جمعه 7 ارديبهشت 1403, Friday 26 April 2024, مصادف با 17 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 3846
منتشر شده در جمعه, 01 ارديبهشت 1396 13:34
تعداد دیدگاه: 0
در شهر موسوم به شهر هنر؛

محسن طاهرزاده، دف نواز برجسته اصفهانی که تا کنون حضور جهانی موفقی نیز در این عرصه داشته است، پس از اجرای پنج شنبه در کنسرت گروه آبرون اعلام کرد که دیگر در اصفهان دف نمی‌زند.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، کنسرت گروه آبرون، پنج شنبه در هنرسرای خورشید اصفهان برگزار شد. محسن طاهرزاده پس از اجرای یک قطعه تک نوازی به حاضران اعلام کرد:"این آخرین اجرای من در اصفهان خواهد بود و دیگر در اصفهان به روی صحنه نمی‌روم."
وی در پاسخ به اظهار تأسف حاضران در سالن دلیل این تصمیم را بی توجهی به هنر و هنرمندان در شهراصفهان ذکر کرد.
این هنرمند جوان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار همراز گفت: اکنون در حوزه هنر باب شده است هر هنرمندی که پا به سن گذاشت از وی تجلیل شود، در حالی که من الان به تجلیل نیاز دارم، من الان می‌توانم بنوازم و دوست دارم برای این نواختن انرژی بگیرم. اگر مسئولان از ما هنرمندان حمایت نکنند، چه کسی می‌خواهد حمایت کند؟ به همین دلیل دیگر در اصفهان نه روی صحنه می‌روم، نه کنسرت می‌گذارم و نه آموزش می‌دهم، اما برای این که مردم شهرم که بسیار دوستشان دارم و برای آن‌ها ارزش قائلم تصور نکنند که با آنها قهر کرده‌ام، شاید در آینده به عنوان یک نوازنده در خیابان‌های شهرم دف بزنم.
وی در پاسخ به این سئوال که چه ارگان یا نهادی وی را اذیت کرده است؟ گفت: کسی من محسن طاهر زاده را اذیت نکرده، بلکه هنر من را اذیت کرده‌اند و من هم به نمایندگی از نوازنده‌های شهر این تصمیم را گرفتم.
طاهرزاده ادامه داد: پیشکسوت نوازندگی در اصفهان اکنون اساتیدی هستند مانند مجید حسابی، آن‌ها سالیان سال در این شهر زحت کشیدند، اما کسی قدرشان را نمی‌داند، می‌گذارند وقتی دست‌هایشان از کار افتاد و دیگر نتوانستند بنوازند، آن موقع برایشان بزرگداشت می‌گیرند.
وی افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ارگانی است که باید از هنرمندان دفاع کند، اما متاسفانه این حمایت کمرنگ است، به طور مثال هر ماه در اصفهان یک گروه تهرانی کنسرت برگزار می‌کند و با حمایت‌های این اداره کل سالن‌ها مملو از جمعیت می‌شود، بهترین سالن شهر در اختیارشان قرار می‌گیرد، صدای خوب برای آن‌ها تهیه می‌کنند، اما وقتی یک گروه اصفهانی که در بسیاری از کشورهای جهان کنسزت اجرا کرده است، می‌خواهد در شهر خودش کنسرت برگزار کند، باید با انبوهی از مشکلات فنی و غیر فنی مواجه شود.
این نوازنده بین المللی ادامه داد: متاسفانه بین هنرمندان اصفهانی و تهرانی فرق می‌گذارند و اداره کل فرهنگ و ارشاد تنها به ارگان صادر کننده مجوز تبدیل شده است، در حالی که این اداره کل باید حداقل در قالب برگزاری هفته‌های فرهنگی در شهرهای مختلف، زمینه حضور هنرمندانش در آن شهرها از جمله شیراز، تبریز، همدان و ... را فراهم نماید.
وی در سئوالی از مسئولان این اداره کل پرسید: چطور است که هنرمندان تهرانی به راحتی به اصفهان می‌آیند و مجوز می‌گیرند و با کمترین مشکل اجرا می‌کنند و می‌روند، اما یک هنرمند اصفهانی در این زمینه با انبوهی از مشکلات مواجه است؟
طاهر زاده در پاسخ به این سئوال که آیا پس از این تصمیم اصفهان را ترک می‌کند یا نه؟ گفت: من اصفهان و ارکان فرهنگی و هنری این شهر را دوست دارم و شهرم را ترک نمی‌کنم، اما دیگر در این شهر و بر روی صحنه، برای آموزش دست به دف نمی‌برم. شاید فقط در خانه‌ام و برای دل خودم و خانواده‌ام بنوازم و برای این که مردم شهرم هم فکرنکنند با آن‌ها قهر کرده‌ام، در خیابان برایشان بنوازم.
محسن طاهرزاده تا کنون اجراهای بسیاری در داخل وخارج از کشور برگزارکرده و با گروه‌ها و نوازندگان بزرگ جهان همکاری داشته است. اودر سال 2012 به عنوان نوازنده منتخب فستیوال تامبوری موندی آلمان انتخاب شد. تاکنون در کشورهای آلمان، سوئیس، فرانسه، هلند، ایرلند، کرواسی، اسلوونی، اتریش، افریقای جنوبی، صربستان، بلغارستان، گرجستان، روسیه، ترکیه، تاجیکستان، ترکمنستان، افغانستان، کویت، عمان، مالزی، بنگلادش و دوبی اجرا داشته است. همکاری باگروه سماع، گروه امید به سرپرستی دکتر امید قبادی به خوانندگی حسام الدین سراج، ارکستر سمفونیک تهران به رهبری مجید انتظامی، نغمه کیمیا به سرپرستی اقای حقیقی فرد، گروه بسته نگار به سرپرستی اقای مجید رفیعیان از دیگر فعالیت‌های هنری طاهرزاده است. محسن طاهرزاده هفته آینده با گروه آبرون برای اجرای کنسرت عازم گوتنبرگ خواهد شد./

انتهای پیام

نوشتن دیدگاه