شنبه 8 ارديبهشت 1403, Saturday 27 April 2024, مصادف با 18 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 6199
منتشر شده در دوشنبه, 16 ارديبهشت 1398 14:34
تعداد دیدگاه: 0
تئاتر-رومئو-کاستلوچی-و-ائتلاف-رافائل-سانزیو-۱۷اردیبهشت-نقد-می‌شود

جلسه نقد و بررسی کتاب «تئاتر رومئو کاستلوچی و ائتلاف رافائل سانزیو» نوشته دوروتا سمنویچ ۱۷ اردیبهشت در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.

به گزارشپایگاه خبری همراز نیوز به نقل از  مهر، جلسه نقد و بررسی کتاب «تئاتر رومئو کاستلوچی و ائتلاف رافائل سانزیو: از شمایل به شمایل شکنی، از کلمه به تصویر، از نماد به تمثیل» نوشته دوروتا سمنویچ و ترجمه مهدی مشهور و سارا رسولی نژاد از ساعت ۱۶:۳۰ سه‌شنبه ۱۷ اردیبهشت در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.

در این نشست اصغر نوری و فارس باقری به همراه مترجمان این کتاب سخنرانی می‌کنند. کتاب «تئاتر رومئو کاستلوچی و ائتلاف رافائل سانزیو: از شمایل به شمایل شکنی، از کلمه به تصویر، از نماد به تمثیل» به تازگی با شمارگان ۵۰۰ نسخه، ۳۰۶ صفحه و بهای ۶۰ هزار تومان از سوی انتشارات ماه و خورشید در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

رومئو کاستلوچی، یکی از تحسین‌شده‌ترین کارگردان‌های تئاتر جهان و برنده جایزه معتبر شیر طلایی ونیز برای یک عمر دستاورد هنری است. آنچه کاستلوچی را به عنوان یکی از مهم‌ترین کارگردانان تئاتر دنیا برجسته و متمایز می‌کند، کشف دوباره رابطه عمیق میان تئاتر و فلسفه است. برای کاستلوچی تئاتر، سوژه تأملات فلسفی و اخلاقی است. تئاتر رافائل سانزیو که در سال ۱۹۸۱ توسط کاستلوچی و چند نفر از اعضای خانواده‌اش پایه‌گذاری شد، همواره در صف مقدم عصیان علیه شیوه‌های تئاتر مرسوم و تئاترهای مدعی بازنمایی حقیقت بوده است.

مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه سوم واقع است.

نوشتن دیدگاه