جمعه 7 ارديبهشت 1403, Friday 26 April 2024, مصادف با 17 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 4532
منتشر شده در شنبه, 23 تیر 1397 15:29
تعداد دیدگاه: 0
پرمخاطب ترین تئاتر اصفهان دوباره روی صحنه رفت؛

مجموعه نمایشی گیج و ویج در دو دوره برگزار شد که دوره اول در ایام نوروز, فروردین ماه سال درسالن استاد فرشچیان اصفهان برگزار و با استقبال پر شور مردم اصفهان روبرو شد . این نمایش در 30شب اجرا بالغ بر 9000 نفر ببیننده به خود دیده که پرمخاطب ترین تئاتراصفهان شناخته شده است.


تئاتر نمایشی گیج وویج برای بار دوم از 13 تیر تا 31 تیر هر شب ساعت 30/8 شب در سالن 2400 نفری باغ نور به مدت 120 دقیقه به نمایش گذاشته می شود.
رضا ناطقیان , امین زارع , رضا کریمی,زهره فوده , حمید رضا یحیی آبادی,آرزو حق شناس,سولماز زمانی ,محمد نادری ,مهدی غلامی و علی قیومی در این مجموعه نمایشی به کارگردانی و نویسندگی علی قیومی تهیه کنندگی: محمد رضا نصری نقش آفرینی می کنند.
قیومی کار گردان , نویسنده و بازیگر مجموعه نمایشی گیج وویج در جمع خبرنگاران گفت : حدود 26 نفر در این مجموعه فعالیت می کنند که نزدیک 6 ماه نوشتن , باز نویسی و انتخاب بازیگران طول کشید و حدود یک ماه تمرین مداوم هرروز در فروردین ماه سال جاری به روی پرده رفت .
علیرضا قیومی با بیان این که نمایش گیج و ویج درباره یک آرزو صحبت می کند، آرزوی استپ کردن ,پلی کردن وعقب و جلو زدن خاطرات خوب و بد گفت : برای تولید این نمایش خیلی فکر کرده ام که چه اتفاق جدید می تواند باعث شود که یک اتفاق خوب را رقم بزند، همان طور که پای تلویزیون نشسته بودم و کانال های تلویزیون را عوض می کردم به این فکر افتادم که چه می شود بتوانیم لحظه های خوب را دوباره پلی کنیم واز نو آن را ببنیم. ایده نمایش از این جا به فکرم خطور کرد به واسته یک کنترل و یک سری مسائل و ناهنجاری هایی که دغدغه های من بودند را عقب جلو کنم.
وی اظهار کرد: با وجود مشکلات امروزه، بحث شادی و نشاط از سبد فعالیت مردم دور شده است به این خاطر تاکید نمایش گیج و ویج بر این بوده که یکی از شاد ترین و پر مخاطب ترین نمایش های کمدی را رقم بزند تا برای مدت زمان اندک مردم را از مشکلات روزمره زندگی دور کند.
کارگردان مجموعه نمایشی گیج وویج با بیان این که تئاتر میراث اصفهان است گفت : سعی کرده ام در این کار سبک فانتزی و نو و ارائه بدهم و از هیچ شوخی بد و لوده استفاده نکنم و مسائل را به صورت ساده به مخاطب ارائه دهم تا برای همه افراد مناسب باشد.
در ادامه محمد رضا نصر، تهیه کننده مجموعه نمایشی گیج و ویج گفت: یکی از دغه غه های اصلی در شهر ما بخصوص هنر نمایش جذب مخاطب است و همکاران ما در این عرصه خیلی دغدغه مند هستند، متاسفانه در این فضا و جذب مخاطب یک کمبود جدی احساس می شود که خدا رو شکر با فضایی که ما دراین نمایش و زحمت هایی که نویسنده و کارگردان و بازیگران دراین عرصه کشیدنن توانستیم یک اتفاق خیلی خوب و باور نکردنی را رقم بزنیم، به گونه ای که6 شب پایانی دوره اول نمایش نیم ساعت یا 45 دقیقه ای سایت بسته وامکان فروش بلیط نداشتیم.
محمد رضا نصر با بیان این که قیمت بلیط ها دردوره دوم اجرای نمایش کاهش یافته است، گفت : قیمت بلیط ها از 25الی 15 هزار تومان به 15 الی 5 هزار تومان کاهش یافته است تا تمام اقشار جامعه بتوانند از آن استفاده کنند.
وی با تاکید بر این که هیچ حمایت مالی و ریالی از هیچ ارگانی نشده اند گفت: تمام هزینه ها صوتی ,نمایشی و چاپی و... بر عهده خود ما بوده است و هیچ نیاز مالی نداریم، فقط نیازمند حمایت مردم هستیم تا بتوانیم شاد کردن مردم را ادامه دهیم.
وی بیان داشت: یکی از دلایلی که از هنر ها نمایشی حمایت می کنم این است از خروج استعداد های نخبه از اصفهان تاجایی که می توانم جلوگیری کنم. وی در پایان اظهار کرد : برای ما این مهم است که این مجموعه نمایشی به هر قیمتی نمی خنداند و یک کار شریف طنز و مدیریت شده است.
زهره فوده، بازیگر این مجموعه نمایشی نیز با اشاره به این که از بازی در مجموعه پیج و ویج بسیار خرسند است و فکر می کند جایگاه هنر نمایش اصفهان که عمدتا طنز و نقد اجتماعی بوده است، با این دست نمایش ها حفظ می شود، خاطرنشان ساخت: مردم اصفهان مردمی هستند که طنز را خیلی خوب می شناسند و خنداندن این افراد بسیار سخت و مشل است، اما ما توانستیم مردم شریف اصفهان را در این نمایش بخندانیم که این برای من خیلی مهم است.
وی ادامه داد: بازی های نمایشی برای زنان جامعه امری سخت و طاقت فرسا است، اما وقتی می بینیم می توانیم لبخند را به روی لبان مخاطبانمان بنشانیم، بسیار خوشحال می شویم، چرا که فکر می کنم جامعه در شرایط کنونی به خنده و شادی نیاز دارد.

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه