يكشنبه 9 ارديبهشت 1403, Sunday 28 April 2024, مصادف با 19 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 23387
منتشر شده در یکشنبه, 16 بهمن 1401 12:46
تعداد دیدگاه: 0

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه گفت: حجیم‌ترین بتن‌ریزی تونل در پروژه خط دو متروی اصفهان در عمق ۲۰ متری زمین در یک روز کاری با به‌کارگیری چندین کارخانه بتن‌ریز (بچینگ) و حدود ۲۵۰ سرویس تراک میکسر حمل بتن با تلاش و پشتکار شبانه‌روزی مهندسان پیمانکار، مشاور و مدیر طرح انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، سیدمحسن واعظی‌فر اظهار کرد: همزمان با سالروز ولادت امیرالمومنین علی (ع) و ایام‌الله دهه فجر روز گذشته حجیم‌ترین بتن‌ریزی تونل در پروژه خط دو متروی اصفهان در عمق ۲۰ متری زمین در یک روز کاری با به‌کارگیری چندین کارخانه بتن‌ریز (بچینگ) و حدود ۲۵۰ سرویس تراک میکسر حمل بتن به میزان ۱۵۰۰ متر مکعب با تلاش و پشتکار شبانه‌روزی مهندسان پیمانکار، مشاور و مدیر طرح انجام شد.

وی در خصوص مشخصات ایستگاه افزود: پروژه ایستگاه طوقچی هفتمین ایستگاه خط دو متروی اصفهان است که با توجه به موقعیت آن در خیابان پرترافیک لاله و میدان قدس از اهمیت زیادی برخوردار است و به‌صورت زیرزمینی احداث می‌شود.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه ادامه داد: طول پروژه ایستگاه طوقچی حدود ۱۲۰ متر و عرض آن ۲۳ متر پیش‌بینی شده است که در مدت زمان ۳۴ ماه، سازه نگهبان آن به روش شمع و ریب، سازه هسته مرکزی ایستگاه و سازه‌های جانبی آن تکمیل می‌شود.

وی با اشاره به توسعه خط یک متروی این کلان‌شهر گفت: به‌تازگی و پس از دستور استاندار اصفهان، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان مقرر شد توسعه خط یک مترو که از محله عاشق‌آباد در خیابان امام خمینی (ره) آغاز و به میدان استقلال ختم می‌شود تا مقابل در ورودی دانشگاه صنعتی اصفهان ادامه یابد، لذا این مسیر که به طول ۵.۵ کیلومتر است با پنج ایستگاه به عنوان توسعه خط یک مترو در نظر گرفته شده است و در ادامه به خط شاهین‌شهر با طول حدودی ۱۴.۵ کیلومتر متصل خواهد شد.

واعظی‌فر افزود: شهرداری شاهین‌شهر از طرف مقابل جهت احداث مترو اقدام کرده است و سازمان قطار شهری اصفهان نیز از سمت اصفهان به دستور شورای سازمان که متشکل از استاندار، اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار است، توسعه خط یک مترو را در دستور کار قرار داده است و طبق برآورد انجام شده اقدام به برگزاری مناقصه شد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر نحوه پرداخت منابع مالی نزد معاونت مالی و اقتصادی شهرداری است و تلاش می‌شود تا پایان سال قرارداد اجرایی شود./انتهای پیام

ایمنا

نوشتن دیدگاه