جمعه 7 ارديبهشت 1403, Friday 26 April 2024, مصادف با 17 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 5135
منتشر شده در یکشنبه, 26 اسفند 1397 14:00
تعداد دیدگاه: 0
پایان-کار-تیم-ملی-دوومیدانی-در-قهرمانی-نوجوانان-آسیا-با-۲-طلا،-یک-نقره-و-۲-برنز

تیم ملی نوجوانان دو و میدانی ایران با کسب ۲ طلا، ۱ نقره و ۲ برنز به کار خود در رقابت‌های قهرمانی آسیا هنگ کنگ پایان داد.

به گزارش پایکاه خبری همراز نیوز به نقل ازایسنا، روز پایانی سومین دوره مسابقات دو و میدانی قهرمانی نوجوانان آسیا (هنگ کنگ ۲۰۱۹) از صبح امروز آغاز شد و با پیگیری رقابت‌ها لحظاتی پیش خاتمه یافت. در جریان برگزاری مسابقات روز پایانی تیم ملی نوجوانان ایران به یک مدال طلا در ماده پرتاب وزنه دست یافت و در مجموع با کسب ۵ مدال (۲ مدال طلا، یک نقره، ۲ برنز) و کسب ۷ مقام چهارمی، شکستن یک رکورد مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا، شکستن ۵ رکورد ملی و کسب مقام پنجمی تیمی و بهترین نتیجه ادوار برگزار شده مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا به کار خود پایان داد.

طوفان طلایی قشقایی در پرتاب وزنه با ۲ نماینده وارد میدان مسابقه شد. ارسلان قشقایی با پرتابی به طول ۱۹.۳۶ متر به مقام قهرمانی رسید.

امیرحسین ماماقانی، دیگر پرتابگر ایران در پایان با ثبت رکورد ۱۷.۵۲ از کسب مدال باز ماند و به مقام چهارمی بسنده کرد.

چهارمی رئوف در ۱۵۰۰ متر بانوان

حدیثه رئوف، دونده شایسته نیمه استقامت تیم ملی نوجوانان ایران در ماده ۱۵۰۰ متر با ثبت رکورد ۴:۳۶.۱۴ دقیقه ضمن شکستن رکورد ملی این ماده در رده سنی نوجوانان که پیش از این با زمان ۴:۴۵.۵۶ دقیقه در اختیار خود داشت با اختلاف ناچیزی با مقام سومی به عنوان چهارمی رسید. در این مسابقه دونده هنگ کنگی با زمان ۴:۳۴.۰۴ دقیقه قهرمان شد، دونده ای از چین با رکورد ۴:۳۶.۰۵ دقیقه دوم و دونده هندی نیز با زمان ۴:۳۶.۰۹ دقیقه به مقام سومی‌رسید.

چهارمی ابراهیم پور با ثبت رکورد جدید ملی در ۴۰۰ متر با مانع

محدثه ابراهیم پور نماینده تیم ملی نوجوانان ایران در فینال ماده ۴۰۰ متر در رقابتی تنگاتنگ با رقبای خود با رکورد ۱:۰۱.۹۴ دقیقه ضمن شکستن ۲ رکورد ملی این ماده در رده‌های سنی نوجوانان و جوانان به عنوان چهارمی دست یافت و به مدال نرسید. در این ماده ورزشکار تایلندی با رکورد ۱:۰۰.۵۲ دقیقه قهرمان شد، دونده‌ای از چین‌تایپه با زمان ۱:۰۰.۶۸ دقیقه دوم شد و ورزشکاری از سریلانکا نیز با رکورد ۱:۰۱.۴۲ دقیقه به‌مقام‌سومی رسید.

محیطی زاده در هفتگانه بانوان چهارم شد

فاطمه محیطی زاده در ماده هفتگانه با کسب ۴۲۴۵ امتیاز به عنوان چهارمی رسید. در این ماده ورزشکار قزاقستانی با کسب ۵۳۴۵ امتیاز قهرمان شد، ورزشکار ژاپنی با ۵۰۸۵ امتیاز دوم و ورزشکار از کشور ازبکستان نیز با کسب ۴۶۳۴ امتیاز به مقام سومی رسید.

مدال‌های تیم ملی نوجوانان دو و میدانی ایران را محمدرضا رحمانی فر (پرتاب دیسک، طلا)، ارسلان قشقایی (پرتاب وزنه، طلا) صادق صمیمی (پرتاب دیسک، نقره)، سیده فاطمه سیما شادکام (۲۰۰۰ متر بامانع، برنز)، سهند نوری (پرتاب چکش، برنز) به ارمغان آوردند.

همچنین در جریان مسابقات و در ماده پرتاب دیسک، ابتدا صادق صمیمی رکورد مسابقات آسیا را با پرتاب چهارم خود به طول ۵۸.۳۹ متر شکست سپس محمدرضا رحمانی فر با رکورد ۶۰.۲۴ متر کار را یکسره کرد وطلا گرفت و رکورد جدید آسیا را به نام خود ثبت کرد.

رکوردهای ملی شکسته شده در این رقابت‌ها توسط حسین بیزار در ماد پرش ارتفاع (۲.۱۲ متر)، زهرا عرب رستمی (پرتاب چکش (۵۸.۷۹ متر)، محدثه ابراهیم پور (دور مقدماتی رکورد نوجوانان و جوانان با زمان ۱:۰۳.۱۹ و در دور نهایی، رکورد ملی نوجوانان و جوانان با زمان ۱:۰۱.۰۴) حدیثه رئوف در ماده ۱۵۰۰ متر (۴:۳۶.۱۴ دقیقه) به ثبت رسید.

به این ترتیب تیم ملی نوجوانان دو و میدانی ایران با کسب ۵ مدال (۲ طلا، ۱ نقره و ۲ برنز) ۷ مقام چهارمی، شکستن یک رکورد مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا، شکستن ۵ رکورد ملی و کسب مقام پنجمی تیمی و بهترین نتیجه ادوار برگزار شده مسابقات به کار خود در سومین دوره مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا پایان داد.

انتهای پیام

نوشتن دیدگاه