يكشنبه 9 ارديبهشت 1403, Sunday 28 April 2024, مصادف با 19 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 25351
منتشر شده در سه شنبه, 24 بهمن 1402 10:58
تعداد دیدگاه: 0
کارشناس سازمان هواشناسی:

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: سامانه بارشی از فردا بعد از ظهر و از سمت شمال غرب وارد کشور می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی، در مورد آب و هوا و وضعیت جوی امروز سه‌شنبه ۲۴ بهمن ماه گفت: امروز در شرق هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان و دریای عمان رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

به گفته نقشینه سایر نقاط کشور تا فردا جوی آرام خواهد داشت و از بعد از ظهر فردا سامانه بارشی از شمال غرب وارد کشور می‌شود که سبب بارش باران در شمال غرب و غرب خواهد شد.

کارشناس هواشناسی ادامه‌ داد: پنجشنبه با تقویت این سامانه در جنوب غرب کشور، دامنه‌های زاگرس مرکزی، شمال فارس، دامنه‌های البرز مرکزی و غرب سواحل دریای خزر، بارش همراه با کاهش محسوس دما رخ می‌دهد.

وی بیشینه بارش‌ها در روز پنجشنبه را برای استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، ارتفاعات و شمال شرق خوزستان، چهار محال و بختیاری و نیمه جنوبی استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل پیش‌بینی کرد.

نقشینه ادامه‌داد: جمعه با تداوم فعالیت این سامانه بارشی علاوه بر این مناطق در مرکز کشور، نیمه شمالی بوشهر و فارس، دامنه‌های البرز شرقی، شمال شرق و سواحل دریای خزر هم بارش‌ها آغاز می‌شود که در ارتفاعات و نقاط سردسیر به‌صورت برف خواهد بود.

کارشناس هواشناسی یادآور شد: فعالیت این سامانه در شمال غرب، غرب دامنه‌های البرز، سواحل دریای خزر و شمال شرق تداوم دارد و شنبه در استان فارس، مناطقی از کرمان، خراسان جنوبی و جنوب خراسان‌رضوی، رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و پنجشنبه و جمعه خلیج فارس هم مواج خواهد شد.

وی گفت: برای تهران پیش‌بینی می‌شود امروز و امشب و فردا و فردا شب غبار محلی شکل بگیرد و آسمان پایتخت پنجشنبه نیمه ابری به‌تدریج ابری خواهد شد.

نقشینه ادامه‌داد: از بعد از ظهر پنجشنبه، بارش باران برای تهران پیش‌بینی می‌شود و جمعه و شنبه نیز برخی ساعات بارانی خواهد بود./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه