شنبه 8 ارديبهشت 1403, Saturday 27 April 2024, مصادف با 18 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 3830
منتشر شده در جمعه, 11 فروردين 1396 11:26
تعداد دیدگاه: 0
استاندار اصفهان:

استاندار اصفهان گفت: درست است که چوگان در چند کشور انجام می‌شود، اما چوگان ایران مشخصات و ویژگی‌های خاص خود را دارد و امیدوارم این ورزش نیز به نام ایران به ثبت جهانی برسد.


رسول زرگرپور در حاشیه اجرای بازی نمادین چوگان در میدان امام (ره) در گفتگو با خبرنگاران، اظهار کرد: نقش‌جهان یکی از میدان‌های مشهور دنیا است و گفته می‌شود بیشترین بازدید مسافران در ایام نوروز از این میدان انجام می‌گیرد و برآورد می‌شود روزانه بیش از 250 هزار نفر از میدان نقش‌جهان دیدن می‌کنند.

وی ادامه داد: مسجد امام (ره) به عنوان نماد مذهب، عالی‌قاپو به عنوان مقر حکومت و قیصریه یه عنوان نماد بازار کارکردهای چندگانه میدان زیبای نقش‌جهان را نشان می‌دهد.
زرگرپور با اشاره به انجام بازی چوگان در میدان تاریخی نقش‌جهان افزود: درست است که این ورزش در چند کشور انجام می‌شود، اما چوگان ایران مشخصات و ویژگی‌های خاص خود را دارد. انجام این بازی به صورت نمادین در میدان نقش‌جهان از سال گذشته آغاز شد و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تلاش کرد تا این ورزش به نام ایران به ثبت جهانی برسد.
استاندار اصفهان تصریح کرد: اصفهان یک استان توریستی است و طبق آمار در نوروز امسال بیش از 2 میلیون و 200 هزار نفر اقامت در استان داشته‌ایم و بیش از 3 میلیون و 300 هزار بازدید از اماکن گردشگری استان اصفهان صورت گرفته است. 2 هدف را در ایرانگردی در استان اصفهان دنبال می‌کنیم که یکی از آنها ارتقای کمی و دیگری ارتقای کیفی گردشگری است.
وی در همین خصوص ادامه داد: در نوروز امسال 20 درصد ارتقای کمی در تعداد گردشگران ورودی به استان اصفهان داشتیم و در یکی، دو سال گذشته همزمان با حضور گردشگران داخلی، شاهد حضور توریست خارجی نیز در اصفهان هستیم. همچنین میزان ماندگاری مسافر در شهر اصفهان افزایش پیدا کرده است که احداث آکواریوم ناژوان و سایر اماکن در کوه صفه و انجام بازی چوگان در میدان نقش‌جهان میزان ماندگاری مسافران را افزایش داده است که موجب رونق اقتصادی می‌شود.
زرگرپور با بیان اینکه موارد زیادی از میراث ملموس و ناملموس در استان اصفهان به ثبت جهانی رسیده است گفت: امیدوارم ورزش چوگان نیز با ثبت جهانی به این مجموعه اضافه شود.
استاندار اصفهان در مورد رضایت مسافران از فضاسازی انجام شده در شهر اصفهان در ایام نوروز بیان داشت: مسئولان استان هر سال تجربه بیشتری در این زمینه پیدا می‌کنند و امسال نیز شهرداری اصفهان اقدامات خوب و چشمگیری در زمینه فضاسازی شهر انجام داده است و بسیاری از مسافران از زیباسازی و نظافت شهر تعریف می‌کردند.

نوشتن دیدگاه