جمعه 7 ارديبهشت 1403, Friday 26 April 2024, مصادف با 17 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 1655
منتشر شده در سه شنبه, 05 اسفند 1393 17:16
تعداد دیدگاه: 0
رئیس سابق اتاق بازرگانی استان اصفهان:

رئیس سابق اتاق بازرگانی استان اصفهان و عضو تشکل تولید و تجارت بر لزوم تجمیع تفکرات اقتصادی در استان اصفهان تاکید کرد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز ، سید رسول رنجبران بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان اصفهان گفت: وقتی افراد مختلف با تفکرات گوناگون در کنارهم جمع می شوند، ایده ها و خلاقیت...

رئیس سابق اتاق بازرگانی استان اصفهان و عضو تشکل تولید و تجارت بر لزوم تجمیع تفکرات اقتصادی در استان اصفهان تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، سید رسول رنجبران بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان اصفهان گفت: وقتی افراد مختلف با تفکرات گوناگون در کنارهم جمع می شوند، ایده ها و خلاقیت هایی را مطرح می کنند که می شود از بین این ایده ها به راهکارهای خوبی دست یافت.
وی اظهار کرد:اصفهان در حال حاضر به شدت به مرکزی برای تجمیع افکار اقتصادی از بین فعالان این رشته نیاز دارد که در دوره ریاست بنده بر اتاق بازرگانی مقدمات آن مورد مطالعه قرار گرفت و قطعه زمینی نیز در خیابان مشتاق دوم به این منظور در نظر گرفته شد، اما متاسفانه اجرایی نشد که امیدوارم در دوره های بعدی اجرای آن توسط هیئت رئیسه اتاق بازرگانی کلید زده شود.
رنجبران تصریح کرد:بعد از جنگ دوم جهانی کشورهای ایران و ژاپن در یک سطح قرار داشتند، اما ایران به دولت چاق معتقد بود ومسولان کشور ژاپن برای لاغرکردن دولت برنامه ریزی کردند، لذا آن ها توانستند با واگذاری امور به بخش خصوصی رتبه سوم اقتصاد دنیا را به دست آورند و کشور ایران هنوز نتوانسته است موفقیت های چشمگیری در این زمینه داشته باشد.
عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی استان اصفهان با تاکید بر اینکه برای رسیدن به جایگاه بالای اقتصادی دردنیا نیاز به توسعه زیرساخت ها می باشد،خاطرنشان کرد:اگر بتوانیم ساختارهای مردم نهاد با وفاق و اتحاد راه اندازی کنیم و بخش دولتی اقتصاد را به بخش خصوصی بسپاریم، می توانیم شاهد رشد و توسعه اقتصادی باشیم.
رنجبران بیان کرد:یکی از ملزومات این اتفاق تغییر در ارکان اتاق های بازرگانی است که نیاز به تغییر قانون دارد و این تغییر مستلزم زمان زیادی می باشد، اما باهمین قوانین می توانیم ساختارها را تغییر دهیم و از فردمحوری به سمت برنامه محوری حرکت نماییم.
وی ادامه داد: بخش خصوصی باید سنگر به سنگر پیش روی کند و بخش دولتی را فتح کند تا توسعه اقتصادی صورت پذیرد.

نوشتن دیدگاه