جمعه 7 ارديبهشت 1403, Friday 26 April 2024, مصادف با 17 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 22262
منتشر شده در یکشنبه, 03 مهر 1401 15:08
تعداد دیدگاه: 0
قائم مقام وزیرعلوم تاکید کرد:

قائم مقام وزیرعلوم گفت: هدف گذاری ما در جذب اعضای هیئت علمی این است که متقاضیانی توسط هیات های اجرایی به عنوان استاد جذب شوند که دارای توانایی علمی، شوق پژوهش، غیرت ملی و غیرت دینی باشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، دکتر محمد سلیمانی در نشست دبیران هیات های اجرایی جذب دانشگاه‌ها و مدیران دفاتر تحقیق استانی گفت: اهمیت موضوع جذب به اهمیت نهاد دانشگاه در ایران و جهان بر می گردد.

رئیس مرکز هیات های امنا و هیات های ممیزه وزارت علوم گفت: بیانات بنیانگذار انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب اسلامی به خوبی جایگاه دانشگاه و استاد را به ما نشان می دهد و مسئولیت سنگین ما را در انتخاب افراد به عنوان استاد یادآوری می کند.

وی افزود: در جامعه ما دانشگاه به عنوان پیشران و موتور و پیشرانه توسعه مطرح است و ورود دانشگاه‌ها به استانها، آبادنی و عمرانی آن منطقه را بیشتر کرده است.

قائم مقام وزیر علوم با اشاره به اینکه ، دانشگاه قوی و برتر به دنبال خود صنعت و خدمات بهتری را در استانها به ارمغان آورده است گفت: دانشگاه‌ها برای جذب نخبگان و مخترعان منطقه خود برنامه داشته باشند.

وی تاکید کرد: با جذب متقاضیان برتر از نظر علمی و پژوهشی که علاقمند به پیشرفت کشور باشند می توانیم جایگاه برتر در علم و فناوری در دنیا کسب کنیم و مشکلات جامعه را حل نماییم.

دکتر سلیمانی با اشاره به اینکه جذب اعضای هیئت علمی با توجه به دو نوع ارزیابی توانایی های علمی و ارزیابی صلاحیت عمومی صورت می‌گیرد گفت: ارزیابی صلاحیت علمی به نسبت آسان است چراکه بر اساس تالیفات ، ترجمه ها و مقالات علمی و اختراعات صورت می گیرد ولی ارزیابی صلاحیت عمومی بسیار مشکل تر هست لذا دقت بیشتری را لازم دارد تا حق کسی ضایع نشود و همچنین اساتید برجسته و شایسته جذب دانشگاه شوند./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه