شنبه 8 ارديبهشت 1403, Saturday 27 April 2024, مصادف با 18 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 1732
منتشر شده در دوشنبه, 25 اسفند 1393 21:20
تعداد دیدگاه: 0
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی اصفهان خبر داد

همراز: رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان از کاهش 3 هزار موردی حوادث جاده‌ای در استان اصفهان خبر داد. غفور راستین عصر امروز در نشست خبری به مناسبت تشریح تدارکات دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در بخش فوریت‌های پزشکی اورژانس برای ایام نوروز، اظهار کرد: در حال حاضر 112 پایگاه اورژانس...



همراز:رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان از کاهش 3 هزار موردی حوادث جاده‌ای در استان اصفهان خبر داد.
غفور راستین عصر امروز در نشست خبری به مناسبت تشریح تدارکات دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در بخش فوریت‌های پزشکی اورژانس برای ایام نوروز، اظهار کرد: در حال حاضر 112 پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی مشغول به فعالیت هستند.

وی بیان کرد: طبق آمار و گزارشات تا پایان 11 ماه نخست سال جاری در 56 پایگاه جاده‌ای حدود 133 هزار ماموریت اورژانسی انجام شده که بیش از 45 هزار ماموریت آن متعلق به حوادث ترافیکی بوده است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان با اعلام این خبر که موتورسواران عامل بیشتر حوادث ترافیکی شهری هستند، افزود: در زمان‌هایی که موتورسواران حضور کمتری در شهر دارند تخت‌های اورژانس و مراکز مراقبت‌های ویژه پزشکی بیمارستان اغلب خالی است و این پیام قابل توجهی دارد.

وی تصریح کرد: در سال جاری آمار حوادث جاده‌ای بالغ بر 10 هزار و 186 مورد گزارش شده که نسبت به سال گذشته کاهش حدود 3 هزار موردی را نشان می‌دهد و این خود یک موفقیت بزرگ است.

راستین با اشاره به اینکه ستاد هماهنگی خدمات سفر استان به ریاست استاندار اصفهان و دو معاونت تشکیل شده است، عنوان کرد: طبق اخباری که از این ستاد رسیده، تصمیم بر این شده است که امسال با تدارک بستر لازم همچون ساماندهی منازل استیجاری و هتل‌ها، هیچ چادرخواب و کانکس‌خوابی در اصفهان نداشته باشیم.

وی در توضیح حیطه وظایف هلال‌احمر و بخش فوریت‌های پزشکی گفت: حیطه وظایف هلال‌احمر مربوط به بخش امداد و نجات است و این در حالی است که حیطه وظایف بخش فوریت‌های پزشکی مربوط به امداد و درمان بوده و این حساسیت کار را افزون‌تر می‌کند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان اشاره‌ای به چهارشنبه آخر سال (چهارشنبه‌سوری) کرد و افزود: امروزه متاسفانه شاهد هستیم که با به‌کارگیری مواد محترقه و انفجاری خطرناک توسط جوانان، یک رسم و رسوم دیرینه به یک معضل اجتماعی و عامل تهدید برای سلامتی هموطنان تبدیل شده است.

وی تأکید کرد: ما هرگز مخالف شادی و نشاط هموطنان و شهروندان نیستیم اما حفظ سلامتی مردم در نزد ما از هر امری واجب‌تر است و بر این اساس تمام سعی و تلاش خود را به منظور حفظ سلامتی مردم می‌کنیم.

راستین ادامه داد: استان اصفهان تنها استانی است که بر اساس اقدامات پیشگیرانه انجام شده با کاهش آمار مصدومین و مجروحین در چهارشنبه‌سوری سال 92 نسبت به سال‌های گذشته مواجه بوده است.

وی در پایان اضافه کرد: در سال 92 تعداد مصدومین و مجروحین در چهارشنبه آخر سال 31 مورد بود که این رقم در سال 92 به تعداد هفت مورد شهر اصفهان کاهش یافت.

نوشتن دیدگاه