شنبه 1 ارديبهشت 1403, Saturday 20 April 2024, مصادف با 11 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 24071
منتشر شده در دوشنبه, 08 خرداد 1402 17:33
تعداد دیدگاه: 0
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان خبر داد:

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: حدود ۷۵ هزار نوآموزسنجش بدو ورود به دبستان را گذرانده‌اند و حدود ۸۳ هزار نفر هم ثبت‌نام کرده‌اند و مشکل خاصی در این‌ خصوص نداریم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، محمدرضا ابراهیمی مدیرکل آموزش و پرورش گفت: ثبت‌نام دوره ابتدایی آغاز شده است، پایه اول نیاز به حضور والدین دارد و پایه‌های دوم تا ششم در صورت عدم تغییر مدرسه، نیاز به حضور نیست و ثبت‌نام به‌صورت خودبه‌خود انجام می‌شود.

وی با بیان این که سنجش دانش‌آموزان یکی از شرایط ثبت‌نام دانش‌آموزان است، ابراز داشت: در حال حاضر حدود ۷۵ هزار نوآموزسنجش بدو ورود به دبستان را گذرانده‌اند و حدود ۸۳ هزار نفر هم ثبت‌نام کرده‌اند و مشکل خاصی در این‌ خصوص نداریم.

ابراهیمی با بیان اینکه، ثبت‌نام متوسطه اول و پایه هفتم از ابتدای تیرماه آغاز و طبق قانون و بخشنامه انجام خواهد شد، یادآور شد: در متوسطه دوم بلافاصله پس از دریافت فرم هدایت تحصیلی به جهت اینکه دانش‌آموزان رشته‌های مختلف را انتخاب می‌کنند ثبت‌نام آنها هم آغاز خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در خصوص شهریه در مدارس استان ابراز داشت: شهریه در مدارس دولتی عادی وجود ندارد، اما ممکن است در تعدادی از مدارس درخواست مشارکت صورت بپذیرد و اگر خانواده‌ای بخواهد در مدرسه مشارکتی داشته باشد مانع نمی‌شویم اما به‌عنوان شرط ثبت‌نام به لحاظ قانونی جایگاهی ندارد و مطرح نیست.

وی در خصوص شهریه مدارس غیردولتی متذکر شد: در مدارس غیردولتی شهریه سال تحصیلی جدید تا کنون اعلام نشده است فلذا بر اساس شهریه سال گذشته و به‌صورت علی‌الحساب اخذ وجه انجام می‌شود.

ابراهیمی در خصوص برگزاری امتحانات نهایی گفت: امتحانات نهایی در حال انجام است و به‌خوبی پیش می‌رود و توصیه به دانش‌آموزان این است که مقررات ویژه‌ای که برای برگزاری امتحانات اعلام شده است را رعایت کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در خصوص احیای مدرسه «قصه‌های مجید» تصریح کرد: قائل به این هستیم که برخی از مدارس ما نظیر مدرسه شهید حلبیان (قصه‌های مجید) که حدود یک قرن قدمت دارد، ویژه هستند و به تعبیری جزء تاریخ آموزش و پرورش استان می‌باشند و هویت ویژه‌ای به کشور و اصفهان می‌دهند.

وی با بیان اینکه، یکی از فیلم‌های فاخر حوزه کودک و نوجوان در آنجا ساخته شده است، ادامه داد: لوکیشن‌های مختلفی از این فیلم در نسل‌های متمادی ماندگار شده و به‌نوعی نشانی از هویت ملی است و این بعد این هویت فراتر از استان است.

ابراهیمی اضافه کرد: برای ما نگران‌کننده بود که این بنا در حال تخریب است و جلسات مختلفی دراین‌خصوص گرفته شده؛ آخرین جلسه چند روز پیش برگزار و مصوبات خوبی اتخاذ شد؛ از ارگان‌های مختلف مربوطه، مردم و دوستداران این مدرسه ماندگار و بنای فرهنگی درخواست داریم همراهی کنند تا این فضا را بهسازی کنیم و به چرخه آموزش بازگردانیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: دراین‌خصوص شورایی تشکیل خواهد شد که دانش‌آموختگان و معلمان این مدرسه عضو این شورا باشند و بتوان این بنای ماندگار و فرهنگی را حفظ کرد./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه