جمعه 7 ارديبهشت 1403, Friday 26 April 2024, مصادف با 17 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 4638
منتشر شده در یکشنبه, 02 دی 1397 14:59
تعداد دیدگاه: 0
در مراسم روز بزرگداشت روز ملي حمل ونقل و راهداري انجام شد

در مراسم روز بزرگداشت روز ملي حمل ونقل و راهداري با حضور مسئولان عالي رتبه كشوري و استاني از سه طرح خبرنامه الكترونيك، سامانه ساروج و نقشه مديريت بحران راه هاي استان اصفهان رونمايي شد.


به گزارش پایگاه خبری همراز به نقل از  روابط عمومي اداره كل راهداري وحمل و نقل جاده اي استان اصفهان، مديركل راهداري و حمل ونقل جاده اي استان اصفهان در آئين آغازبه كار اين همايش اظهار كرد: استان اصفهان با ظرفيت هاي بالاي حمل ونقل بار و مسافر و 12 هزار كيلومتر راه جز استان هاي تراز اول كشور به شمار مي آيد.
مهدي خضري ادامه داد: روز ملي حمل ونقل بهانه اي است تا از رانندگان خدوم و زحمتكش، انجمن هاي و تشكل هاي صنفي بار ومسافر به عنوان خدمتگزار مردم تقدير و تشكر كنيم.
وي با اشاره به روز اول دي ماه روز بزرگداشت مقام راهدار اظهار كرد: وظيفه حفظ و نگهداري اين راه ها و ايمن نگه داشتن اين جاده ها بر دوش راهداران اين مردان بي ادعاست.
وي با تقدير و تشكر از راهداران فعال در استان اصفهان گفت: راهداران، فرشتگاه نجات جاده ها درگرما و سرما به مردم خدمت مي كنند كه شايسته تقدير وتشكر ويژه است.
مديركل راهداري و حمل ونقل جاده اي استان اصفهان در ادامه از رونمايي ازخبرنامه الكترونيك راهبران اصفهان، سامانه ساروج و رونمايي از نقشه مديريت بحران راه هاي استان اصفهان خبرداد.
رونمايي از خبرنامه الكترونيك راهبران اصفهان
وي با بيان اينكه خبرنامه الكترونيك راهبران اصفهان پس از برنامه تلويزيوني سيماي راهبران، برنامه راديويي صداي راهبران به عنوان سومين حلقه رسانه اي اداره كل راهداري و حمل ونقل جاده اي استان اصفهان راه اندازي شده است ، افزود: اين خبرنامه به منظور تكميل اهداف سياست هاي رسانه اي اين اداره و همچنين ايجاد ارتباطات موثر در بطن جامعه راه اندازي شده است.
رو نمايي از سازمان الکترونیک راهداری و حمل و نقل جاده ای (ساروج)
خضري گفت:‌ سازمان الکترونیک راهداری و حمل و نقل جاده ای (ساروج) به منظور راه اندازی اتوماسیون تخصصی حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای تحت وب و مبتنی بر داده های مکانی طراحي شده است.
وي با بيان اينكه با اين سامانه همه فعالیت های دستی اداره کل در حوزه های مکانی سیستمی مي شود، افزود: پایگاه داده ای مدون مکانی و داده های ارزشمند سازمان که طی بازدیدهای میدانی، فرایندهای بین بخشی بدست مي آيد، ذخيره مي شود.
رونمايي از نقشه مدیریت بحران راهداری و حمل و نقل جاده ای
مديركل راهداري و حمل ونقل جاده اي استان اصفهان برقراری تردد ایمن و روان در انواع شرایط بحرانی اعم از طبیعی (سیل، زلزله، رانش، فرونشست و ...) و غیرطبیعی(جنگ،تصادفات و ...) را یکی از اهداف و وظایف خطیر اين اداره در مديريت بحران برشمرد و اظهار كرد: به منظور مديريت هوشمند بحران، شناسایی نقاط بحرانی و حساس، زیرساختها و دارایی های موثر در مدیریت بحران و بازگشت مناسب و سربع به شرایط عادی نيازمند نقشه كاملي از اين اطلاعات هستيم.
وي ادامه داد: لذا برای اولین بار در کشور ایجاد نقشه مکانی و توصیفی مدیریت بحران در راهداری و حمل و نقل جاده ای به همت کمیته مطالعات و آمار این اداره در قالب GIS و CAD تهیه و تدوین شد.
لازم به ذكر است در اين همايش از پليس، راهداران نمونه، رانندگان نمونه حوزه بار و مسافر، كارمندان نمونه و همچنين پدر مرحوم شمس راننده مظلوم اتوبوس و سركا خانم رحماني كه جان 23 مسافر را نجات داد تقدير و قدرداني شد.

 

نوشتن دیدگاه