جمعه 7 ارديبهشت 1403, Friday 26 April 2024, مصادف با 17 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 2404
منتشر شده در یکشنبه, 24 آبان 1394 12:03
تعداد دیدگاه: 0
مدیرعامل فولاد تایید کرد/استاندار تکذیب کرد

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفت: طرح انتقال آب از سد چم آسمان به فولاد هنوز اجرایی نشده اما مهندسی این طرح صورت گرفته و مجوزهای لازم را برای اجرا گرفته است. بهرام سبحانی در خصوص شابعاتی پیرامون خط لوله انتقال آب از پشت سد چم آسمان به فولاد مبارکه، اظهار داشت: بحث شایعه و صحت این موضوع مطرح...

 

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفت: طرح انتقال آب از سد چم آسمان به فولاد هنوز اجرایی نشده اما مهندسی این طرح صورت گرفته و مجوزهای لازم را برای اجرا گرفته است.

بهرام سبحانی در خصوص شابعاتی پیرامون خط لوله انتقال آب از پشت سد چم آسمان به فولاد مبارکه، اظهار داشت: بحث شایعه و صحت این موضوع مطرح نیست و این خط لوله چیزی را در ارتباط با میزان برداشت آب از زاینده رود عوض نمی کند.
وی افزود: فولاد مبارکه آب مورد نیاز خود را توسط پمپ خانه ای از زاینده رود برداشت می کند و اگر خط لوله انتقال آب از پشت سد چم آسمان به سمت فولاد اجرایی شود تنها محل برداشت آب جابجا می شود.
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان با بیان اینکه هنوز این طرح اجرایی نشده است، تصریح کرد:مهندسی طرح خط لوله انتقال آب از پشت سد چم آسمان به فولاد صورت گرفته و این طرح مجوزهای لازم را برای اجرا گرفته است.
وی با اشاره به اینکه با این طرح آب از بالادست رودخانه برداشت می شود و این کمکی به مصرف آب فولاد می کند، افزود: آبی که اکنون از زاینده رود به فولاد می رود به دلیل گل آلود بودن در محل تصفیه، میزان قابل توجهی از آن قابل استفاده نبوده و به صورت پساب در می آید، اما اگر از بالادست آب برداشت کنیم آبِ تمیزتر، با دورریز کمتری خواهیم داشت اما این طرح در میزان مصرف آب فولاد مبارکه تاثیری ندارد.
سبحانی درباره اینکه این خط لوله چه حجم آبی را منتقل می کند، بیان داشت: این آب برای نیاز ذوب آهن و فولاد خواهد بود.
وی گفت: در حال حاضر فولاد مبارکه سالانه بین 25 تا 29 میلیون متر مکعب آب زاینده رود را از طریق پمپ خانه فعلی خود برداشت می کند که با اجرای خط لوله انتقال آب از پشت سد چم آسمان به فولاد همین میزان آب را از بالادست رودخانه برداشت می کنیم.
استاندار تکذیب کرد
البته روز گذشته استاندار اصفهان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری ایمنا گفته بود:برخی صحبت ها مبنی بر احداث لوله انتقال آب به فولاد مبارکه از پشت سد چم آسمان صحت ندارد و فولاد و به طور کلی صنایع استان همچون ذوب آهن و پالایشگاه و ... تا سه سال آینده باید ارتباط خود را با آب تازه قطع کنند و باید از پساب استفاده کنند.
وی افزود: در حال حاضر فولاد مبارکه کار جمع آوری فاضلاب و تصفیه پساب 6 شهر از منطقه لنجان را با سرمایه گذاری بالغ بر 162 میلیارد تومان آغاز کرده تا بتواند از پساب این شهرها برای تامین آب مورد نیاز خود استفاده کند.
استاندار اصفهان بیان داشت: البته پیش از این موضوع انتقال آب از پشت سد چم آسمان به فولاد - در دولت گذشته - مصوبه ای بوده تا تامین آب فولاد مبارکه از طریق این خط لوله با اطمینان انجام شود که ما این مصوبه را متوقف کردیم، چرا که فولاد باید از پساب استفاده کند.

گفتنی است بر اساس اطلاعات رسیده به دفتر تحریریه این پایگاه خبری تحلیلی ؛ میزان آب خروجی از این رشته لوله 85 لیتر بر ثانیه خواهد بود.

 

منبع:ایمنا

نوشتن دیدگاه