دوشنبه 10 ارديبهشت 1403, Monday 29 April 2024, مصادف با 20 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 25255
منتشر شده در چهارشنبه, 04 بهمن 1402 11:26
تعداد دیدگاه: 0

در حالی که سال های متمادی است سازمان نظام مهندسی اصفهان دچار بگو مگوهای شفافیت است، در حال حاضر خبرهایی به گوش می رسد که اگر صحت داشته باشد، باید ریشه برخی از آن ها را در شهرداری اصفهان و برخی دیگر را در شیوه مدیریت مدیران آن جستجو کرد.

بنا بر این گزارش مستنداتی به دست تحریریه پایگاه خبری تحلیلی همراز رسیده است که نشان می دهد در این نهاد صنفی تخلفاتی صورت گرفته که داد بازرسان را نیز درآورده است.
برخی از این موارد که مورد سئوال بازرسان نیز بوده است به شرح زیر می باشد:
1- ماده 9 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و ماده 57 آئین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان بر برگزاری مجمع عمومی سالیانه و ارائه صورت های مالی تاکید دارد، که وظایف مندرج در این مواد به تصویب مجمع عمومی سالیانه نرسیده است.

2- ماده 2 آئین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان بر تشکیل ماهیانه حداقل دوجلسه هیئت مدیره تاکید دارد، ولی در برخی ماه ها این ماده رعایت نشده است.
3- در برخی مواقع هزینه های مصرف شده در این سازمان بیشتر از بودجه مصوب هیئت مدیره بوده است که مورد تائید بازرسان قرار نگرفت.
4- هزینه هایی که برای دو پروژه اشراق و گلستان عنوان شده است، به دلیل راکد بودن این دو پروژه قاعدتا نباید بیشتر از هزینه های نگهداری و نگهبانی باشد، دلیل تفاوت هزینه های اعلام شده در چیست؟
5- سال 1400 یک واحد مسکونی از بنیاد مسکن برای دفتر نمایندگی جرقویه خریداری شده و عنوان گردیده است که این خرید پس از تصویب در مجمع عمومی سالیانه اتفاق افتاده، ولی با توجه به این که در این سال اصلا مجمع عمومی برگزار نشده است، چگونه می تواند با تصویب مجمع عمومی بوده باشد؟
6- پاداش هایی که به اعضای هیئت مدیره داده شده از کدام محل بوده است و آیا مصوبه مجمع عمومی دارد یا خیر؟
با این توضیح به نظر می رسد هرچه سریعتر نهادهای مرتبط اسناد مالی و حساب های این سازمان را بررسی و آن را شفاف سازی نمایند، چرا که سازمان نظام مهندسی سازمانی فنی و تخصصی است که تعداد زیادی عضو متخصص در حوزه ساختمان دارد و غیر شفافیت در این سازمان می تواند نگرانی های عمومی را در جامعه ایجاد نماید./ انتهای پیام

نوشتن دیدگاه