دوشنبه 10 ارديبهشت 1403, Monday 29 April 2024, مصادف با 20 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 25377
منتشر شده در یکشنبه, 29 بهمن 1402 15:44
تعداد دیدگاه: 0
رئیس اداره سنجش آموزش و پرورش استان اصفهان:
تاکنون دستورالعملی برای ایجاد سابقه و یا ترمیم نمره صادر نشده است

رئیس اداره سنجش آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: مرکز ارزشیابی وزارت آموزش و پرورش برای دانش‌آموزانی که قصد ایجاد سابقه و یا ترمیم نمره در خردادماه پیشرو را دارند تا کنون دستورالعملی را صادر نکرده است و آنچه در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر انجام این فرایند در بهمن و اسفند ۱۴۰۲ مطرح شده است، مطابق با...

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، عباس سلطانی، رئیس اداره سنجش آموزش و پرورش استان در خصوص برگزاری جلسات آموزشی در خصوص نحوه سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و نحوه برگزاری آزمون‌های نهایی در خردادماه اظهار داشت: به‌منظور تبیین نحوه سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه و مؤسسات آموزش عالی و همچنین باتوجه‌به تغییر روند برگزاری آزمون‌های امتحان نهایی جلسات توجیهی و آموزشی با مدیران و معاونین آموزشی دوره دوم متوسطه نظری برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم در خردادماه پیشرو باید در امتحانات نهایی شرکت کنند، ادامه داد: کادر مدرسه باید نسبت به نحوه برگزاری امتحانات نهایی باتوجه‌به تغییرات ساختار آزمون‌ها، امنیت برگزاری امتحانات و... آگاهی لازم را داشته باشند؛ همچنین دبیران مقطع متوسطه باید نسبت به نحوه طراحی سؤالات آگاهی کامل داشته باشند لذا دوره آموزشی ۱۲ ساعته برای کلیه کارکنان دوره دوم متوسطه نظری در مناطق و نواحی استان و اعضای ستاد آزمون‌های استان برنامه‌ریزی شد.

سلطانی اذعان داشت: جلسات ویژه دبیران را در روزهای پنجشنبه برنامه‌ریزی کردیم و سایر ایام هفته را با حضور مدیران، معاونین و مشاورین مدارس برگزار می‌کنیم؛ در همین راستا مدیران مدارس نکات مطرح شده در این جلسات را به اطلاع دبیران مدرسه و دانش‌آموزان مدرسه خواهند رساند.

رئیس اداره سنجش آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: یکی از موضوعات ویژه این جلسات، آشناکردن دانش‌آموزان با مخاطرات فضای مجازی در زمان برگزاری آزمون‌ها است تا تحت‌تأثیر اخبار کذب کانال‌های شبکه‌های اجتماعی نظیر فروش سؤالات امتحانی قرار نگیرند.

وی بیان داشت: ستاد برگزاری آزمون‌های خردادماه ۱۴۰۳ از مهرماه سال ۱۴۰۲ تشکیل جلسه داد تا آمادگی لازم را برای برگزاری امتحانات خردادماه پیشرو داشته باشیم و تمهیدات ویژه‌ای برای تأمین تجهیزات حوزه‌های اجرایی اندیشیده‌ایم.

سلطانی گفت: حدود ۷۰ درصد از حوزه‌های اجرایی برگزاری امتحانات نهایی استان آمادگی لازم برای برگزاری آزمون‌ها را دارند و در تلاشیم تا زمان شروع امتحانات سایر حوزه‌ها را نیز به آمادگی موردنظر برسانیم.

رئیس اداره سنجش آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: مرکز ارزشیابی وزارت آموزش و پرورش برای دانش‌آموزانی که قصد ایجاد سابقه و یا ترمیم نمره در خردادماه پیشرو را دارند تا کنون دستورالعملی را صادر نکرده است و آنچه در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر انجام این فرایند در بهمن و اسفند ۱۴۰۲ مطرح شده است، مطابق با اعلام مرکز ارزشیابی صحت ندارد./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه