شنبه 8 ارديبهشت 1403, Saturday 27 April 2024, مصادف با 18 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 24134
منتشر شده در سه شنبه, 23 خرداد 1402 13:46
تعداد دیدگاه: 0
مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه خبر داد:

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه از پیشرفت ۲۴ درصدی خط دو متروی این کلان‌شهر در بخش سازه و سیویل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، سیدمحسن واعظی‌فر با اشاره به پیشرفت خط دو متروی اصفهان اظهار کرد: TBM (دستگاه حفار مکانیزه) تونل شرقی جبهه شمالی خط دو متروی اصفهان پاییز سال گذشته به ایستگاه شاهد رسید و به سمت ایستگاه طوقچی حرکت کرد.

وی با بیان اینکه ایستگاه شاهد ششمین ایستگاه از خط دو متروی اصفهان است، افزود: TBM تونل غربی جبهه شمالی خط دو متروی این کلان‌شهر نیز پس از طی مسافت پنج کیلومتر و گذر از ایستگاه‌های زینبیه، عاشق اصفهانی، عمان سامانی و ایستگاه لاله، دستگاه حفار مکانیزه، روز هجدهم خردادماه امسال وارد ایستگاه شاهد شد.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه گفت: در حال حاضر میزان پیشرفت احداث خط دو متروی اصفهان در بخش سازه و سیویل ۲۴ درصد است.

وی تصریح کرد: خط دو قطار شهری اصفهان، ۲۴.۷ کیلومتر طول دارد که از ایستگاه دارک در محدود شمال شرقی شهر آغاز می‌شود و با گذر از مرکز شهر، در میدان شهدای خمینی‌شهر خاتمه پیدا می‌کند و در طول این مسیر ۲۳ ایستگاه برای این خط در نظر گرفته شده است.

واعظی‌فر ادامه داد: طبق اولویت نخست احداث خط دو متروی اصفهان، حفاری از دو جبهه شمال شرقی و غربی در حال انجام است؛ از جبهه شمال شرقی، دو دستگاه حفار مکانیزه (TBM) به قطر هفت متر، در حال فعالیت است که هر کدام از تونل‌ها پس از سگمنت‌گذاری، با قطر حدود شش متر مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: از جبهه غربی نیز دستگاه حفار با قطر حدود ۹.۵ متر در حال حفاری است که پس از سگمنت‌گذاری تونل با قطر حدود ۸.۵ متر مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت که ریل رفت و برگشت، در همین تونل قرار می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه خاطرنشان کرد: منابع مالی احداث خط دو متروی این کلان‌شهر تاکنون از محل اوراق مشارکت، کمک‌های شهرداری در قالب تسهیلات همچون وام، برات کارت، واگذاری املاک و کمک‌های نقدی تأمین شده است./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه