شنبه 8 ارديبهشت 1403, Saturday 27 April 2024, مصادف با 18 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 1734
منتشر شده در دوشنبه, 25 اسفند 1393 21:52
تعداد دیدگاه: 0
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

همراز: سرپرست معاونت درمان استان اصفهان از آمادگی 120 تیم نظارتی برای اطمینان از حصول خدمت‌رسانی به مردم خبر داد. حمیدرضا طلوعی عصر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه به مناسبت تشریح تدارکات دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برای ایام نوروز اظهار کرد: تمام دستگاه‌های تحت مدیریت بخش درمان به منظور ارائه...

 

همراز: سرپرست معاونت درمان استان اصفهان از آمادگی 120 تیم نظارتی برای اطمینان از حصول خدمت‌رسانی به مردم خبر داد.
حمیدرضا طلوعی عصر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه به مناسبت تشریح تدارکات دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برای ایام نوروز اظهار کرد: تمام دستگاه‌های تحت مدیریت بخش درمان به منظور ارائه خدمات به هموطنان در ایام نوروز آمادگی کاملی دارند.

وی بیان کرد: تعداد مأموریت‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی در سال 92 حدود 125 هزار مورد و در سال جاری تاکنون بالغ بر 133 هزار مورد بوده است.

سرپرست معاونت درمان استان اصفهان تصریح کرد: تعداد مأموریت‌ها در بخش مأموریت تصادفی شهری در سال 92 نیز 26 هزار مورد و در سال جاری 35 هزار مورد بوده است.

وی با بیان اینکه یکی از اتفاقات خوشایندی که در بخش درمان در سال جاری افتاده است، کاهش تعداد تصادفات جاده‌ای و به تبع، مأموریت‌های اورژانس است، گفت: این کاهش چشمگیر در سال 93 نسبت به سال 92 از منظر تعداد مأموریت‌های تصادفی جاده‌ای موفقیتی است که به همت مسئولان راهور، نیروی انتظامی و رانندگان رقم خورده است.

طلوعی با اشاره به اینکه تقویت و رشد مأموریت‌ها با بالگرد در عرصه امداد و درمان از دیگر اتفاقات جدید و مبارک است، ادامه داد: در سال 92 تنها هفت مورد امداد و درمان با بالگرد انجام گرفت که این رقم در سال 93 تاکنون به 36 مورد رسیده است.

وی در ادامه به پیش‌بینی افزایش جمعیت چند برابری مسافران نوروزی در اصفهان اشاره و اظهار کرد: تمام دستگاه‌ها، ارگان‌ها، مراکز درمانی تحت مدیریت دانشگاه علوم پزشکی استان، کلینیک‌ها و بیمارستان‌های دولتی و حتی برخی از بیمارستا‌ن‌های خصوصی طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده آماده ارائه خدمات لازم به مسافران نوروزی در بخش درمان هستند.

سرپرست معاونت درمان استان اصفهان اضافه کرد: 51 بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی استان، خیریه‌ها، 20 مرکز شبانه‌روزی درمانگاه و کلینیک، 18 آزمایشگاه خصوصی و تمام آزمایشگاه‌های بیمارستان دولتی در ایام نوروز به منظور ارائه خدمات کامل به مسافران 24 ساعته آماده هستند.

وی همچنین از آمادگی 13 مرکز شبانه‌روزی دندانپزشکی در ایام نوروز برای رفاه حال مسافران و شهروندان خبر داد و گفت: نظارت و کنترل بر عملکرد این مراکز درمانی در طول ایام نوروز به طور مستمر خواهد بود.

طلوعی تشریح کرد: مجموعا 120 تیم نظارتی برای اطمینان از حصول خدمت‌رسانی برای ایام نوروز روزانه از اماکن مرتبط با بخش بهداشت و سلامت تشکیل و ساماندهی شده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: طرح تحول سلامت با قوت و شدت خود در ایام نوروز نیر ادامه خواهد داشت و مجموعه مدیریت بخش درمانی دانشگاه علوم پزشکی نسبت به برنامه‌ریزی لازم برای تهیه تدارکات، تجهیزات و داروهای مورد نیار در ایام نوروز اقدام کرده است.

سرپرست معاونت درمان استان اصفهان با اعلام آمادگی پنج پایگاه سلامت پیش‌اورژانسی تدارک دیده شده، گفت: یک نگرانی جدی در بدنه کارکنان بخش پزشکی و درمان استان نسبت به چهارشنبه آخر سال وجود دارد.

وی با بیان اینکه متاسفانه وخامت اوضاع مصدومان و مجروحان در چهارشنبه‌سوری هر ساله به قدری شدید است، عنوان کرد: چهارشنبه آخر سال در میان پزشکان با نام چهارشنبه‌سوزی به جای چهارشنبه‌سوری معروف است.

طلوعی توضیح داد: تمام بیمارستان‌ها و پایگاه‌های اورژانس و همچنین بیمارستان سوانح سوختگی امام موسی کاظم (ع) و چشم پزشکی فیض، برای رسیدگی به حال مجروحان و مصدومان چهارشنبه آخر سال در آماده‌باش کامل هستند.

وی در پایان اظهار کرد: هموطنان و مسافران نوروزی می‌توانند به منظور اعلام هر نوع شکایت در بخش طرح تحول سلامت با شماره 1590 و برای اعلام شکایت بابت هرگونه درخواست غیر قانونی مبنی بر هزینه مازاد در بخش درمانی با شماره 1690 و برای برقراری ارتباط با ستاد هدایت و اطلاع‌رسانی دانشگاه با شماره تلفن 36633366 و در نهایت برای رسیدگی به شکایت در بخش درمانی با شماره 36629927 تماس بگیرند.

نوشتن دیدگاه