شنبه 8 ارديبهشت 1403, Saturday 27 April 2024, مصادف با 18 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 3394
منتشر شده در چهارشنبه, 10 شهریور 1395 13:05
تعداد دیدگاه: 0
فرمانده انتظامی استان اصفهان:

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: مردم پلیس را نیروی امن می خوانند و باید از عقبه فرهنگی و کارشناسی شده عملیات نیروی انتظامی آگاه باشند.

سردار عبدالرضا آقاخانی گفت: پلیس و نیروی انتظامی در سطح جامعه با نام حوادث عجین است و هربار که موضوع حوادث مطرح می شود، از عقبه فرهنگی ماموریت های ویژه پلیس سخن به میان نمی آید در حالی که هر عملیات انتظامی ساعت ها اقدامات پژوهشی و تحقیقی را به عنوان عقبه خود به همراه دارد.
وی ادامه داد:برای هریک از عملیات های پلیسی با کارشناسان رشته های مختلفی مثل روانشناس، پزشک، جامعه شناس و... اتاق فکر تشکیل می دهیم و نتیجه آن یک عملیات چند ساعته خواهد شد. این مسئله شبیه به شب حمله جبهه های حق علیه باطل است که شب ها و روزها مسیر عملیات و برآورد نیرو و مهمات انجام می شد و نتیجه آن یک حمله به جبهه دشمن می شد.
آقاخانی افزود: می خواهیم مردم بدانند که نیروی انتظامی فقط درگیر مسائل قتل و خشونت بار نیست بلکه مسائل فرهنگی و فرهنگ سازی برای این نیرو از درجه اهمیت زیادی برخوردار است.
فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان در جهت تنویر افکار عمومی در خصوص "باغ تالار" ها تصریح کرد: تالار فضای مسقف و امن است و یک شغل دارای صنف و مجوز است، اما "باغ تالار" مجوز ندارد و تحت پوشش صنف خاصی نیست به همین دلیل ما چیزی به نام باغ تالار نمی شناسیم.

وی ادامه داد:باغ تالارها فضای آزاد و دور افتاده ای هستندکه متعلق به سرمایه دارانی است که بیشتر آنها در خارج از کشور به سر می برند و برای باغ خود یک نگهبان قرار می دهند و این فضا قابل کنترل نیست. اگر در این مکان ها مجلس شادی برگزار شود خارج از کنترل خواهد بود و ناهنجاری زیاد و اعمال خلاف شئونات اسلامی خواهد داشت که همین رفتارها می تواند برای اطرافیان و یا حتی آن هایی که در این باغ ها هستند مسایلی را به بار بیاورد.
وی در خصوص عقبه فرهنگی برخورد با برگزارکنندگان مراسم در باغ تالارها گفت:با صرف زیاد وقت و تشکیل اتاق فکر و مشورت با کارشناسان اجتماعی،فرهنگی،روانشناسی و دینی همگی اذعان داشتند که باید با این پدیده نوظهور که تحت پوشش هیچ اتحادیه ای هم نیست برخورد شود.
آقاخانی اظهار کرد:هفته گذشته با اخذ موجوزهای لازم 31 باغ تالار پلمپ شد و اگر تخلفات بیشتری صورت بگیرد، انشعاب برق و آب این اماکن نیز قطع می شود.

نوشتن دیدگاه