چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403, Wednesday 8 May 2024, مصادف با 29 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 4754
منتشر شده در یکشنبه, 23 دی 1397 22:10
تعداد دیدگاه: 0

مکبث تئاتری تراژدی از ویلیام شکسپیر نمایشی که به گونه کارکاتوری نقدی به فضای دیکتاتوری جهان دارد.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی همراز نیوز ؛ مکبث تراژدی بسیار مشهور ,معروف و شاهکار ویلیام شکسپیراین روز ها در تماشاخانه ماه بر روی صحنه رفته. کاری که هر ساله در دنیا بار ها و بار ها کار میشود و این یکی از ویژگی های متن شکسپیر است که میتوان با هرفرهنگی و در هر زمانی به آن پرداخت.
اوضاع نابسامان سیاسی و وضعیت آشفته ای که از لحاظ میل به قدرت طلبی که در دنیا وجود دارد باعث شد که حبیب نریمانی کارگردان این نمایش با دید گاهی شبیه به کاریکاتور نقدی به تمام فضای دیکتاتوری که در جهان حکم فرماست و مردم را در چنته خود گرفته است داشته باشد.
این نمایش به تهیه کنندگی ساقی محمد رضایی تئاتری کامل مستقل است که رسول هنرمند , الهام عابدی,محمد رضا شیروانی , علیرضا قاسمی , مهسا اتحادی و کسری نیک شعبانی در آن ایفای نقش میکنند.
رضا عربی گریمور اسکار گرفته جدایی نادر از سیمین طراح گریم , محمد علی هدت طراح پستر , متین حسین پور آهنگساز , لیندا رحیمی منشی صحنه ,فاطمه کارکوب عکاس صحنه و سپیده رجاء طراح لباس از عوامل پشت صحنه این تئاتر هستند.

عصبانیت کارگردان تئاتر مکبث از وضعیت تئاتر در اصفهان

کارگردان تئاتر مکبث در گفت وگو با خبر نگار پایگاه خبری همراز نیوز اظهار داشت : وضعیت تئاتر در اصفهان بسیار بد است و عصبانی هستم چرا که بخش هایی هستند که به تئاتر پول می دهند و برای آن ها مهم نیست که چه تئاتری با چه کیفیتی به اجرا درآمد است و مهم آن است که سوبسیت دولتی را بگیرند و باآن نمایش اجرا کنند و تا هنگامی که کمک دولتی را قطع نکنیم و آن را به بخش خصوصی نیاوریم تئاتر در اصفهان به همین شکل پیش خواهد رفت.
حبیب نریمانی گفت :این که تئاتر از حالت جشنوارهای به حالت اجرای عمومی رسیده است حرکتی بسیار بزرگ است ولی هنوز پر ضعف و اتفاق های عجیب است و این فاجعه است که در اصفهان از تئاتر به عنوان لوده بازی و مسخره بازی یاد میشود وی گفت :اگر نقطه ضعفی در تئاتر اصفهان است بر میگردد به خود آدم های تئاتر اصفهان که باید تلاش بکنند و یک استاندارد قابل قبول خارج از هر گونه ادعایی را ارائه بدهند .
نریمانی در خصوص سالن های نمایش در اصفهان گفت : سالن نمایش استاندارد و خوبی در اصفهان وجود ندارد اما جاهای خوبی هم در اصفهان وجود دارد که می توان با یک سرمایه گذاری از آن یک پردیس تئاتردرست کرد و اصفهان نیازمند این کار هست.
تئاتر مکبث از 19دی ماه لغایت 5 بهمن ماه ساعت 18:30دقیقه در اصفهان ,خیابان استانداری, کوچه سعدی, تماشاخانه ماه حوزه هنری اصفهان برگزار میشود وعلاقمندان میتوانند جهت تهیه بلیط به آدرسwww.gisheh8.com مراجعه کنند .

 

نوشتن دیدگاه