شنبه 8 ارديبهشت 1403, Saturday 27 April 2024, مصادف با 18 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 24063
منتشر شده در یکشنبه, 07 خرداد 1402 16:22
تعداد دیدگاه: 0
رئیس مرکز مشاوره و خدمات روان‌شناختی آموزش و پرورش خبر داد:

رئیس مرکز مشاوره و خدمات روان‌شناختی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: «غربالگری پایه روان‌شناختی» فرایندی است و قسمت اول آن خوداظهاری است؛ دانش‌آموزان پایه هشتم تا ۲۰ خرداد فرصت دارند تا این مرحله را انجام دهند و از این تاریخ تا پایان تابستان مرحله مداخلات برای دانمش آموزان نیازمند توسط...

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، حجت‌الله مهدی، رئیس مرکز مشاوره و خدمات روان‌شناختی ابن اداره کل در خصوص آزمون «سلامت روانی رفتاری» و «غربالگری پایه روان‌شناختی» اظهار داشت: غربالگری و سنجش سلامت روان بر اساس نظام مراقبت از آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان (نماد) برعهده آموزش و پرورش است که در دو حوزه غربالگری دانش‌آموزان و سلامت روان ارزیابی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: از این ارزیابی برای تحلیل نقطه‌ای مناطق اصفهان و تحلیل استانی استفاده می‌شود و به کمک این داده‌ها بررسی می‌کنیم در یک منطقه و مدرسه و مجموعه استان شرایط روان‌شناختی چگونه است و چه مداخلاتی باید انجام شود.

مهدی با اشاره به اینکه این فرایند برای دانش‌آموزان مدارس دولتی و غیردولتی است، ابراز داشت: فرایند به این شکل است که ابتدا آزمون غربالگری برای دانش‌آموزان پایه هشتم و یازدهم استان انجام می‌شود و آزمون سلامت روان برای دانش‌آموزان ورودی یعنی پایه هفتم و دهم برنامه‌ریزی‌شده و غربالگری برای دانش‌آموزان ابتدایی هم در پایه‌های سوم و ششم انجام می‌شود.

رئیس مرکز مشاوره و خدمات روان‌شناختی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: در دوره ابتدایی غربالگری توسط آموزگار پایه کلاس انجام و در دوره متوسطه هم غربالگری و هم سلامت روان توسط خود دانش‌آموزان به‌صورت خود گزارش‌دهی انجام می‌شود.

وی تأکید کرد: پس از برگزاری آزمون‌ها نتایج آن‎ها برای استان، منطقه و مدرسه قابل‌تحلیل است و دانش‌آموزان بر اساس تحلیل‌های حاصله، خدمات روان‌شناختی و مشاوره موردنیاز برای دانش‌آموزان نیازمند توسط مشاوران مدارس، مرکز مشاوره منطقه و در صورت نیاز مرکز مشاوره استان خدمات موردنیاز انجام می‌شود.

مهدی گفت: هر ساله بر اساس سند نظام تحول سلامت روان، فرایند غربالگری باید از مهرماه انجام شود اما باتوجه‌به تغییر سامانه و انتقال فرایند غربالگری از سامانه نماد به زیرمجموعه سامانه my.medu.ir امسال این فرایند از اواسط اردیبهشت‌ماه شروع شده ادامه فرایند در تابستان و سال تحصیلی آینده ادامه خواهد یافت.

رئیس مرکز مشاوره و خدمات روان‌شناختی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه، از سال تحصیلی آینده با شروع سال تحصیلی غربالگری انجام خواهد شد، خاطرنشان کرد: غربالگری فرایندی است و قسمت اول آن خوداظهاری است؛ دانش‌آموزان پایه هشتم تا ۲۰ خرداد فرصت دارند تا این مرحله را انجام دهند و از این تاریخ تا پایان تابستان مرحله مداخلات برای دانمش آموزان نیازمند توسط مراکز مشاوره انجام می‌شود.

گفتنی است آزمون «سلامت روانی رفتاری» برای دانش‌آموزان پایه هفتم و آزمون «غربالگری پایه روان‌شناختی» برای دانش‌آموزان پایه هشتم در سامانه my.medu.ir فعال شده است و دانش‌آموزان حداکثر تا تاریخ ۲۰ خردادماه ۱۴۰۲ فرصت دارند که از طریق ورود به سامانه در این آزمون‌ها شرکت کنند./انتهای پیام

اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان

نوشتن دیدگاه