جمعه 7 ارديبهشت 1403, Friday 26 April 2024, مصادف با 17 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 4629
منتشر شده در شنبه, 01 دی 1397 13:12
تعداد دیدگاه: 0
محمدرضا امامی:

مدیر عامل گروه اقتصادی شرکت سامان گستر اصفهان گفت: نخستین نمایشگاه صنایع خلاق در کشور در وسعتی بالغ بر 3 هزار مترمربع و مشارکت بالغ بر 100 غرفه توسط شرکت سامان گستر اصفهان با همکاری شرکت نمایشگاه ها برای اولین بار در کشور در حال برگزاری است.


به گزارش پایگاه خبری همراز به نقل از  ستاد خبری نخستین نمایشگاه بین المللی صنایع خلاق، محمد رضا امامی در آیین افتتاحیه این نمایشگاه با اشاره به مصوبه پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص توسعه صنایع خلاق و بر اساس سیاست های شرکت سامان گستر اصفهان، اظهار کرد: شرکت سامان گستر تلاش دارد در مسیر پروژه های مبتنی بر توسعه متوازن و پایدار حرکت کند، این شرکت حوزه گردشگری و صنایع خلاق را بعنوان یکی از اولویت های توسعه پایدار تلقی کرده و فعالیت های خود را با برگزاری نخستین نمایشگاه صنایع خلاق را با همکاری شرکت نمایشگاه های استان اصفهان آغاز نموده است.
مدیر عامل گروه اقتصادی شرکت سامان گستر اصفهان ادامه داد: مدیران شرکت سامان گستر بر این باور هستند که در شرایط فعلی که سایه شوم و سنگین خشکسالی، آلودگی هوا و تغییر اقلیم بر سر شهر تاریخی اصفهان افتاده است و زنده رودمان دیگر آهنگ زندگی ندارد، فعالان و مدیران اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی استان چاره ای جز استفاده از مزیت های رقابتی و تقویت صنایع غیر آلاینده و پایدار نخواهند داشت.
و ی افزود: این در حالی هست که در صورت توجه به صنایع خلاق و فرهنگی مانند گردشگری، صنایع دستی، غذاهای بومی، موسیقی، سینما، تئاتر، تفریحات و... علاوه بر ایجاد جاذبه های جدید، شاهد ارزش آفرینی ، اشتغال زایی و ثروت آفرینی ویژه ای هم حتی با سرمایه های اندک خواهیم بود.
امامی با بیان اینکه نخستین نمایشگاه صنایع خلاق در کشور در وسعتی بالغ بر 3 هزار مترمربع و مشارکت بالغ بر 100 غرفه توسط شرکت سامان گستر اصفهان با همکاری شرکت نمایشگاه ها برای اولین بار در کشور در حال برگزاری است، تصریح کرد: این نمایشگاه به عنوان یکی از معدود نمایشگاه های فرهنگی در مقایسه با نمایشگاه های تجاری تجاری ممکن است با توافقی مواجه باشد که مطمئناً با تجزیه و تحلیل تجربیات در دوره های بعدی اتفاقات بهتری را شاهد خواهیم بود، البته باید با خرسندی اعلام کنم که از ویژگی های این نمایشگاه حضور فعال بسیاری از هنرمندان و صاحبان کسب و کارهای خانگی و کوچک برای اولین بار در یک برنامه نمایشگاهی و پوشش تقریباً 100 درصد تنوع موضوعی صنایع خلاق بر اساس تعاریف سازمان جهانی یونسکو است.
وی در پایان از حمایت های شهرداری اصفهان، مجتمع فولاد مبارکه واتاق بازرگانی و و ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت ریاست جمهوری قدردانی کرد و گفت: امیدوارم مسئولین حمایت بیشتری در ادامه راه از بخش خصوصی و فعالان این حوزه داشته باشد.
گفتنی است نخستین نمایشگاه بین المللی صنایع خلاق از تا یکم دی ماه در محل دائمی نمایشگاه های استان اصفهان در حال برگزاری است.

نوشتن دیدگاه