الاسلام والمسلمین افتخاری، یکی از روحانیون مهاجر نیز در این مراسم با یادآوری دوران سخت حمله ارتش سرخ به کشور افغانستان، گفت: همواره ظالمان به دنبال راهی برای استعمار کشورهای مظلوم بوده و اندیشه های بزرگ مردان آزاد اندیشی همچون امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری می تواند برای ملت های آزادی خواه سرلوحه و الگو باشد.
وی با اشاره به این که تفکر شیعی نشان داده شیعیان از ابتدا به دنبال صلح و دوستی بوده و از جنگ افروزی بیزار هستند، اظهارکرد: خط قرمز شیعه مقدسات دینی آنان است و حرم حضرت زینب(س) نیز یکی از این مقدسات است، لذا شیعیان با هر ملیت، نژاد، رنگ و تفکری وظیفه خود می دانند با تاسی از غیرت عباسی (ع) از این مکان پر فضیلت دفاع کنند.
با پایان سخنان این روحانی مهاجر، دوباره صدای طبل و شیپور رزم نوازان در فضا پیچید و دست ها برای همراهی استوار قامتی رگ جوشان غیرت تا حفره نور، استوار زیر جعبه چوبی پیکر "محمد تقی باقری" را گرفتند و راهی گلستان همیشه شاهد شهدای اصفهان شده تا این سرباز گردان فاطمیون(س) را که هفته گذشته با گلوله فرقه ضاله داعش، این فرزند نامشروع تفکر غرب، به درجه رفیع شهادت نایل آمده بود ،به خاک سپرده تا در ملکوت شفیع روز محشرشان باشد.
-------------------
گزارش از رضا صالحی پژوه
-------------------

نوشتن دیدگاه