شنبه 8 ارديبهشت 1403, Saturday 27 April 2024, مصادف با 18 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 22265
منتشر شده در دوشنبه, 04 مهر 1401 12:44
تعداد دیدگاه: 0
رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی خبر داد؛

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: صحبت‌های مفصلی برای تامین زیرساخت‌های لازم برای خدمت به زائران صورت گرفته و رئیس‌جمهوری نیز قول داده‌اند که موضوع امکانات و زیرساخت‌هایی که برای زائران در مشهد لازم است را فراهم کنند.

به‌ گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، حجت الاسلام نصرالله پژمان‌فر امروز در حاشیه بازدید از قرارگاه خدمات رسانی به زائران در دهه آخر صفر با اشاره به ابعاد جسمانی و معنوی انسان‌ها و ضرورت تامین آرامش اظهار کرد: زمانی که به دنبال آرامش هستیم زیارت معنا پیدا می‌کند، زیارت مسیری است برای رسیدن به آرامش پایدار و مستمر که تا لحظه‌ای که انسان در دنیا زندگی می‌کند می‌تواند این آرامش را برای او حفظ کند.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به برکت وجود حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در ایران اسلامی این فرصت را داریم و به همین دلیل هم وظیفه داریم که اقداماتی را انجام دهیم؛ حاکمیت برای سیاحت وظایفی را باید انجام دهد اما موضوع سفر به مشهد متفاوت است چون زیارت، رسیدن به قله آرامش است.

او افزود: ما در قانون برنامه پنجم توسعه کشور این موضوع را مد نظر قرار دادیم و با توجه به این‌که در آن زمان جمعیت کشور ۷۵ میلیون نفر بود، در افق حضور ۲۵ میلیون زائر را پیش بینی‌کردیم، یعنی هر ایرانی هر سه سال یک نوبت برای زیارت به مشهد بیاید.

او تاکید کرد: ما نیز وظیفه داریم شرایط سفر زیارتی به مشهد را برای همه اقشار فراهم کنیم، به گونه‌ای که فقیر و غنی همه بتوانند به مشهد سفر کنند و از فضای معنوی مشهد بهره‌مند شوند و بتوانند از زیارت بهره‌برداری خود را داشته باشند.

پژمان‌فر با بیان این‌که مشهد به امکانات و زیرساخت‌هایی نیاز دارد که فضای زیارت همراه با آرامش را برای زائران فراهم کند، تصریح کرد: موضوع ایجاد اقامتگاه‌های ارزان قیمت نیز برای این است که زائر از اقصی نقاط دنیا از زیارت بهره‌مند شود.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از این زیرساخت‌های که برای زائران فراهم می‌شود، مشهدی‌ها استفاده نمی‌کنند و اگر افزایش اعتبارات و تامین زیرساخت‌های زائرپذیری را درخواست داریم برای این است که زائران را بهتر میزبانی کنیم و خدمت بهتری به زائران ارائه کنیم.

او با اشاره به اختصاص بودجه زیارت به مشهد گفت: در سال ۱۳۹۱ که اختصاص بودجه زیارت به مشهد مصوب شد بر همین مبنا و مقرر شد که دولت طی پنج سال، سالانه ۲۰۰ میلیارد تومان به مشهد اختصاص دهد که متاسفانه این عدد پرداخت نشد و نتوانستیم با مبالغ پرداختی دولت زیرساخت‌های لازم را تامین کنیم.

او با بیان این‌که اکنون نیز تامین بودجه برای ایجاد زیرساخت‌های خدمت‌رسانی به زائران را پیگیر هستیم، افزود: صحبت‌های مفصلی در این زمینه صورت گرفته و آقای رئیسی ریاست‌جمهوری نیز قول داده‌اند که موضوع امکانات و زیرساخت‌هایی که برای زائران در مشهد لازم است را فراهم کنند.

او تاکید کرد: زیارت موضوع ملی نیست بلکه موضوعی بین‌المللی است، مشهد مقصد پرواز‌های رفت و برگشت بین‌المللی است و زائران زیادی ۵ نوبت به مشهد آمده‌اند و سفر به ایران را به آمدن به مشهد تجربه کرده‌اند که نشان می‌دهد به مشهد نگاه بین‌الملی باید داشت و باید زیرساخت‌ها برای حضور همه اقشار به نحو کامل فراهم شود که ما در مجلس این موضوع را پیگیری می‌کنیم تا امکانات به‌طور وسیع برای زائران فراهم شود./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه