جمعه 7 ارديبهشت 1403, Friday 26 April 2024, مصادف با 17 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 2114
منتشر شده در پنج شنبه, 15 مرداد 1394 01:38
تعداد دیدگاه: 0

۸۰ هزار تن پیاز روی دست کشاورزان فریدن مانده و این در حالی است که کشاورزان نبود برنامه‌ریزی مناسب و سیاست‌های جهاد کشاورزی را دلیل بروز این مشکل می‌دانند. نبود برنامه ‌ریزی برای تولیدات کشاورزی در استان اصفهان سال‌هاست که تولید کنندگان این عرصه را با مشکلات زیادی مواجه کرده و برای نمونه می‌توان به...

 

۸۰ هزار تن پیاز روی دست کشاورزان فریدن مانده و این در حالی است که کشاورزان نبود برنامه‌ریزی مناسب و سیاست‌های جهاد کشاورزی را دلیل بروز این مشکل می‌دانند.
نبود برنامه ‌ریزی برای تولیدات کشاورزی در استان اصفهان سال‌هاست که تولید کنندگان این عرصه را با مشکلات زیادی مواجه کرده و برای نمونه می‌توان به تبدیل ۲۰ هزار تن سیب زمینی فریدن در سال گذشته به خوراک دام اشاره کرد.

امسال نیز تراژدی محصولات روی زمین مانده برای پیازکاران فریدنی تکرار شده و نکته مهم این است که پیاز به‌دست آمده در فریدن سفید است و می‌توان حداکثر آن را به مدت یک هفته در انبارها نگهداری کرد.

«رامین رستمی» رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان فریدن هم سطح زیرکشت پیاز این منطقه را 1000 هکتار اعلام می‌کند و می‌گوید: در هر هکتار ۸۰ تن پیاز برداشت می‌شود که بر این اساس در حال حاضر ۸۰ هزار تن پیاز در شهرستان فریدن قابل برداشت است.

وی که از رکود بازار فروش پیاز در کشور خبر می‌دهد، اضافه می‌کند: در حال حاضر پیاز را با قیمت ناچیزی خریداری می‌کنند،در حالی که در نظر داریم وقتی که قیمت‌ها در بازار بهتر شود نسبت به فروش پیازها اقدام کنیم. رئیس اداره جهاد کشاورزی در حالی‌که معتقد است، فروش پیاز در سال‌های گذشته خوب بوده و به همین دلیل کشاورزان امسال نسبت به کشت این محصول اقدام کرده‌اند، ادامه می‌دهد: کشاورزان به این نوع محصول به عنوان کشت پردرآمد نگاه می‌کردند و اکنون در این وضعیت هستند.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر ارائه تسهیلات به کشاورزان برای تغییر الگوی کشت نیز می‌گوید: تسهیلات در نظر گرفته شده برای کشاورزان در حوزه سرمایه‌های در گردش بوده که به کشت‌های خاص اختصاص می‌یابد.

 

منبع:ایران

نوشتن دیدگاه