جمعه 7 ارديبهشت 1403, Friday 26 April 2024, مصادف با 17 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 3770
منتشر شده در چهارشنبه, 27 بهمن 1395 15:00
تعداد دیدگاه: 0

این روزها از فرهنگی ترین ارگان کشور خبرهایی به گوش می رسد که به نظر می رسد عده ای معلم متخلف کمر همت بسته اند تا حیثیت سازمانی یک کشور را زیر سئوال ببرند.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز به نقل از ایمنا، معلمان متخلفی که همواره مسئولان وزارت خانه ای حضورآن ها را منکر شده و معتقدند به معلمی که بد دهن باشد یا دست بزن داشته باشد در این وزارتخانه ندارند، اما وجود چنین افرادی واقعیتی است که این روزها اخبار آن یکی پس از دیگری در حال منتشر شدن است.

وزارت آموزش و پرورش هم هنوز پاسخ دقیقی برای اتفاقات تلخی که از کلاس های درسی زیر نظر این وزارت خانه به گوش می رسد پیدا نکرده است.
یک روز دانش آموزان کلاسی در شین آباد در آتش می سوزند، یک روز دیگر رد کابل بر بدن دانش آموزان می ماند و یک روز هم عکسی در فضای مجازی منتشر می شود که در شاهکاری غیر قابل اغماض، معلم مدادی را در سر دانش آموز نوجوانش فرو می کند.
حالا هرچند این اتفاقات در استان هایی غیر از اصفهان اقتاده است، اما در استان فرهنگ خیز اصفهان نیز خبرهایی به گوش می رسد که در برخی از مدارس رفتارهایی به دور از شان یک دبیر یا معلم صورت می گیرد که می تواند نبعات بد اخلاقی و آموزشی به دنبال داشته باشد.
از شیوه تدریس معلمان و دبیران و ... که قبلا هم درباره آن نوشته ایم گرفته تا فحاشی به عنوان جدیدترین مقوله ای که این روزها به عنوان یک معضل فرهنگی در مدارس درحال شیوع است همه و همه تنها یک نتیجه را دنبال می کند و آن هم افت کیفیت آموزشی دانش آموزانی که ظاهرا و بر اساس قول مسئولان قرار است آینده سازان کشورمان باشند.
البته این دست رفتارها تبعات بدتری مانند مخدوش شدن وجهه شریف معلمان را نیز در پی دارد که نتیجه بددهنی و حتی دست درازی تعداد معدودی معلم متخلف خواهد بود.
از سوی دیگر معلمان بهتر از هر فرد دیگری باید این درک را داشته باشند که نوجوانان به ویژه پسران در سن خاصی هستند که آستانه تحمل پایین، تحلیل نادرست از وقایع اطراف و نگرش سطحی به زندگی دارند و اینچنین رفتارها و فحاشی های ناموسی می تواند باعث برخوردهای غیرمنتظره و غیرقابل جبران بعدی باشد که در این صورت تنها یک فرد فرهنگی است که می تواند با درک و فهم بالای خود جلوی تالی فاسدهای خاص این سنین را شناخته و آن ها را کنترل و هدایت کند.
از این رو با تاکید بر این که حتی یک فحش غیراخلاقی در مدارس اصفهان می تواند زمینه ساز مشکلات بعدی گردد، به نظر می رسد مسئولان آموزش و پرورش باید برای برخورد بد و رفتار ناشایست اندک معلمانی که آبرو و شرافت معلمی را نشانه رفته اند، فکری جدی نماید، چرا که جزئیات بیشتری در این خبرگزاری از شیوه رفتاری برخی از معلمان در مدارس استان در دست می باشد که بازکردن بیش از حد آن به صلاح جامعه فرهنگیان دلسوز و زحمتکش اصفهان نیست.

نوشتن دیدگاه