شنبه 8 ارديبهشت 1403, Saturday 27 April 2024, مصادف با 18 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 24664
منتشر شده در شنبه, 15 مهر 1402 12:43
تعداد دیدگاه: 0
شهردار اصفهان:

شهردار اصفهان گفت: حساسیت‌های درستی از سوی سازمان میراث فرهنگی برای احداث ایستگاه میدان امام علی(ع) خط دو متروی اصفهان تعریف شده است که برای شهرداری و پیمانکار پروژه، در حکم فعالیت توام با دقت، مراقبت و ظرافت بیشتر در انجام کار بوده و این موضوع مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، علی قاسم‌زاده در بازدید از پروژه احداث ایستگاه میدان امام علی (ع) خط دو متروی اصفهان و بررسی روند پیشرفت آن با حضور مسئولان فنی مترو اظهار کرد: با توجه به تاکید شورای اسلامی شهر مبنی بر اینکه فاز نخست خط دو متروی اصفهان حدفاصل ایستگاه دارک تا طوقچی باید تا پایان سال آینده به بهره‌برداری برسد، فرایند پروژه شتاب گرفته است.

وی با اشاره به اینکه برای بررسی ابعاد پیشرفت کار پروژه، امروز در ایستگاه میدان امام علی (ع) خط دو متروی اصفهان یافتیم، افزود: بر اساس گزارش مسئولان و مهندسان پروژه، فرایند انجام کار خوب بوده و تأخیر چندانی نداشته است و به‌رغم تمام پیچیدگی‌های فنی و شرایط خاصی که این ایستگاه دارد، به‌نظر می‌رسد که این ایستگاه در زمان مقرر تعیین شده به اتمام برسد.

بر اساس گزارش‌ها از پروژه، منابع مالی پیش‌بینی شده قبلی کفایت نمی‌کند و ما باید به فکر منابع جدید و بیشتر باشیم که درصدد هماهنگی و هم‌افزایی با دیگر نهادها هستیم.

شهردار اصفهان تصریح کرد: پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که شهریورماه ۱۴۰۳ در این ایستگاه شاهد حضور دستگاه تی‌بی‌ام خواهیم بود، برای این مهم منابع مالی لازم پیش‌بینی شده است که اگر به‌موقع تزریق شود، به سرعت انجام کار کمک بسیاری می‌کند.

وی افزود: بر اساس گزارش‌ها از پروژه، منابع مالی پیش‌بینی شده قبلی کفایت نمی‌کند و ما باید به فکر منابع جدید و بیشتر باشیم که درصدد هماهنگی و هم‌افزایی با دیگر نهادها هستیم.

قاسم‌زاده با بیان اینکه علاوه بر موضوع تأمین منابع مالی، توجه به حساسیت میراثی موقعیت این ایستگاه نیز مدنظر است، گفت: ابتدا قرار بود این ایستگاه در مکانی دیگری (کوچه نمکی ابتدای خیابان ولی‌عصر (عج)) باشد که در این نقطه در صورت انجام کار، شاهد تخریب بافت تاریخی و فرسوده بودیم، از این‌رو با مشورت سازمان میراث فرهنگی در زمان مدیریت وقت، در جانمایی ایستگاه به نقطه فعلی رسیدیم و هم‌اکنون نیز پروژه احداث ایستگاه متروی میدان امام علی (ع) با دقت و ظرافت خاص انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در زمان‌های گذشته پروژه زیرگذر میدان امام علی (ع) اجرا شده و ما امروز احداث ایستگاه مترو را در همان عرصه احداث می‌کنیم، خاطرنشان کرد: در این زمینه مشکل میراثی وجود ندارد، البته حساسیت‌هایی به‌درستی از سوی سازمان میراث فرهنگی تعریف شده است که برای شهرداری و پیمانکار پروژه، در حکم فعالیت با دقت، مراقبت و ظرافت بیشتر در انجام کار است./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه