شنبه 8 ارديبهشت 1403, Saturday 27 April 2024, مصادف با 18 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 25469
منتشر شده در سه شنبه, 22 اسفند 1402 12:00
تعداد دیدگاه: 0
کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

کارشناس سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی از غرب کشور در روز جمعه ۲۵ اسفندماه خبر داد و گفت: این سامانه بارشی تا روز شنبه موجب بارش باران و برف در نواحی مختلف کشور می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، کبری رفیعی با اشاره به پیش‌بینی وضعیت آب و هوا در روز سه‌شنبه ۲۲ اسفندماه از بارش برف و باران و وزش باد شدید در نوار شرقی کشور برای امروز خبر داد و اعلام کرد: روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری در غالب مناطق کشور جوی آرام همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: در استان‌های ساحلی دریای خزر، ارتفاعات البرز مرکزی، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، کرمان و سیستان و بلوچستان بارش برف و باران گاهی رعدوبرق پیش‌بینی شده است.

به گفته این کارشناس سازمان هواشناسی، سامانه بارشی امروز از شرق از کشور خارج می‌شود و امروز در نیمه شرقی کشور وزش باد شدید، در برخی نقاط خیزش گردوخاک و در شمال‌شرق و شرق کشور کاهش محسوس دما رخ خواهد داد.

رفیعی در ادامه گفت: روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۲۳ و ۲۴ اسفند در غالب مناطق کشور جوی آرام همراه با افزایش نسبی دما خواهیم داشت.

وی با اشاره پیشبینی وضعیت آب و هوای روز جمعه ۲۵ اسفند گفت: با ورود سامانه بارشی جدید به کشور ابتدا در غرب و روز شنبه ۲۶ اسفند در شمال‌غرب، غرب، جنوب‌غرب، بخش‌هایی از مرکز استان‌های واقع در سواحل غربی و مرکزی دریای خزر و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی بارش باران و برف پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی برای امروز خلیج فارس و دریای عمان را مواج پیش بینی کرد./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه