جمعه 7 ارديبهشت 1403, Friday 26 April 2024, مصادف با 17 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 2052
منتشر شده در دوشنبه, 29 تیر 1394 09:47
تعداد دیدگاه: 0

همراز/هادی نباتی نژاد * : امام على (علیه السلام) مي فرمايند:عَلَیکُم بالجِدّ والاجتِهاد والتَأهُّب والاستِعداد/بر شما باد به تلاش و سخت‌کوشی و مهیا شدن و آماده گشتن. وقتی خورشید، بی دریغ بر زمین می تابد، وقتی دانه های باران کریمانه از سرمنشا هستی به دل دشت و بیابان می زند و خارزار و گلزار برایش...

 

 

همراز/هادی نباتی نژاد*: امام على (علیه السلام) مي فرمايند:عَلَیکُم بالجِدّ والاجتِهاد والتَأهُّب والاستِعداد/بر شما باد به تلاش و سخت‌کوشی و مهیا شدن و آماده گشتن.

وقتی خورشید، بی دریغ بر زمین می تابد، وقتی دانه های باران کریمانه از سرمنشا هستی به دل دشت و بیابان می زند و خارزار و گلزار برایش فرقی نمی کند، غیر منصفانه است که انسان برای خدمت عاریه ای خود گزینشی عمل کند و قطعا این امر از گردونه مهر الهی خارج است.
امروز شهرگنبد های فیروز فام اصفهان با نیاز تحول خواهی در نحوه خدمت رسانی با نگرشی نوین در آستانه نوشدن و پوست انداختنی است که در لوای آن می توان گلخند رضایت بر لبان شهر و شهروندان نشاند و خواستگاه اجتماعی این موضوع را نمی توان در هیچ اداره ای به اندازه نهادهای مدیریت شهری جستجو نمود.
نهادی که مستقیم و غیر مستقیم با شیوه زندگی شهروندان در ارتباط بوده و می تواند موتور توسعه شهر و استان باشد یا ترمز حرکتی یک بنیاد نو نهاد.
نهاد روابط عمومی در دل این سازمان عریض و طویل شهری به راستی به مثابه قلب تپنده سازمان و به نوعی شهر می باشد که خواسته یا ناخواسته باید آیینه تمام نمای خدمات مدیریت شهری بی بدیل و شهره به آفاق باشد تا علاوه بر ایجاد آرامش در دل شهروندان،زمینه حضور گردشگران خارجی را نیز فراهم نماید تا علاوه بر تبلیغ داشته ها و اندوخته های ارزشمند اصفهان در دوره های تاریخی تاریخِ ژرف به وسعت تاریخ ایران زمین ، زمینه چرخیدن چرخ های ارابه اقتصاد نیز فراهم گردد.
لذا ابتدای کلام باید صمیمانه از اعتماد شهردار فرهیخته و توانمند اصفهان ومدیران شهری که به اینجانب اعتماد نموده و سکان مدیریت روابط عمومی شهرداری را به بنده سپردند، تشکر کنم و برای پاسخی مناسب به این اعتماد، در تعاملی دو سویه از تمامی مرتبطین با علم روابط عمومی طلب یاری و همکاری نمایم.
تعاملی جهت تحقق علمی اهداف روابط عمومی به منظور ارتقای سازمانی نهاد مدیریت شهری به سبب وقوف عینی و قلبی بر این نکته که بدون مشورت و تعامل باکارشناسان، متخصصان و صاحبان فکر و اندیشه هرگز نمی توان قدمی موثر از قدم در راستای بازتاب اقدامات مدیران شهری برداشت.
از سوی دیگر نمی توان این نکته را نیز نادیده گرفت که تجربه ، علم و فن ارتباطات ثابت نموده که حرکت از نقطه سکون به منظور رسیدن به اهداف استراتژیک و حتی اجرایی و عملیاتی سازمانی مردمی و اجتماعی به نام شهرداری یک کلانشهر بین المللی، با نگاهی به رشد و توسعه شهر از روابط عمومی آغاز شده و هرچه روابط عمومی بتواند به عنوان یک چرخ دنده موثر در مسیر خود موفق تر حرکت نماید، باعث حرکت موزون دیگر چرخ دنده ها شده و یک ماشین را به حرکت در می آورد.
از این رو آنچه که به عنوان یک راهبرد برای روابط عمومی شهرداری اصفهان طی مدت خدمت اینجانب بازتعریف می گردد، بی شک استفاده از تمام ظرفیت های علم ارتباطات به ویژه ابزار نوین ارتباط جمعی و رسانه ها به منظور ارتقای جایگاه کل نهاد مدیریت شهری اصفهان می باشد.
ابزاری که می تواند پیام را ازمبدا به مقصدکه همانا شهروندان بوده رسانده و با بازخورد گیری از میزان رضایتمندی آنان ،مسیر توسعه ای شهر را همواره با گلخند رضایت مردم ترسیم نماید و این مهم، راهبردی کلیدی در روابط عمومی شهرداری اصفهان خواهد بود.لذا از این رو دست یاری به سوی یکا یک رسانه ها دراز کرده و از آنان برای رقم زدن شرایطی در حد و اندازه نام بلند آوازه اصفهان یاری می طلبیم وبی شک سیاست حمایتی روابط عمومی شهرداری اصفهان از رسانه ها بر اساس نوع و میزان نفوذپذیری آنان بدون نگاه های تبعیض آلود در دستورکار روابط عمومی شهرداری قرار گرفته و این نگاه حمایتی می تواند در راستای رشد و اعتلای فرهنگ رسانه در اصفهان نیز موثر باشد.
فرهنگی که رسیدن به بالاترین حد ممکن آن نیازمند چیدن خشت خشت علم و فن بر روی انگیزه و اراده است و می تواند با توسعه فرهنگ نقد پذیری و نقد منصفانه نویسی همراه با ارایه راهکار کارشناسی وعلمی، در حرکت رو به جلوی ارابه خدمت در شهر و بازتولید خدمت به شهروندان نقش پر رنگ تر از پیش داشته و طعم گَس نقد را به طعم شیرین انصاف مبدل سازد.
چرا که رسانه به عنوان یک ابزار تثبیت یافته انتقال پیام در دوره های گوناگون ، به ویژه در دنیای مدرن توانسته آیینه تمام نمای خوبی و بدی و زشتی و زیبایی سازمان های مرتبط بازندگی شهروندی باشد و سه وظیفه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی ، آموزش و سرگرمی را در راستای اعتلای فرهنگ شهروندی به کار بگیرد.
از این رو رجاءواثق داریم که بار دیگر با تلاش بی وقفه خادمان مردم در نهادهای مدیریت شهری اعم از شورای شهر که اعضای آن منتخبان مستقیم مردم بوده ، شهرداری که مدیر آن با یک واسطه توسط مردم انتخاب گردیده ، تا فرد فرد کارکنان این نهاد عظیم شهری گُل از گُل وجودشان به شکرانه لبخند رضایت مردم خواهد شکفت و شکفتن گل های بهاری خدمت همچنان بسته به استفاده روابط عمومی شهرداری اصفهان از ابزار های نوین ارتباطی به منظور رساندن پیام بیشتر به مخاطب بیشتر است.
امید به طراوت روزافزون گلستان خنده های شهروندان در گلزار شهر اندیشه و تفکر، هنر و سلیقه ، رشادت و شهادت، ولایت و بصیرت، شهر نام آوازه اصفهان.


*مدیر روابط عمومی شهرداری اصفهان

 

منبع:ایمنا

نوشتن دیدگاه