جمعه 7 ارديبهشت 1403, Friday 26 April 2024, مصادف با 17 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 1733
منتشر شده در دوشنبه, 25 اسفند 1393 21:38
تعداد دیدگاه: 0
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی:

همراز: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از آمادگی بیش از 50 اکیپ نظارتی استانی و شهرستانی در ایام نوروز خبر داد. غلامحسین صدری عصر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه به مناسبت تشریح تدارکات دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در بخش بهداشت برای ایام نوروز اظهار کرد: در کل استان اصفهان فعالیت نظارت...

 

همراز: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از آمادگی بیش از 50 اکیپ نظارتی استانی و شهرستانی در ایام نوروز خبر داد.
غلامحسین صدری عصر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه به مناسبت تشریح تدارکات دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در بخش بهداشت برای ایام نوروز اظهار کرد: در کل استان اصفهان فعالیت نظارت بر اماکن تهیه و توزیع غذا، رستوران‌های درون‌شهری و بین‌شهری و هتل‌ها از 15 اسفندماه آغاز و تا 15 فروردین ماه ادامه دارد.

وی بیان کرد: نظارت در ایام نوروز در بخش بهداشت استان، توسط سه اکیپ استانی و 47 اکیپ شهرستانی انجام می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان همچنین از آمادگی ستاد استانی برای پاسخگویی 24 ساعته به شکایات مردمی در بخش بهداشت محیط توسط سامانه 1490 خبر داد و تصریح کرد: همه هموطنان ایرانی می‌توانند از هر نقطه کشور بدون گرفتن پیش شماره خاصی، با تماس حاصل کردن با شماره مذکور و گرفتن عدد سه شکایت خود را ثبت کنند.

وی افزود: در برخورد با افراد متخلف در عرصه بهداشت در ایام نوروز با هیچ فردی تعارف نداشته و با شدت و قوت برخورد خواهیم کرد، چرا که سلامت مسافران و هموطنان از هر چیزی برای ما بیشتر اهمیت دارد.

صدری با بیان اینکه بالغ بر 40 مرکز بهداشتی و درمانی به طور شبانه‌روزی در ایام نوروز در خدمت شهروندان و مسافران خواهند بود، گفت: برای حضور به موقع پزشک در مناطق محروم و روستایی در ایام نوروز نیز برنامه‌ریزی شده است.

این مسئول عنوان کرد: دو مرکز بهداشت و درمانی شهید فدایی و ابن‌سینا به منظور ارائه خدمات به نوزادانی که در این ایام متولد می‌شوند و نیازمند آزمایش خون برای غربالگری هستند، آماده خدمت‌رسانی هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از آماده به خدمت بودن و حضور دائم کشیک‌ها در امر بیماران واگیردار مثل آنفولانزا در کل شهرستان خبر داد و اظهار کرد: به منظور رسیدگی به موقع و مؤثر درخواست شهروندان به مسافران دو شماره 36617271 و 36617662 آماده پاسخگویی 24 ساعته هستند.

وی تأکید کرد: در ایام نوروز به منظور رفاه حال افرادی که دارای بیماری خاص هستند، همه تدارکات لازم اعم از تهیه دارو بیماران خاص و تجهیزات لازم برنامه‌ریزی شده است.

معاون پشتیبانی معاونت غذا و داروی استان اصفهان نیز عنوان کرد: در حوزه غذا و دارو استان اصفهان در راستای اهداف بخش بهداشت و درمان فعالیت می‌کند.

جعفر انارکی توضیح داد: حوزه پشتیبانی آمادگی کامل دارد که در تمام سطوح اعم از آزمایشگاه‌ها برای بررسی مواد غذایی و آشامیدنی در ایام نوروز فعالیت کنند.

وی از نظارت دائم و مستمر تیم‌های نظارتی تشکیل شده در بحث غذایی در ایام نوروز خبر داد و عنوان کرد: همه اماکن غذایی چون شیرینی فروشی‌ها، اغذیه‌فروشان و مراکز تهیه و توزیع غذا مورد ارزیابی و بررسی قرار می‌گیرند.

این مسئول در پایان تشریح کرد: طی بازرسی انجام شده در طول این مدت تاکنون بیش از 100 واحد غذایی به دلیل عدم رعایت موارد بهداشتی تعطیل شده است.

نوشتن دیدگاه