جمعه 7 ارديبهشت 1403, Friday 26 April 2024, مصادف با 17 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 2115
منتشر شده در پنج شنبه, 15 مرداد 1394 01:45
تعداد دیدگاه: 0
لیگ پانزدهم هیجان انگیز می شود؛

هفته دوم از فصل جدید لیگ برتر فوتبال کشور طی امروز و فردا با انجام 8 بازی برگزار می‌شود. این هفته‌ای است که در آن هم دربی‌اصفهان و شهرآورد تبریز را داریم و هم نبرد استقلال را با ملوان که مربی‌اش اینک امیر قلعه‌نویی یکی از معروف‌ترین «آبی»های روزگار است. یک مسابقه ویژه استقلال در شرایطی فردا شب در...

 

هفته دوم از فصل جدید لیگ برتر فوتبال کشور طی امروز و فردا با انجام 8 بازی برگزار می‌شود. این هفته‌ای است که در آن هم دربی‌اصفهان و شهرآورد تبریز را داریم و هم نبرد استقلال را با ملوان که مربی‌اش اینک امیر قلعه‌نویی یکی از معروف‌ترین «آبی»های روزگار است.

  • یک مسابقه ویژه

استقلال در شرایطی فردا شب در دیداری ویژه روبه‌روی ملوان می‌ایستد که مثل رقیب بازی نخستش را برده است و خوب می‌داند تنها راه گریز از حاشیه‌هایی که باشگاه را از دور و نزدیک در محاصره خود درآورده‌اند ادامه دادن به روند پیروزی‌هاست.

بازی فردا شب، پرویز مظلومی را مقابل ژنرالی قرار می‌دهد که در سال 2007 در زمان سرمربیگری‌اش در تیم ملی وی را به عنوان یکی از دستیاران خود منصوب کرد اما اینک این دو، رقیب و جانشینان عمده یکدیگر در جمع آبی‌ها طی هفت، هشت سال اخیر شده‌اند. استقلال در هفته‌ای که همچنان بدون حنیف عمران زاده محروم به میدان می‌آید و خط دفاعی‌اش بر اثر کوچ‌ها به کلی تغییر قیافه داده، باید روبه‌روی ملوانی بایستد که یکی از بردهای جنجالی هفته نخست را در برابر یک ذوب‌آهن معترض به شرایط خاص ورزشگاه انزلی کسب کرد. بدون شک رحمتی که در زمان جدایی از استقلال درگیری کلامی مفصلی با قلعه‌نویی داشت، از کاراکترهای اول دیدار جمعه شب و در مقابل با تیم فعلی ژنرال است.

  • سپاهان و رقیبی پرانگیزه

هفته اول بجز استقلال و ملوان فقط یک برنده داشت و آن برنده سپاهان بود که با یک گل استقلال خوزستان را شکست داد.

طلایی‌های اصفهان این هفته هم مسابقه سختی دارند و در دربی اصفهان و روبه‌روی ذوب‌آهنی می‌ایستند که به علت شکست در انزلی برای جبران آن نتیجه بی‌تاب است.

حسین فرکی سرمربی سپاهان ناخواسته در حاشیه‌های زیادی گرفتار آمده که عمده‌ترین آنها درباره ادامه غیبت توجیه نشده محرم نویدکیا در تمرینات و مسابقات این تیم است اما سپاهان با امثال حاج صفی، شریفی و خلعتبری آنقدر مهره دارد که غصه غیبت هیچ کس را نخورد.

  • جنگ تراکتوری‌ها با یکدیگر

دیگر دربی هفته را تبریزی‌های لیگ برابر یکدیگر برگزار می‌کنند. هر دو تیم تراکتورسازی و گسترش فولاد در هفته نخست به نتیجه مساوی برابر رقبای‌شان رسیدند و در نتیجه دیدار عصر جمعه فرصتی مناسب برای کسب نخستین بردشان است. رویارویی تونی اولیویرا با فراز کمالوند که پیش مرد پرتغالی مدتی سرمربی سرخ‌های تبریزی بود، از نکات جالب این مسابقه خواهد بود و جالب‌تر از آن انباشت تراکتوری‌های سابق در ترکیب آبی‌های تبریز (گسترش) است و از این قبیل بازیکنان می‌توان به نصرتی، ابراهیمی، اسدی و کیانی اشاره کرد.

  • برانکو و مردانش در گرمای اهواز

پرسپولیس بعد از اکتفا به تساوی خانگی 2-2 برابر پدیده به اهواز سفر کرده است تا امشب با استقلال خوزستان که در یک دگردیسی اساسی 15 بازیکن جدید و اغلب لیگ یکی را جذب خویش کرده است، روبه‌رو شود. در تیم پرسپولیس محرومیت سوشا مکانی همچنان ادامه دارد اما طارمی و عالیشاه می‌توانند امشب برای قرمزها به میدان بیایند. برانکو ایوانکوویچ سرمربی کروات پرسپولیس که از نتیجه هفته نخست راضی نیست تغییراتی را در ترکیب تیمش برای مسابقه دوم طراحی کرده اما مشکل او و یارانش اضافه بر ناهماهنگی نفرات جدید با قبلی‌ها گرمای شدید اهواز حتی در ساعات شب است که دست قرمزها را در ارائه بازی دلخواه‌شان کمی تا قسمتی خواهد بست.

  • برنامه بازی‌های این هفته :

پنجشنبه: پدیده با فولاد (00/18)، نفت با صبا (30/19)، استقلال خوزستان با پرسپولیس (30/19) و راه‌آهن با سایپا (30/19)
جمعه: گسترش فولاد با تراکتورسازی (30/18)، استقلال اهواز با سیاه جامگان (30/19)، استقلال تهران با ملوان (30/19) و ذوب‌آهن با سپاهان (00/21)

نوشتن دیدگاه