يكشنبه 9 ارديبهشت 1403, Sunday 28 April 2024, مصادف با 19 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 23342
منتشر شده در دوشنبه, 10 بهمن 1401 17:21
تعداد دیدگاه: 0
مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان:

مدیردرمان تامین اجتماعی استان اصفهان از بروکراسی اداری در این استان انتقاد کرد و گفت: برخی از این بروکراسی ها مسیر ارائه خدمت به مردم را کند می کند. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز ، محمد رجالی در جمع خبرنگاران گفت: بعد از سال ها برنامه ریزی برای کلنگ زنی یک بیمارستان 500 تخت خوابی وابسته به...

مدیردرمان تامین اجتماعی استان اصفهان از بروکراسی اداری در این استان انتقاد کرد و گفت: برخی از این بروکراسی ها مسیر ارائه خدمت به مردم را کند می کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، محمد رجالی در جمع خبرنگاران گفت: بعد از سال ها برنامه ریزی برای کلنگ زنی یک بیمارستان 500 تخت خوابی وابسته به تامین اجتماعی در استان اصفهان بالاخره مقدمات آن فراهم شد و به زودی قرار است کلنگ این بیمارستان در شهرک شهید کشوری این کلانشهر به زمین بخورد.

وی اعتبار لازم برای این مرکز را چیزی درحدود 6 هزار میلیارد تومان بیان و تصریح کرد: با توجه به فرسودگی بیمارستان دکتر شریعتی اصفهان، احداث و راه اندازی بیمارستانی جدید در این زمینه لازم و ضروری است و امیدواریم بروکراسی های اداری با شهرداری و استانداری سرعت این خدمت بزرگ به مردم ایران را کند نکند.

مدیردرمان تامین اجتماعی استان اصفهان اظهار کرد: بیمارستان شریعتی با بیش از 60 سال عمر اکنون هزار و 280 نفر پرسنل دارد و نمی توان این بیمارستان را به طور کامل تعطیل و عملیات نوسازی و ایمن سازی آن را آغاز کرد، بلکه باید به صورت بخش به بخش این اتفاق بیافتد و این در حالی است که تاکنون سه بار بخش های مختلف این بیمارستان نوسازی شده است.

رجالی بیان کرد: بخش جراحی قلب این بیمارستان قرار است در دهه فجر امسال اولین عمل قلب را انجام دهد که این یک اقدام بزرگ در استان اصفهان خواهد بود.

وی افزود: ما در حال حاضر دومین جمعیت بیمه شده کشور را داریم، اما اعتباری که به این سازمان تعلق می گیرد ردیف هفدهم و یا حتی هجدهم می باشد که این موضوع خیلی خوشایند نیست.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان اضافه کرد: اکنون هشت هزار تخت بیمارستانی وابسته به سازمان تامین اجتماعی در استان اصفهان شامل سه بیمارستان و 28 درمانگاه فعال می باشد که حدود 15 درصد خدمات درمانی استان اصفهان را به خود اختصاص داده است.

رجالی با تاکید بر این که سازمان تامین اجتماعی با چهار هزار مرکز درمانی دومین ارائه دهنده خدمات درمانی در کشور است، بیان کرد: سال گذشته میزان هزینه های درمانی حدود 32 هزار میلیارد ریال بوده و در 9 ماه ابتدایی سال نیز هزینه های این مدیریت 25 هزار میلیارد ریال محاسبه شده که پیش بینی می شود تا پایان سال این میزان به 4هزار میلیارد ریال نیز برسد.

وی همچنین گفت: از ابتدای سال جاری تا ابتدای دی ماه 60 هزار مورد بستری در 3 بیمارستان تامین اجتماعی استان اصفهان داشتیم که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 23 درصد افزایش داشته است.

وی آمار اعمال جراحی انجام شده در همین مدت در این سه بیمارستان را 36 هزار و 500 مورد اعلام کرد و افزود: این میزان 25 درصد بیشتر از تعداد اعمال جراحی انجام شده در 9 ماهه ابتدایی سال گذشته بوده و این در حالی است که در همین مدت حدود 14 میلیون خرید خدمت از مراکز درمانی استان نیز صورت گرفته است.

رجالی به پوشش وسیع بیمه تامین اجتماعی نسبت به دارو های موجود در بازار نیز اشاره و خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود 3 هزار قلم دارو جزء تعهدات سازمان تامین اجتماعی می باشد که با بالا رفتن قیمت ها در ماه های اخیر، سهم تامین اجتماعی نیز افزایش داشته و بار سنگین اقتصادی را بر این سازمان تحمیل کرده، ولی از تعهد بیمه تامین اجتماعی کاسته نشده است.

بنا بر این گزارش، بر اساس برآوردهای فنی صورت گرفته احداث بیمارستان 500 تخت خوابی با زیربنای حدود 80 هزار متر مربع در صورت تامین اعتبار حدود 6 هزار میلیارد تومانی، بین 5 تا 8 سال زمان می برد که در این خصوص توافق های اولیه آن با شهرداری و استانداری اصفهان صورت گرفته است./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه