جمعه 7 ارديبهشت 1403, Friday 26 April 2024, مصادف با 17 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 21978
منتشر شده در یکشنبه, 09 مرداد 1401 00:37
تعداد دیدگاه: 0

قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در پاسخ به این سؤال که چه زمانی مشکل تصفیه‌خانه آب اصفهان حل می‌شود، گفت: بستگی به بارندگی‌های بالادست دارد، اگر سیلابی دیگر در رودخانه زاینده‌رود نداشته باشیم، این مشکل برطرف می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، مجید حبیبیان قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان اظهار داشت: با توجه به وقوع بارش‌های شدید و سیلابی شدن رودخانه زاینده‌رود در بالادست سد چم آسمان، کدورت آب ورودی به تصفیه‌خانه آب اصفهان که منبع تأمین آب ۵۸ شهر و بیش از ۳۰۰ روستای استان است، افزایش یافت.

وی با بیان اینکه این اتفاق باعث کاهش ظرفیت فرایند تصفیه و کاهش میزان آب خروجی از این تصفیه‌خانه شده است، افزود: از مردم تقاضا داریم با مدیریت مصرف بهینه آب، شرکت آب و فاضلاب را در مهار سریع و عبور موفق از این حادثه یاری کنند .

حبیبیان بیان کرد: از روز پنجشنبه که وقوع سیل از جنوب شرق استان و روستای جعفرآباد در کوهپایه آغاز شده و همچنان احتمال وقوع آن در برخی از نقاط استان اصفهان وجود دارد، آبفای استان اصفهان در حال خدمات‌رسانی تمام وقت است.

قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان از تلاش شرکت برای تأمین آب شرب شهرها و روستاهای استان با وجود سیلابی شدن زاینده‌رود و ورود آب گل‌آلود به تصفیه‌خانه، خبر داد و گفت: با ورود سیلاب به رودخانه زاینده‌رود که کدورت آب ورودی به تصفیه‌خانه آب اصفهان را رقم زد، ظرفیت تصفیه آب در تصفیه‌خانه کاهش یافته است، بنابراین برای تأمین آب شرب مردم در شهرها و روستاها تعداد تانکرهای آبرسانی سیار در سطح استان افزایش یافت.
وی ادامه داد: علاوه بر تأمین ۵۰ دستگاه تانکر توسط آبفا، سپاه و بخش خصوصی، در سطح استان، مقرر شد با دستور شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ۵۰ دستگاه تانکر آبرسانی سیار از سایر نقاط کشور به اصفهان اعزام شود.
حبیبیان با اشاره به نصب مخازن آب ثابت در شهرها و روستاها عنوان کرد: با هماهنگی استانداری، در مراکز پرتردد شهرها و روستاها مکانی برای استقرار مخازن به صورت ثابت در نظر گرفته شده است.

تحت هیچ شرایطی آب گل‌آلود و آلوده‌ای وارد شبکه نمی‌شود

قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان خاطرنشان کرد: مسؤولان امر در آبفای استان اصفهان با وجود محدودیت‌ها درصدد کاهش تبعات ناشی از وقوع سیل اخیر در استان هستند و با تمام توان در راستای خدمت‌رسانی به مردم در سطح استان تلاش می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه تحت هیچ شرایطی آب گل‌آلود و آلوده‌ای وارد شبکه نمی‌شود، گفت: تصفیه‌خانه کار خود را به صورت کامل انجام می‌دهد اما نه با ظرفیت قبل، این کمبود در شبکه توزیع سبب می‌شود بعضی از مناطق با قطعی آب روبه‌رو شوند.

حبیبیان ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی که انجام شده هر ۳ ساعت یک بار کل شبکه آب دار می‌شود تا مردم بتوانند مایحتاج‌شان را تأمین کنند و بعد دوباره آب قطع می‌شود تا دوباره مخازن ذخیره آب، آبگیری شود.

قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در پاسخ به این سؤال که چه زمانی مشکل تصفیه‌خانه آب اصفهان حل می‌شود، بیان کرد: بستگی به بارندگی‌های بالادست دارد، اگر سیلابی دیگر در رودخانه زاینده‌رود نداشته باشیم، این مشکل برطرف می‌شود و پیش‌بینی می‌شود تا یکی دو روز آینده این مشکل را داشته باشیم./فارس

عکس تزیینی است.

انتهای پیام

نوشتن دیدگاه