جمعه 7 ارديبهشت 1403, Friday 26 April 2024, مصادف با 17 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 2316
منتشر شده در پنج شنبه, 23 مهر 1394 16:02
تعداد دیدگاه: 0
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی:

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید در مجلس شورای اسلامی گفت: در راستای بر طرف ساختن مشکالت تأمین بودجه های مترو، قوانینی وضع شد که طبق آن دولت موظف است، نصف هزینه های ساخت آن را بپردازد، چرا که شهرداری ها به تنهایی قادر به پرداخت چنین هزینه هایی نیستند. حمیدرضا فولادگر با اشاره به ضرورت توجه به...

 

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید در مجلس شورای اسلامی گفت: در راستای بر طرف ساختن مشکالت تأمین بودجه های مترو، قوانینی وضع شد که طبق آن دولت موظف است، نصف هزینه های ساخت آن را بپردازد، چرا که شهرداری ها به تنهایی قادر به پرداخت چنین هزینه هایی نیستند.

حمیدرضا فولادگر با اشاره به ضرورت توجه به برطرف ساختن مشكلات حمل و نقل گفت: شهرها باید از روش هــای مختلف برای حل مشــکل حمل و نقل و ترافیک های موجود استفاده کنند و به نوعی مردم را به سمت استفاده از حمل ونقل عمومی ترویج دهند.
این نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: البته گسترش خیابان ها، گذرگاه ها، رینگ های خیابانی و حل معضلات ترافیک از لحاظ بسترهای شهری نیز باید مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به ضرورت توجه به مسائل حمل و نقل عمومی ادامه داد: باید با توجه به مباحث حمل و نقل عمومی مثل شبکه اتوبوسرانی، گسترش خطوط BRT و استفاده از تراموا و مترو در راستای برطرف کردن مشكلات ترافیکی تلاش کنیم.
فولادگر با بیان اینکه اصفهان باید از ظرفیت تراموا پیش از مترو استفاده می کرد، بیان داشت: متأسفانه از ظرفیت تراموا غفلت شده و با وجود اینکه برای یک شهر تاریخی مثل اصفهان چنین ظرفیتی نیاز است و باید پیش از مترو به فکر تراموا باشیم، هنوز تراموا راه اندازی نشده است.
وي تصریح کرد: خیلی از شهرهای تاریخی جهان به جهت دو منظوره بودن تراموا از این وسیله حمل و نقلی استفاده می کنند تا با مشكلات کمتری مواجه شده و شرایط بهتری داشته باشند.
رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید در مجلس شورای اسلامی در راستای افتاح مترو افزود: با وجود اینکه سال ها طول کشیده که مترو به اصفهان بیاید و در این شهر از آن بهره برداری کنیم، امیدوارم مسئولین مربوط با افتتاح این فاز از مترو قانع نشده و در راستای تکمیل خطوط ديگر و سایر فاز های خط یک نیز تلاش کنند.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامي درباره فعالیت های مجلس در راستای حمایت از حمل و نقل ریلی در شهر ها تصریح کرد: نخستین کار مجلس برای حمایت از حمل و نقل ریلی، ایجاد یک ردیف مستقل و همچنین ایجاد یک شرایط برای تسهیل بودجه از دولت بوده است.
وی گفت: در راستای بر طرف ساختن مشکالت تأمین بودجه های مترو، قوانینی وضع شد که طبق آن دولت نیز موظف است، نصف هزینه های ساخت آن را بپردازد، چرا که شهرداری ها به تنهایی قادر به پرداخت چنین هزینه هایی نیستند.هم چنین در راستای راحت تر کردن کار شهرداری، اجازه فروش اوراق مشارکت را به شهرداری ها دادیم که بتوانند از طریق در تأمین بودجه فعال باشند.
فولادگر عنوان کرد: هم دولت و هم مسئولان شهری باید توجه داشته باشند که هر چه این پروژه مترو زمان ببرد، خودشان با مشکل مواجه می شوند و با توجه به این موضوع باید سعی کنند در ادامه روند تکمیل مترو، بیشتر فعالیت کنند.

 

منبع:ایمنا

نوشتن دیدگاه