جمعه 7 ارديبهشت 1403, Friday 26 April 2024, مصادف با 17 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 4225
منتشر شده در شنبه, 14 بهمن 1396 07:59
تعداد دیدگاه: 0

در نخستین روز از دهه مبارک فجر، هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر در اصفهان با حضور اهالی فرهنگ و هنر و با اکران فیلم سینمایی هایلایت آغاز شد.

در نخستین روز از دهه مبارک فجر و ایام چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مراسم افتتاحیه هشتمین جشنواره فیلم فجر در اصفهان هم‌زمان با سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در تهران، شامگاه جمعه با حضور هنرمندان، اهالی فرهنگ و رسانه و جمعی از مسؤولان استانی در سینما فلسطین اصفهان برگزار شد.

در این مراسم از خانواده پاسدار شهید مدافع حرم حسین آقادادی تجلیل شد؛ دختر این شهید والامقام در جملاتی ضمن تسلیت ایام فاطمیه اظهار کرد: چند ماهی که بدون پدر خوابیدم و حس امنیت را نداشتم، تنها یک درخواست از همه دارم، راه شهدا را ادامه دهیم و نسبت به حجاب مقیدتر باشیم.

در ادامه این مراسم از سال‌ها تلاش و فعالیت هنری استاد هوشنگ حریرچیان بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون تقدیر به عمل آمد، وی در سخنانی با قرائت شعر«تا بدان جا رسید دانش من که بدانم هنوز نادانم» یادآور شد: من تکیه بر جای بزرگان زده‌ام به گزاف، مردم ایران هنردوست و هنرپرور هستند، اگر چه من هنری ندارم ولی آن‌ها ذره‌پروری کرده‌اند.

حسن اکلیلی هم در سخنانی با اشاره به اینکه اصفهان برگزاری چنین جشنواره‌هایی را بسیار به خود دیده است، خطاب به استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: برای یک‌بار هم شده سرانه استان اصفهان را به خود اصفهان بسپاریم، بزرگ‌ترین کارگردانان بزرگ سینما عمدتاً اصفهانی هستند و این آبروی این شهر است، حقوق مردم در سینما و تئاتر باید احیا شود، حتی یک سالن تئاتر نداریم که گیشه داشته باشد و مردم برای دیدن نمایش بلیت بخرند.

در پایان این مراسم از عوامل فیلم سینمایی «هایلایت» قدردانی شد و در خاتمه این فیلم که در بخش سودای سیمرغ این دوره از جشنواره نیز حاضر است برای حضار به نمایش درآمد.

 

منبع: فارس

نوشتن دیدگاه