يكشنبه 9 ارديبهشت 1403, Sunday 28 April 2024, مصادف با 19 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 23343
منتشر شده در سه شنبه, 11 بهمن 1401 00:49
تعداد دیدگاه: 0
مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان:

مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان از فعالیت 110 هزار کارگاه بیمه ای در استان اصفهان خبر داد و گفت: این سازمان یک سازمان عمومی، غیر دولتی با استقلال مالی است که ورشکستگی آن از نظر ساختاری غیر ممکن است.


مرتضی حاجی کاظمی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به تازگی در برخی منابع غیر رسمی اظهار نظرهایی از ورشکستگی سازمان تامین اجتماعی به گوش می رسد در حالی که این اظهار نظرها کاملا غیر کارشناسی است، چرا که این سازمان ضمانت دولت را دارد و با این شرایط ورشکستگی آن غیر ممکن است.

وی تصریح کرد: در سال جاری ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان ماهیانه در استان اصفهان مستمری پرداخت می‌کنیم. البته با افزایش ۵۶ درصدی که برای دریافتی حداقلی بگیران و افزایش ۴۰ درصدی برای بالاتر از حداقلی بگیران اتفاق افتاد از شهریورماه مابه‌تفاوت این افزایش را پرداخت می‌کنیم که با معوقات این افزایش‌ها در ماه مبلغی حدود ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در اصفهان مستمری پرداخت می‌شود.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان بیان کرد: صندوق بیمه تأمین اجتماعی اصفهان در حوزه هزینه‌های کوتاه‌مدت شامل بستری‌ها و زایمان افراد تحت پوشش، ماهانه ۳۳ میلیارد تومان پرداخت می‌کند. در حال حاضر ۱۵ هزار و ۵۰۰ نفر در استان اصفهان بیمه بیکاری دریافت می‌کنند که مبلغ ماهیانه آن ۸۳ میلیارد تومان است. ‌شمار افرادی که بیمه بیکاری دریافت می‌کنند در سال‌های اخیر بین ۱۵ هزار تا ۱۶ هزار نفر ثابت مانده و افزایش معناداری در این حوزه نداشتیم. این در حالی است که سالیان قبل شمار افراد دریافت کننده بیمه بیکاری در استان به ۲۲ هزار نفر در ماه می‌رسید.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان همچنین از پرداخت ۱۶۷ میلیارد تومان کمک هزینه مراسم ترحیم به ۴۶ هزار و ۴۴۴ نفر بیمه شده در استان اصفهان خبر داد و گفت: کمک هزینه مراسم ترحیم به بیمه‌ شده و همسرش در زمان فوت پرداخت خواهد شد که حداقل دستمزد آن سال خواهد بود و امسال مبنی بر حقوق افراد این مبلغ ۴ میلیون تومان است.

حاجی کاظمی افزود: از پنج میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت استان اصفهان ۳ میلیون و ۶۵۰ هزار نفر با تبعه تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار دارند، بیمه تأمین اجتماعی حدود ۴۵ میلیون نفر در کشور را تحت پوشش دارد و ضریب نفوذ این سازمان به ۵۲ درصد می‌رسد و ضریب نفوذ این سازمان در اصفهان ۶۷ درصد است.

وی همچنین بر لزوم کمتر شدن نقش نیروی انسانی در فرایند بازرسی ها و بررسی کارگاه ها تاکید کرد و گفت: در حال حاضر نمی توانیم بگوییم سلیقه فردی در این فرایند اثر ندارد، ولی تمام تلاشمان را به کار گرفته ایم تا این نقش را به صورت سیستمی کاهش دهیم.

بنا بر این گزارش، در حال حاضر ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار بیمه شده تأمین اجتماعی در استان اصفهان وجود دارد./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه