جمعه 7 ارديبهشت 1403, Friday 26 April 2024, مصادف با 17 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 21518
منتشر شده در سه شنبه, 30 فروردين 1401 23:32
تعداد دیدگاه: 0

براساس گزارش رسمی سازمان محیط زیست، شهر ورزنه و شهر خمیر در استان هرمزگان به عنوان شهر واحد شرایط تالابی و شهر تالابی شناخته شده اند.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، حامد اخگر، شهردار ورزنه گفت: شهر ورزنه در نزدیکی تالاب بین المللی گاوخونی استان اصفهان توانست فرآیند اعتبارسنجی را با موفقیت طی کرده و واجد دریافت عنوان "شهر تالابی" شود.

وی اظهار کرد: کمیته فوق الذکر گزینه های نهایی را از میان ۲۵ شهر انتخاب و بصورت شفاهی در خرداد ماه ۱۴۰۱ به کمیته دائمی کنوانسیون رامسر ارائه خواهد کرد که پس از تصویب کمیته دائمی نام شهرهای منتخب طی یک اطلاعیه رسمی در وبسایت کنوانسیون درج خواهد شد.

اخگر ادامه داد: اعضای متعهد کنوانسیون رامسر برای حفاظت و استفاده خردمندانه از تالاب های سرزمین خود توافق کرده اند تا با در نظر گرفتن اهمیت شهرها و تالاب های شهری کنوانسیون رامسر طرح اعتبارسنجی شهر تالابی را در قطعنامه XII.۱۰ معرفی کنند.

شهردار ورزنه تصریح کرد: این طرح داوطلبانه فرصتی را برای شهر ها به وجود آورده است که از طریق آن بتوانند تالاب های طبیعی یا انسان ساخت شهرهای خود را در سطح بین المللی معرفی نموده و تلاش های خود برای حفاظت و بهره برداری خردمندانه از تالاب هایشان را با دیگران به اشتراک بگذارند.

بنا بر این گزارش، شهر ورزنه در جنوب غربی شهرستان نائین، در شرق استان اصفهان و خط مرزی استان یزد قرار دارد و از توابع شهرستان ورزنه ومرکز این شهرستان می باشد/انتهای پیام

نوشتن دیدگاه