دوشنبه 10 ارديبهشت 1403, Monday 29 April 2024, مصادف با 20 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 22799
منتشر شده در چهارشنبه, 09 آذر 1401 14:11
تعداد دیدگاه: 0
کشانی مطرح کرد؛

مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان با بیان اینکه یکی از ابرپروژه‌های این منطقه، احیای بافت فرسوده است، گفت: منطقه ۱۳ با برخورداری از ۸۸ هکتار بافت فرسوده که عمدتا در محله‌های باغ فردوس و قائمیه قرار دارند، در کنار منطقه چهار بیشترین بافت فرسوده را به خود اختصاص داده‌ است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، جواد کشانی امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: منطقه ۱۳ شهرداری در جنوب غربی شهر اصفهان قرار دارد که از سمت شرق به میدان سهروردی و خیابان جانبازان، از جنوب به بزرگ راه اقارب پرست، از غرب کوه قائمیه و از شمال به اراضی محدود پارک ناژوان همجوار است.

وی حریم منطقه ۱۳ را ۳۵۰۰ هکتار و محدوده قانونی این منطقه را دو هزار هکتار عنوان کرد و ادامه داد: جمعیت منطقه ۱۳ از سال ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۰ از ۱۳۲ هزار نفر به ۱۵۰ هزار نفر افزایش داشته است.

مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان با بیان اینکه این منطقه دارای هشت محله است، تصریح کرد: این منطقه همچنین دارای ۱۸ مترمربع سرانه فضای سبز و سه مترمربع فضای تفرجگاهی به ازای هر نفر است.

وی خاطرنشان کرد: این منطقه با برخورداری از ۸۸ هکتار بافت فرسوده که عمدتاً در محله‌های باغ فردوس و قائمیه قرار دارد، رتبه ۱۳ را به لحاظ بافت فرسوده در میان مناطق پانزده‌گانه به خود اختصاص داده است، بنابراین یکی از ابرپروژه‌های منطقه ۱۳، احیای بافت فرسوده است.

کشانی با بیان اینکه بافت فرسوده منطقه به لحاظ موقعیتی جایگاه خوبی دارد، اظهار کرد: بافت فرسوده باغ فردوس و دستگرد از یک سو اراضی ناژوان را در کنار خود دارد و از سویی رینگ سوم شهر اصفهان از کنار آن عبور می‌کند، بنابراین دسترسی خوبی دارد.

وی با دعوت از سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در این منطقه، گفت: بستر سرمایه گذاری در منطقه ۱۳ فراهم است، در این راستا با سرمایه گذاران متعددی مذاکره کردیم و آنها اعلام آمادگی کردند و حتی پیشنهاد شد طرح‌های خود را ارائه کنند.

کشانی با بیان اینکه بودجه منطقه در سال ۱۳۹۰، ۲۴ میلیارد تومان بوده است، افزود: این رقم امسال ۴۲۳ میلیارد شده است که طی ۱۰ سال گذشته با افزایشی قابل‌توجه روبه‌رو بوده است.

وی با بیان اینکه از کل بودجه ۴۲۳ میلیاردتومانی منطقه، ۱۲۰ میلیارد تومان شامل ردیف‌های جاری و مستمر است که برای نظافت شهر، رفت و روب، آبیاری و نگهداری فضای سبز و تعمیرات و نگهداری روشنایی و معابر هزینه می‌شود، تصریح کرد: روزانه بالغ بر ۴۰۰ میلیون تومان برای آن هزینه می‌شود، همچنین در راستای توجه ویژه مدیریت شهری اصفهان به محلات کم‌برخوردار، ۱۰۰ میلیارد تومان از کل بودجه منطقه به محلات کم‌برخوردار منطقه اختصاص دارد.

مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه میزان جذب بودجه امسال ۵۰ درصد بوده است، تصریح کرد: از کل بودجه، ۱۰۰ میلیارد تومان به پروژه رینگ حفاظتی و سایر پروژه‌های شاخص منطقه و مابقی نیز به سایر امور منطقه اختصاص یافته است.

کشانی جذب مشارکت حداکثری شهروندان در دوره جدید مدیریت شهر یک اولویت است، خاطرنشان کرد: در این راستا برای انجام طرح‌ها در حوزه‌های مختلف با مردم و معتمدان رودررو صحبت و نظر آنها درباره نیازهای محلات احصا می‌شود، سپس بر اساس نظرات و درخواست‌های شهروندان، پروژه‌ها طراحی و به مرحله اجرا می‌رسد.

وی با بیان اینکه حرکت به سمت غیرحضوری شدن خدمات شهری در دستور کار است، افزود: شهرداری منطقه ۱۳ در بین مناطق پانزده‌گانه رتبه برتر صدور پروانه الکترونیکی را به خود اختصاص داده و این نتیجه همراهی شهروندان منطقه است.

مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه مدیران استان یاری‌گر شهرداری‌ها در مسیر خدمت‌رسانی به شهروندان باشند، اظهار کرد: همزمان با آغاز فعالیت در منطقه ۱۳ شناسایی ظرفیت‌های منطقه در حوزه درآمدی، گردشگری، عمرانی و فرهنگی در دستور کار قرار گرفت.

کشانی اضافه کرد: به دلیل اینکه منطقه ۱۳ محصور شده است، نمی‌تواند حرکت‌های توسعه افقی داشته باشد، بر این اساس اسکن هوایی منطقه در دستور کار قرار گرفت تا ظرفیت‌های داخل منطقه را شناسایی کنیم و برای توسعه مباحث فرهنگی، خدماتی و شهری از آن بهره‌مند شویم.

وی با تاکید بر اینکه محلات ولی‌عصر (عج)، شفق و امیرحمزه توان بارگذاری بیش از آنچه انجام شده است را ندارند، گفت: با اسکن هوایی فضاها و زمین‌هایی که مربوط به دیگر ارگان‌ها است را شناسایی می‌کنیم تا با رایزنی برای استفاده مردم بهینه‌سازی شود.

مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان با بیان اینکه درآمد شهرداری‌ها در دو بخش پایدار و ناپایدار تعریف می‌شود، افزود: درآمدهای پایدار مغفول ماندند، در این راستا بیشترین تمرکز مدیریت منطقه ۱۳ شهرداری بر کسب درآمدهای پایدار معطوف شده است.

وی با تاکید بر اینکه تمرکز بر این است که از صدور پروانه‌های ساختمانی به عنوان درآمدهای ناپایدار فاصله بگیریم، تصریح کرد: مشارکت‌های مردمی بستری است که مغفول مانده است، از این رو باید با استفاده از پروژه‌های سرمایه‌گذاری و مشارکتی به سمت تحقق درآمدهای پایدار حرکت کنیم.

کشانی با بیان اینکه پروژه حلقه چهارم حفاظتی شهر اصفهان به طول ۷۸ کیلومتر است که ۴۵ کیلومتر از آن داخل حریم شهر اصفهان قرار دارد، خاطرنشان کرد: حلقه چهارم ترافیکی از دو نقطه انتهایی منطقه ۱۳ در خیابان قائمیه و اتوبان ذوب آهن همجوار زندان مرکزی عبور می‌کند.

وی با بیان اینکه احداث پروژه رینگ حفاظتی در این دو نقطه از جمله پروژه‌های شاخص منطقه ۱۳ محسوب می‌شود، اگرچه تملکات آن زیاد و کار سختی است، اظهار کرد: تعامل با ۱۷ خرده مالک و سه درشت مالک در اتوبان ذوب آهن برای تملک و آزادسازی شامل ارتش جمهوری اسلامی، سازمان زندان‌ها و مرکز تحقیقات آموزش کشاورزی از مهم‌ترین اقدامات منطقه ۱۳ برای تکمیل پروژه رینگ حفاظتی است.

مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان ادامه داد: در این راستا مذاکراتی با مالکان مسیر رینگ چهارم انجام شده است که امیدواریم آنها با کمک به شهرداری ما در اجرای این پروژه کمک کنند.

وی با بیان اینکه در منطقه ۱۳ ساخت‌وساز ساختمان‌های مسکونی بلند مرتبه را شاهد هستیم ادامه داد: در این راستا درخواست می‌شود که مجریان این ساخت‌وسازها برای دریافت پایان عملیات ساختمانی خود به شهرداری مراجعه کنند.

کشانی با اشاره به گلوگاه‌های موجود در سطح این منطقه، گفت: خط بدنه منطقه ۱۳ در طرح تفصیلی تعیین شده است که بر اساس آن بخشی از منازل مسکونی در مسیر و معابر قرار می‌گیرد، بنابراین امیدواریم شهروندان شهرداری را در بازگشایی این گلوگاه‌ها یاری کنند.

وی اضافه کرد: ۴۸ میلیارد تومان از بودجه منطقه برای بازگشایی گلوگاه‌ها در نظر گرفته شده است که بر اساس فازبندی و اولویت‌بندی انجام شده، گلوگاه‌های خطرساز در راستای روان‌سازی ترافیک بازگشایی خواهد شد.

مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان با بیان اینکه امسال ۱۵ منزل مسکونی در مسیر گلو گاه‌ها، شناسایی شده است و در برنامه کاری بازگشایی قرار گرفته است، اظهار کرد: در سال‌های گذشته شهرداری تعدادی از معابر را آزادسازی کرده که مالک آنها مشخص نبوده است، اما اکنون بعد از سال‌ها با اجرائیه‌هایی روبرو هستیم که مالک‌های جدید برای شهرداری آورده و طلب هزینه می‌کنند و این بخشی از هزینه‌های پیش‌بینی‌شده برای شهرداری‌ها است.

وی با بیان اینکه روزانه در منطقه ۱۳، ۶۰ تن پسماند تر و پنج تن بازیافت از سطح دو میلیون و ۲۸۰ هزار مترمربع معابر شهری جمع‌آوری می‌شود، افزود: شهرداری منطقه روزانه ۳۵ تن نخاله ساختمانی را جمع‌آوری می‌کند تا به نظافت و زیبایی منطقه خدشه‌ای وارد نشود؛ این آمارها نشان‌دهنده ضرورت ترویج فرهنگ تفکیک پسماند و کاهش تولید زباله و نخاله در این منطقه است.

کشانی با بیان اینکه ارزش پروژه‌های آماده افتتاح و در حال بهره‌برداری منطقه ۴۰ میلیارد تومان، ارزش پروژه‌های در حال اجرا ۹۰ میلیارد تومان و پروژه‌هایی که در مرحله طراحی قرار دارد ۵۰ میلیارد تومان است، گفت: یکی از پروژه‌های شاخص منطقه زیرگذر پل اندیشه است که در ورودی غربی شهر اصفهان از سمت فلاورجان (اتوبان ذوب آهن) در سمت زندان مرکزی واقع شده و با ۴۰ میلیارد تومان اعتبار و پیشرفت ۶۵ درصدی تا پایان سال تکمیل خواهد شد.

وی به همجواری منطقه ۱۳ با رینگ سوم ترافیکی اشاره کرد و افزود: در این راستا از آغاز سال جاری تاکنون به منظور ایمن‌سازی منطقه از پل جانبازان تا پل اندیشه معادل ۳.۵ کیلومتر گاردریل‌ها جمع‌آوری و به جای آن نیوجرسی نصب شده است، همچنین عملیات اجرایی نصب نیوجرسی از پل شهید میثمی تا پل دکتر حسابی و پل شهید مفتح آغاز شده است.

مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان با بیان اینکه هزینه کرایه تانکر برای آبیاری فضای سبز در منطقه ۱۳ ماهانه یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است، تصریح کرد: در این راستا اجرای پروژه خط انتقال پساب با اعتبار هشت میلیارد ریال در دستور کار قرار دارد.

وی از احداث مجموعه سالن ورزشی چند منظوره (ورزش پهلوانی) در محله دستگرد خبر داد که به‌زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود، اضافه کرد: این پروژه با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان یکی از قطب‌های ورزش پهلوانی شهر اصفهان خواهد شد.

کشانی با بیان اینکه عملیات اجرایی معبر اصلی محلات دستگرد و قائمیه به طول ۱۵۰۰ متر با اعتبار پنج میلیارد ریال تاکنون ۱۵ درصد پیشرفت داشته است، خاطرنشان کرد: خیابان جانبازان یکی از معابر شهرک ولی‌عصر (عج) که ۲۰ سال پیش ساخته شده است نیز به درخواست اهالی این خیابان آسفالت و زیرسازی آن در کمتر از دو ماه عملیاتی شد.

وی با بیان اینکه بیمارستان میلاد در این منطقه با کمبود پارکینگ مواجه است، اظهار کرد: با توجه به اینکه بیمارستان فضاهای پارکینگی خود را به کاربری‌های دیگر تبدیل کرده است در حال پیگیری برای رفع این مشکل هستیم.

مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه به دنبال سرمایه گذرانی هستیم تا با سرمایه گذاری آنها خرده مالکان موجود در منطقه را تجمیع کنیم و پروژه‌ای مانند آنچه در محله همت آباد رخ داد را اجرایی کنیم، تاکید کرد: هدف از بازآفرینی شهری، احیا بافت فرسوده منطقه و ایمن‌کردن ساختمان‌ها است.

وی ادامه داد: بیشتر محلات منطقه دارای یک سالن ورزشی سرپوشیده است، از این رو به لحاظ سرانه ورزشی منطقه تأمین هستیم، البته برای شناسایی ظرفیت‌های جدید در حال پیگیری هستیم.

کشانی با اشاره به آتش‌سوزی درختان بزرگراه اقارب‌پرست، گفت: آتش زدن درختان در بزرگراه اقارب‌پرست که چندی پیش رخ داد، سازماندهی شده نبود و افراد بی انضباط آن را رقم زده بودند که شناسایی شدند و برخورد نیز با آنها صورت گرفت.

وی با تاکید بر اینکه درخواست شهرداری و شهروندان منطقه این است که به جای گفتن عبارت زندان دستگرد از عنوان زندان مرکزی اصفهان استفاده شود، تصریح کرد: با مدیر کل زندان مرکزی جلساتی برگزار کردیم و آنها به دنبال جابه‌جایی و انتقال زندان هستند، البته باید بستر آن فراهم شود.

مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان افزود: گلزار شهدای دستگرد مدفن ۱۸۰ شهید است، به طوری کلی منطقه ۱۳، ۳۹۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

وی تصریح کرد: بیشترین مشاغل مزاحم این منطقه در ورودی شهر از سمت غرب است و ۱۵ پلاک از این مشاغل مزاحم که جزو اراضی روبه‌روی مجتمع مسکونی سپهر است در مرحله آزاد سازی قرار دارد، در این راستا همچنین چند پروانه ساختمانی صادر شده که با آغاز عملیات مشکلات ناشی از مشاغل مزاحم کمتر و محدوده ساماندهی می‌شود.

کشانی با تاکید بر اینکه مجوز تابلوهای اصناف بر اساس دستورالعمل سازمان زیباسازی به صورت غیرحضوری صادر می‌شود گفت: البته صنوف کمتر همراهی می‌کنند، اما شهرداری هیچ منعی برای صدور مجوز نصب تابلو ندارد، به طوری که در سال گذشته نیز از میدان قائمیه تا چهارراه امام رضا (ع) در حدود ۱۵۰ متر، شهرداری ورود کرد و با اجرای طرحی تابلوهای مغازه‌ها و واحدهای صنفی در این محدوده را به صورت یک شکل و متحد زیباسازی کرد./انتهای پیام

ایمنا

نوشتن دیدگاه