يكشنبه 9 ارديبهشت 1403, Sunday 28 April 2024, مصادف با 19 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 24148
منتشر شده در شنبه, 27 خرداد 1402 14:04
تعداد دیدگاه: 0
شهردار اصفهان:

شهردار اصفهان با بیان اینکه طی ۱۰ روز گذشته دستگاه حفاری (TBM) خط دو متروی این کلانشهر حدفاصل دارک تا میدان قدس به ایستگاه شاهد رسید، گفت: پیش بینی می‌شود تا پایان سال ۱۴۰۳ فاز نخست این خط حدفاصل دارک تا طوقچی مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، علی قاسم‌زاده امروز در برنامه رادیویی «سلام اصفهان» اظهار کرد: هفته گذشته به مناسبت هفته جهانی صنایع دستی روزهای پر جنب و جوشی را در شهر پشت سر گذاشتیم، در این هفته اصفهان میزبان شخصیت‌های متعددی همچون وزیر میراث فرهنگی، دبیر کل مجمع شهرهای جهانی صنایع دستی و شهرداران شهرهای جهانی صنایع دستی بود.

وی با بیان اینکه به جز نشست‌های علمی و تخصصی و برنامه‌های ویژه که با حضور میهمانان ملی برگزار شد، سطح شهر نیز درگیر این اتفاق و رخداد بزرگ فرهنگی بود، افزود: میزبان اصلی برنامه‌های هفته جهانی صنایع دستی، سازمان میراث فرهنگی بود اما شهرداری برای کمک ورود و یک پدیده تخصصی را به رخداد شهری تبدیل کرد تا مردم نیز بتوانند از این اتفاقات بهره ببرند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه محور چهارباغ، میدان امام حسین (ع)، باغ موزه چهل‌ستون از جمله مکان‌هایی بود که در هفته صنایع دستی هنرمندان و مردم در خلق آثار هنری مشارکت داشتند، تصریح کرد: با گذر از این رخداد و اتفاق، در نظر داشتیم تا هنر شهر اصفهان را بهتر معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه هفته گذشته میزبان شهرداران شهرهای نجف و کوفه نیز بودیم، خاطرنشان کرد: این سفر از یک‌سو برای ایجاد مقدمات خواهرخواندگی اصفهان و نجف و از سوی دیگر برای انتقال تجارب اصفهان به‌ویژه در حوزه خدمات شهری به دو شهر نجف و کوفه انجام شد.

قاسم‌زاده با بیان اینکه شهرداران نجف و کوفه بسیار علاقه‌مند به استفاده از دانش و تجربه اصفهان در حوزه مدیریت شهری بودند، اظهار کرد: در این سفر موقعیت خوبی فراهم و شهرداران نجف و کوفه با صنعتگران اصفهان آشنا شدند، در این راستا ماشین‌آلاتی در حوزه خدمات شهری نیز خریداری کردند که به‌طور حتم این رفت و آمدها می‌تواند به رونق شهر اصفهان کمک کند.

وی با بیان اینکه طی ۱۰ روز گذشته دستگاه حفاری (TBM) خط دو متروی این کلانشهر حدفاصل دارک تا میدان قدس به ایستگاه شاهد رسید، گفت: پیش بینی می‌شود تا پایان سال ۱۴۰۳ فاز نخست این خط حدفاصل دارک تا طوقچی مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

شهردار اصفهان تاکید کرد: اینکه دستگاه تی بی ام طبق برنامه زمان‌بندی به ایستگاه شاهد رسید، این نوید را می‌دهد که تا پایان سال آینده می‌توانیم ظرفیت جدیدی به حمل‌ونقل ریلی شهر اصفهان اضافه کنیم./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه